Arapça Mütercim ve Tercümanlık
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Arapça Mütercim ve Tercümanlık Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Arapça Mütercim ve Tercümanlık Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04440010 | Osmanlıca II | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Mahmut KAFES |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Mahmut KAFES | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Osmanlıca harfler ve onların kelime başlarında, ortalarında, sonlarında yer alış biçimleri. Osmanlıca okumaya giriş, İsm-i fail, İsm-i mef'ul, Arapça ve Farsça tamlamalar, Osmanlıca yazma uygulamaları öğretilir.
Dersin Amacı
Öğrencilerin araştırmalarında ve akademik çalışmalarında kullanmak için ihtiyaç duydukları Osmanlıca belgeleri okumaya yardımcı olmaktır. Bu derste özellikle ileride karşılaşacakları metinlerin alt yapısının oluşturulması amaçlanır ve değişik karakterle yazılmış Osmanlıca metinler okutulur.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Çeviride kullanacağı kaynak ve hedef dillerin kurallarını ve kültürlerini bilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Kültürel farklılıkların dil kullanımına etkisini anlayabilme. | P.3.2 | 1 |
| Ö2 | Kültürün dil üzerindeki etkisini analiz edebilme. | P.3.4 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Osmanlı Alfabesinde Ekler |
| 2 | İzafet, ismin halleri ve ekleri |
| 3 | Eşitlik, Soru ve Fiil Kalıpları (I) |
| 4 | Eşitlik, Soru ve Fiil Kalıpları (II) |
| 5 | Metin Okuma |
| 6 | Şekil, Zaman, Emir, Şart, İstek, Gereklilik Ekler |
| 7 | Edatlar (I) |
| 8 | Edatlar (II) |
| 9 | Metin Okuma |
| 10 | İsm-i Tasgir, İsm-i Mensub, İsm-i Zaman, İsm-i Mekân, İsm-i Alet |
| 11 | Arapça Tamlamalar |
| 12 | Farsça Tamlamalar |
| 13 | Arapçada ve Farsçada Olumsuzluk Bildirme |
| 14 | Metin Okuma |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Kitabet, Fazilet Yayınları, İstanbul 2018 |
| Osmanlıca Sarf ve Nahiv Dersleri (3. Kısım), Fazilet Yayınları, İstanbul 2017 | |
| Yavrumun Elifbası (Okuma-Yazma Rehberi), Çamlıca Yayınları İstanbul 2017 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 |
|---|---|---|
| Ö1 | Kültürel farklılıkların dil kullanımına etkisini anlayabilme. | 5 |
| Ö2 | Kültürün dil üzerindeki etkisini analiz edebilme. | 5 |
