Arapça Mütercim ve Tercümanlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Arapça Mütercim ve Tercümanlık Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Arapça Mütercim ve Tercümanlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
04450009 | İngilizce III | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hasan Emre ERGÜN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Orta seviyede dilbilgisi; konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerileri ile kelime bilgisi
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerle önceden öğrenilmiş İngilizce dilbilgisi yapılarını gözden geçirmek İngilizce dilbilgisi bilgilerini geliştirmektir. Öğrencilerin kelime dağarcığını ve belirlenen konularda kendini ifade etme kapasitesini geliştirerek, ileri düzey konuları anlamalarını da kolaylaştırmayı amaçlar.Öğrencilerin yabancı bir dilde temel düzeyde iletişim kurabilmeleri için okuma, anlama, konuşma ve dinleme becerileri üzerinde çalışmak ve farklı iletişim senaryolarını temsil eden model diyaloglar kullanarak sözlü İngilizce ifadesini geliştirmek dersin bir diğer hedefidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P6 | En az iki yabancı dili iyi derecede öğrenme. | 5 |
P8 | Bildiği yabancı dillerin kültürlerini iyi şekilde tanıyıp izleme ve iletişimde kültürel farklılıkları bilme. | 4 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Derse Giriş |
2 | Ünite 1-Identity 1.1 Me and My Languages soru formları, dil hakkında kelime bilgisi, iki dillilik hakkında okuma, hayatınızdaki önemli tarihler hakkında konuşma syf:8-9-10 |
3 | 1.1 bir e-posta girişi yazın |
4 | 1.3 Bana kendinizden bahsedin, kendinizden bahsedin, röportaj tavsiyesi, tonlama:kibar bir konuşma, başarılı röportajlar yapmayla ilgili ipuçlarını okuma, üç röportaj dinleme, bir röportajı canlandırma, 1.4 The Blind Painter belgeseli syf:14-15-16 |
5 | Ünite 2 Masalları |
6 | 2.2 What really happened? Narrative tenses, haberler hakkında kelime bilgisi, weak forms: had, was, were, komple teorileri hakkında bir makale okuma, haberleri dinleme, önemli bir haber olayı hakkında konuşma, bir haber yazısı yazma syf: 23-24-25 |
7 | 2.3 I don't believe it! bir hikaye anlatmak, söylemek/anlatmak, tonlama:ilgili gibi duyulmak, yalan hakkında bir metin okuması bir hikaye anlatan bir kadını dinlemek, bir hikaye ya da yalanı anlatmak, |
8 | Ara Sınavlar |
9 | Ünite 3- Future |
10 | 3.2 Tomorrow's World gelecek zaman belirteçleri |
11 | 3.3In other words... yanlış anlamalarla uğraşmak, yanlış anlama, bağlantılı konuşmada bağlantı kurmak, bir dizi yanlış anlaşılmayı dinlemek, yanlış anlamaları açıklamak, 3.4 YouTube, YouTube'un yükselişiyle ilgili bir belgesel sf: 38-39-40 |
12 | Unit 4-Jobs 4.1 Millionaires must/have to/should(obligation), kişisel nitelikler, kafa karıştırıcı kelimeler, hızlı konuşma: milyonerler hakkında bir makale, milyoner olmanın sizin için ne kadar önemli olduğunu tartışma sf: 44-45-46 |
13 | 4.2 Dream Jobs, 'used to' 'would', extreme adjectives, intonation: emphasis; linking: 'used to', bir 'cover letter' okuyun, insanların hayallerindeki yanlış giden işleri anlatan insanları dinleyin, geçmiş alışkanlıklar hakkında konuşun, bir 'cover letter' yazın sf: 47-48-49 |
14 | 4.3 That's a good idea anlaşmaya varmak, iş, cümle vurgusu, toplantıda karar veren insanları dinlemek, toplantıya katılmak |
15 | Final Sınavları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Williams, D. (2015). Speakout Intermediate Student's Book. Pearson Longman. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |