İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Arapça Mütercim ve Tercümanlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04430011 Osmanlıca I 2 Güz 3 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Osmanlı harfleri, bunların kelime başında, ortasında, sonunda yer alış biçimleri. Osmanlıca okumaya giriş, İsm-i fail, İsm-i mef'ul, Arapça ve Farsça tamlamalar, Osmanlıca yazma uygulamaları.
Dersin Amacı
Öğrencilerin araştırmalarda kullanmak üzere ihtiyaç duydukları Osmanlıca belgeleri okumaya yardımcı olacak bir derstir. Bu derste özellikle ileride görecekleri metinlerin alt yapısı oluşturulmaya çalışılacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P6 En az iki yabancı dili iyi derecede öğrenme. 5
P8 Bildiği yabancı dillerin kültürlerini iyi şekilde tanıyıp izleme ve iletişimde kültürel farklılıkları bilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Öğreneceği yabancı dildeki 4 beceriyi edinebilme. P.6.1 1
Ö2 Yabancı dildeki metinleri anlayabilme. P.6.2 1
Ö3 Farklı dil seviyesindeki metinleri çözümleyebilme. P.6.4 1
Ö4 Kültürün dil üzerindeki etkisini analiz edebilme. P.8.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Osmanlı Türkçesi Harflerinin Tanımı ve Temel Özellikleri
2 Harflerin Telaffuzu, Yazılması ve Ezberi
3 Transkripsiyon Harflerinin Öğretilmesi
4 Vokallerin Öğretilmesi, Nerede Nasıl Kullanıldıklarının Öğretilmesi
5 Vokallerin Tek Tek Alıştırmalarla Uygulamada Gösterilmesi
6 Metin Okumaya Giriş
7 Arapçada Mastarlar, Sülâsî Mücerred Mastarların İsm-i Fâil ve İsm-i Mef'ûlleri
8 Sülâsi Kıyâsî Mastarlar, İsm-i Fâil ve İsm-i Mefûlleri ve Rubâî Mastarlar
9 Arapçada Müzekker, Müennes, Müfred, Tesniye, Cem'-i Sâlim
10 Metin Okuma
11 Arapça Tamlamalar
12 Farsça Tamlamalar
13 Osmanlıca Yazma Uygulamaları
14 Metin Okuma
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Osmanlı Türkçesine Giriş, Yılmaz KURT, Akçağ Yayınları
Osmanlıca Dersleri 1, Yılmaz KURT, Akçağ yayınları, Ankara 2000
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 8 8
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 84
Toplam Yük / 30 2,80
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P6 P8
Ö1 Öğreneceği yabancı dildeki 4 beceriyi edinebilme. 5 -
Ö2 Yabancı dildeki metinleri anlayabilme. 5 -
Ö3 Farklı dil seviyesindeki metinleri çözümleyebilme. 5 -
Ö4 Kültürün dil üzerindeki etkisini analiz edebilme. - 4