İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Arapça Mütercim ve Tercümanlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04440010 Osmanlıca II 2 Bahar 4 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Osmanlı alfabesinde eklerin durumu. Eşitlik, soru ve fiil kalıpları. Şekil, zaman, emir, şart, istek, gereklilik ekleri. Partisipler, gerundiumlar, edatlar. Sayılar, rakamlar.
Dersin Amacı
Öğrencileri Osmanlıca matbu metinleri okumaya ve yazmaya hazırlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P6 En az iki yabancı dili iyi derecede öğrenme. 5
P8 Bildiği yabancı dillerin kültürlerini iyi şekilde tanıyıp izleme ve iletişimde kültürel farklılıkları bilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Öğreneceği yabancı dildeki 4 beceriyi edinebilme. P.6.1 1
Ö2 Yabancı dildeki metinleri anlayabilme. P.6.2 1
Ö3 Farklı dil seviyesindeki metinleri çözümleyebilme. P.6.4 1
Ö4 Kültürün dil üzerindeki etkisini analiz edebilme. P.8.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Osmanlı Alfabesinde Ekler
2 İzafet, ismin halleri ve ekleri
3 Eşitlik, Soru ve Fiil Kalıpları (I)
4 Eşitlik, Soru ve Fiil Kalıpları (II)
5 Metin Okuma
6 Şekil, Zaman, Emir, Şart, İstek, Gereklilik Ekler
7 Edatlar (I)
8 Edatlar (II)
9 Metin Okuma
10 sm-i Tasgir, İsm-i Mensub, İsm-i Zaman, İsm-i Mekân, İsm-i Alet
11 Arapça Tamlamalar
12 Farsça Tamlamalar
13 Arapçada ve Farsçada Olumsuzluk Bildirme
14 Metin Okuma
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Kitabet, Fazilet Yayınları, İstanbul 2018
Osmanlıca Sarf ve Nahiv Dersleri (3. Kısım), Fazilet Yayınları, İstanbul 2017
Yavrumun Elifbası (Okuma-Yazma Rehberi), Çamlıca Yayınları İstanbul 2017
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 8 8
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 84
Toplam Yük / 30 2,80
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P6 P8
Ö1 Öğreneceği yabancı dildeki 4 beceriyi edinebilme. 5 -
Ö2 Yabancı dildeki metinleri anlayabilme. 5 -
Ö3 Farklı dil seviyesindeki metinleri çözümleyebilme. 5 -
Ö4 Kültürün dil üzerindeki etkisini analiz edebilme. - 4