Arapça Mütercim ve Tercümanlık
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Arapça Mütercim ve Tercümanlık Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Arapça Mütercim ve Tercümanlık Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04450005 | Farsça III | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Alaaddin KİRAZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P7 | En az iki yabancı dili iyi derecede öğrenme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Farklı dil seviyesindeki metinleri çözümleyebilme. | P.7.4 | 1 |
| Ö2 | Öğrendiği dört beceriyi kullanarak yabancı dilde metin oluşturabilme. | P.7.5 | 1 |
| Ö3 | Farklı dil becerilerindeki güçlü ve zayıf yönleri değerlendirebilme. | P.7.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma ve tanıştırma; dersin hedefleri; öğrenciden istenen davranışlar, malzemeler, disiplin, devamsızlık, sınav tür ve haftalar konuşulur. |
| 2 | Yönler tanıtılır (Kuzey, Güney, Kuzey, Doğu) ve örnek cümlelerde kullanılır. Yer belirten edatlar (arasında, karşısında, arkasında vs.) öğretilir ve cümle içinde kullanılır ve alıştırmalar yaptırılır. Bu maksatla verilen dil malzemeleri öğrenciye ilk işitsel sonra da yazınsal olarak verilir. Öğrencilerden bir sonraki haftada sunmak üzere yer edatlarını kullanarak odalarındaki eşyaların yerlerini belirtmeleri istenir. |
| 3 | Geçen haftaki faaliyet değişiklikler ile tekrarlanır. Bu konu ile ilgili uygun aktivite ve alıştırmalar yaptırılır. Daha sonra öğrenciler eşleştirilerek geçen hafta belirlenen ödevi birbirlerine aktarmaları istenir. |
| 4 | Hedef dilde, cadde, sokak, kavşak ve benzeri isimler öğretilir ve alternatif ifadeler ile cümle içinde kullanılır. Öğrenciler eşleştirilerek 2. ve 3. haftalarda öğretilen edatlar ve yön isimleri ile ilgili ifadeleri uygun aktivite ve alıştırmalar içerisinde kullanmaları sağlanır. |
| 5 | Önemli ve yaygın bazı yer isimleri öğretilir. (Eczane, hastane, postane vs.) yer ve yön belirleme ifadeleri ile birleştirilip uygun cümlelerde kullanılır. |
| 6 | Birleştirme: bir cadde üzerinde bulunan yer ve bir odada yer alan eşyaların resmini gösteren 2 adet resim (internetten veya herhangi bir kitaptan) bulunur, çoğaltılır ve öğrenciler eşleştirilerek öğretilen ifadeleri kullanmaları istenir. |
| 7 | ARA SINAV Önceki haftada yapılan alıştırma aynı sınavda sorulur. Eşleşmelere öğretmen karar verir. Böylece diyaloğun anlamlı olması temin edilir. (Sınıf mevcudu 25 ise sözlü, üstü ise yazılı sınav yapılır. Sözlü sıvadın kapsam ve tarzı derste yapılanlarla benzer ve aynılık taşır. Yazılı sınavlar çoktan seçmeli, doğru-yanlış, boşluk doldurma ve/veya kısa paragraftan oluşur.) |
| 8 | Vize sınavından önceki haftalarda hedef dilde öğretilen tüm ifadelerin, cümlelerin ve kalıpların üzerinden hatırlatma amacıyla kısaca geçilir. Uygun aktiviteler ve alıştırmalar yaptırılır. |
| 9 | Hedef dilde adres sorma ile ilgili gereken ifade ve kalıplar öğretilir. Daha önce öğretilmiş olan yer isimlerini kullanılarak alıştırma yaptırılır. |
| 10 | "Daha hızlı gitmek için hangi yolu kullanabilirim? Hangi toplu ulaşım aracını kullanmalıyım? * Yol ne kadar sürer? gibi ifadeler öğretilir ve alıştırma yaptırılır. (dersten önce toplu taşıma araçlarının isimleri öğretilir.) |
| 11 | 9. ve 10. Haftada öğretilenler birleştirilerek alıştırma yaptırılır. |
| 12 | Adres tarif etme ile ilgili gereken tüm kelimeler, ifadeler ve kalıplar öğretilir ve alıştırma yaptırılır. |
| 13 | Öğrenciler eşleştirilerek tek bir diyalog içerisinde öğretilen ifadeleri kullanarak adres sorup tarif etmeleri istenir. Dersin sonunda bu kapsamda örnek bir diyalog öğrencilere verilir. |
| 14 | Sınıfa bir cadde üzerinde veya bir şehirde çeşitli yerleri gösteren bir resim getirilir. Öğrenciler eşleştirerek resimdeki bir yer ile ilgili adres sorup cevap vermeleri istenir. Bu faaliyet için bir diyalog hazırlamaları sağlanır. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Önerilen Kaynaklar: Kırlangıç, Hicabi (2000) Farsça. Ankara: Sefine. Gîvî, Hasan Ahmedî; Enverî, Hasan (1356) Destûr-i Zebân-i Fârsî. Tahran: İntişârât-i Fâtımî. Yıldırım, Nimet (2014) Farsça Dilbilgisi. İstanbul: Kabalcı Yayıncılık. Jafari, Fatemeh (1390) Applied Grammar. C.2, Tahran: Dehkhoda. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P7 |
|---|---|---|
| Ö1 | Farklı dil seviyesindeki metinleri çözümleyebilme. | 4 |
| Ö2 | Öğrendiği dört beceriyi kullanarak yabancı dilde metin oluşturabilme. | 5 |
| Ö3 | Farklı dil becerilerindeki güçlü ve zayıf yönleri değerlendirebilme. | 4 |
