Arapça Mütercim ve Tercümanlık
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Arapça Mütercim ve Tercümanlık Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Arapça Mütercim ve Tercümanlık Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04450009 | İngilizce III | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hasan Emre ERGÜN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Hasan Emre ERGÜN | K-105 | [email protected] | 7322 | Perşembe 14:00-16:00 |
Dersin İçeriği
Orta seviyede dilbilgisi; konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerileri ile kelime bilgisi
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerle önceden öğrenilmiş İngilizce dilbilgisi yapılarını gözden geçirmek İngilizce dilbilgisi bilgilerini geliştirmektir. Öğrencilerin kelime dağarcığını ve belirlenen konularda kendini ifade etme kapasitesini geliştirerek, ileri düzey konuları anlamalarını da kolaylaştırmayı amaçlar.Öğrencilerin yabancı bir dilde temel düzeyde iletişim kurabilmeleri için okuma, anlama, konuşma ve dinleme becerileri üzerinde çalışmak ve farklı iletişim senaryolarını temsil eden model diyaloglar kullanarak sözlü İngilizce ifadesini geliştirmek dersin bir diğer hedefidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P7 | En az iki yabancı dili iyi derecede öğrenme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğreneceği yabancı dildeki dört beceriyi edinebilme. | P.7.1 | 1 |
| Ö2 | Yabancı dildeki metinleri anlayabilme. | P.7.2 | 1 |
| Ö3 | Yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak iletişim gerçekleştirebilme. | P.7.3 | 1 |
| Ö4 | Farklı dil seviyesindeki metinleri çözümleyebilme. | P.7.4 | 1 |
| Ö5 | Öğrendiği dört beceriyi kullanarak yabancı dilde metin oluşturabilme. | P.7.5 | 1 |
| Ö6 | Farklı dil becerilerindeki güçlü ve zayıf yönleri değerlendirebilme. | P.7.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ders Tanıtımı: Müfredat, ders amaçları ve materyallerin tanıtımı. Öğrenci beklentileri ve kişisel/mesleki hedefler üzerine tartışma. |
| 2 | İletişimin Temelleri: Kişilerarası iletişimde güçlü ve zayıf yönler, ilk izlenim oluşturma üzerine çalışma. |
| 3 | Geri Bildirim ve Dijital İletişim: Geri bildirim verme/alma uygulamaları; teknolojinin iletişim üzerindeki etkisi. |
| 4 | Zor Durumlarda İletişim: Zor iş ortamlarında etkili iletişim stratejileri geliştirme. |
| 5 | Sorun Çözme ve Vaka Çalışmaları: İletişim hatalarını analiz etme; iş yeri sorunlarını tartışma ve canlandırma yoluyla çözme. |
| 6 | SMART Hedefler – Giriş ve Uygulama: SMART hedef belirleme yöntemini öğrenme; kısa vadeli kişisel hedefler oluşturma ve paylaşma. |
| 7 | Hedef Belirleme – Uzun Vadeli Planlama ve Röportajlar: Uzun vadeli hedefler hakkında tartışma; bir sınıf arkadaşıyla gelecek planları üzerine röportaj yapma. |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Takım Çalışması – Temel Kavramlar ve Roller: Etkili bir takımın özelliklerini tanıma ve bireysel rollerin farkına varma. |
| 10 | İş Birliği Araçları ve Takım Canlandırmaları: Çevrimiçi iş birliği araçlarını tanıma; rol canlandırmalarıyla takım çalışması pratiği yapma. |
| 11 | Eleştirel Düşünme – Perspektif ve Analiz: Bir konuyu farklı açılardan değerlendirme ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirme. |
| 12 | Liderlik – Beceriler ve Stratejiler: Liderlik niteliklerini öğrenme ve grup görevlerinde bu becerileri uygulama. |
| 13 | Ders Sonu Aktiviteleri – Sunumlar ve Değerlendirme: Tüm konuları gözden geçirme, fikirleri paylaşma ve final sunumları yapma. |
| 15 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Step Up - Skills for Employability Self-Study B1 Pearson Education |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | 1 | 15 (%) |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 35 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P7 |
|---|---|---|
| Ö1 | Öğreneceği yabancı dildeki dört beceriyi edinebilme. | 5 |
| Ö2 | Yabancı dildeki metinleri anlayabilme. | 5 |
| Ö3 | Yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak iletişim gerçekleştirebilme. | 5 |
| Ö4 | Farklı dil seviyesindeki metinleri çözümleyebilme. | 5 |
| Ö5 | Öğrendiği dört beceriyi kullanarak yabancı dilde metin oluşturabilme. | 5 |
| Ö6 | Farklı dil becerilerindeki güçlü ve zayıf yönleri değerlendirebilme. | 5 |
