Arapça Mütercim ve Tercümanlık
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Arapça Mütercim ve Tercümanlık Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Arapça Mütercim ve Tercümanlık Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04440002 | Arap Kültür Tarihi II | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Mahmut KAFES |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Arap kültürünü oluşturan temel eserlerin tanıtımı, yazarları hakkında bilgi verilmesi ve eserlerden alınan bazı alıntıların tercümesi.
Dersin Amacı
Arap Kültürü ele alınarak Klasik ve Modern Arap Edebiyatına ait seçkin eserler incelenip öğrencilerin dönemsel edebiyata hakimiyeti sağlanmaktadır. Öğrencilerin sözlü ve yazılı dil becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Çeviride kullanacağı kaynak ve hedef dillerin kurallarını ve kültürlerini bilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Hedef dil kuralları ve kültür bilgisini bir araya getirerek çeviri yapabilme. | P.3.5 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Arap dünyasının tarihinden başlayarak, Arapların tarih sahnesine çıkışı, tarihi coğrafyaları, tarihi ve kültürel geçmişleri genel kronolojik çerçevede ele alınmaktadır. Günümüz Arap dünyasının dini, siyasi, sosyo-kültürel, coğrafi, etnik ve mezhepsel yapıları hakkında genel tanıtıcı bilgiler verilmektedir. |
| 2 | Arap dünyasının tarihinden başlayarak, Arapların tarih sahnesine çıkışı, tarihi coğrafyaları, tarihi ve kültürel geçmişleri genel kronolojik çerçevede ele alınmaktadır. Günümüz Arap dünyasının dini, siyasi, sosyo-kültürel, coğrafi, etnik ve mezhepsel yapıları hakkında genel tanıtıcı bilgiler verilmektedir. |
| 3 | Afrika ile Asya'nın kesiştiği noktada yer alan Mısır'ın geçmiş tarihinden başlayarak, ülkenin dini, siyasi, sosyal, kültürel, etnik yapısı hakkında bilgi verilmektedir. |
| 4 | Afrika ile Asya'nın kesiştiği noktada yer alan Mısır'ın geçmiş tarihinden başlayarak, ülkenin dini, siyasi, sosyal, kültürel, etnik yapısı hakkında bilgi verilmektedir. |
| 5 | Önemli bir Arap ülkesi olan Irak'ın geçmiş tarihinden başlayarak, ülkenin dini, siyasi, sosyal, kültürel, etnik ve mezhepsel yapısı hakkında bilgi verilmektedir. |
| 6 | Önemli bir Arap ülkesi olan Irak'ın geçmiş tarihinden başlayarak, ülkenin dini, siyasi, sosyal, kültürel, etnik ve mezhepsel yapısı hakkında bilgi verilmektedir. |
| 7 | Ortadoğu'nun kilit ülkesi Suriye'nin geçmiş tarihinden başlayarak, ülkenin dini, siyasi, sosyal, kültürel, etnik ve mezhepsel yapısı hakkında bilgi verilmektedir. |
| 8 | Ortadoğu'nun kilit ülkesi Suriye'nin geçmiş tarihinden başlayarak, ülkenin dini, siyasi, sosyal, kültürel, etnik ve mezhepsel yapısı hakkında bilgi verilmektedir. |
| 9 | Arap dünyasının batıya ilk açılan ülkesi Lübnan'ın geçmiş tarihinden başlayarak, ülkenin dini, siyasi, sosyal, kültürel, etnik ve mezhepsel yapısı hakkında bilgi verilmektedir. |
| 10 | Filistin'in geçmiş tarihinden başlayarak, ülkenin dini, siyasi, sosyal, kültürel, etnik ve mezhepsel yapısı hakkında bilgi verilmektedir. |
| 11 | Filistin'in geçmiş tarihinden başlayarak, ülkenin dini, siyasi, sosyal, kültürel, etnik ve mezhepsel yapısı hakkında bilgi verilmektedir. |
| 12 | Ürdün'ün geçmiş tarihinden başlayarak, ülkenin dini, siyasi, sosyal, kültürel, etnik ve mezhepsel yapısı hakkında bilgi verilmektedir. |
| 13 | Suudi Arabistan'ın geçmiş tarihinden başlayarak, ülkenin dini, siyasi, sosyal, kültürel, etnik ve mezhepsel yapısı hakkında bilgi verilmektedir. |
| 14 | Suudi Arabistan'ın geçmiş tarihinden başlayarak, ülkenin dini, siyasi, sosyal, kültürel, etnik ve mezhepsel yapısı hakkında bilgi verilmektedir. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Arap kültür tarihi A. Kazım Ürün |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 |
|---|---|---|
| Ö1 | Hedef dil kuralları ve kültür bilgisini bir araya getirerek çeviri yapabilme. | 5 |
