İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Arapça Mütercim ve Tercümanlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04411005 Yazma Becerisi 1 Güz 1 3+0+0 5 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Ramazan SÖNMEZ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Ramazan SÖNMEZ - [email protected]
Dersin İçeriği
Kelimelerin yazılışı ve yazma becerisi.
Dersin Amacı
Yazı özelliklerinin öğretilmesi ve yazma becerisinin kazandırılması. amaçlanmıştır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Uygulama yaparak hedef dilde sözlü iletişim kurma ya da yazılı metin oluşturma becerisi kazanma. 5
P6 En az iki yabancı dili iyi derecede öğrenme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Farklı konularda yazılı ya da sözlü olarak kendini ifade edeceğini bilme. P.3.1 1
Ö2 Hedef dilde sözlü iletişim kurabilme ya da yazılı metin oluşturabilme. P.3.3 1
Ö3 Öğrendiği dilbilgisi ve kelime bilgisini bir araya getirerek yazılı ya da sözlü metin oluşturabilme. P.3.5 1
Ö4 Öğreneceği yabancı dildeki 4 beceriyi edinebilme. P.6.1 1
Ö5 Öğrendiği dört beceriyi kullanarak yabancı dilde metin oluşturabilme. P.6.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Hemze'nin başta ortada ve sonda yazılışları öğretildi. Hangi durumlarda Elif, Nekra ve Müstakil olarak yazılır?
2 Vasıl ve Katı'Hemzelerinin tanımı ve özellikleri üzerinde duruldu. Vasıl hemzesi olan isim ve filler hangilerinin olduğu belirtildi. Katı'hemzesi hangi isim harf ve fillerde olması gerektiği öğretildi. Konularla ilgili bol örnek yazıldı ve ödev verildi.
3 Ne zaman noktalı, ne zaman noktasız yazılır örneklerle izah edildi.
4 -e rağmen ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. .... sebebiyle ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
5 Ama ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. Çünkü ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
6 Ancak ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. Dolayısıyla ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
7 ... olduğu kesindir kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. ... mümkündür kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. ... muhtemeldir kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
8 buna göre kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. buna uygun olarak kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
9 sırasında, esnasında kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. Ayrıca, bunun yanında ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
10 Küçümsenmemesi gerekir, dikkate değer, yabana atılmaz kalıplarıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
11 Her ne zaman, her seferinde, her defasında ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. fakat, ama, oysa ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
12 eşi benzeri olmayan/benzersiz/eşsiz kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. kaçınılmaz/gerekli/zorunlu kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
13 dahası kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. bir taraftan ... diğer taraftan kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
14 buna bağlı olarak, bunun üzerine kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. bunun sonucu/neticesi kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Arapça Tabirler Ramazan Sönmez Konya 2022.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 8 8
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 83
Toplam Yük / 30 2,77
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P6
Ö1 Farklı konularda yazılı ya da sözlü olarak kendini ifade edeceğini bilme. 5 -
Ö2 Hedef dilde sözlü iletişim kurabilme ya da yazılı metin oluşturabilme. 5 -
Ö3 Öğrendiği dilbilgisi ve kelime bilgisini bir araya getirerek yazılı ya da sözlü metin oluşturabilme. 5 -
Ö4 Öğreneceği yabancı dildeki 4 beceriyi edinebilme. - 5
Ö5 Öğrendiği dört beceriyi kullanarak yabancı dilde metin oluşturabilme. - 5