Arapça Mütercim ve Tercümanlık
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Arapça Mütercim ve Tercümanlık Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Arapça Mütercim ve Tercümanlık Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04411005 | Yazma Becerisi | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Safa KİRAZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Kurallara uygun şekilde yazma becerisi kazandırmak için uygulamalar yapılır.
Dersin Amacı
Yazı özelliklerinin öğretilmesi ve yazma becerisinin kazandırılması amaçlanmıştır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Bireysel olarak veya takım çalışmalarında etkin rol alarak kaynak dil ile hedef dil arasında amaca uygun yazılı veya sözlü çeviriler yapabilme. | 5 |
| P3 | Çeviride kullanacağı kaynak ve hedef dillerin kurallarını ve kültürlerini bilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Farklı konularda yazılı ya da sözlü olarak kendini ifade edebilme. | P.2.1 | 1 |
| Ö2 | Yazılı ve sözlü çeviri yapabilme. | P.2.3 | 1 |
| Ö3 | Yazılı ya da sözlü kaynak metni analiz edebilme. | P.2.4 | 1 |
| Ö4 | Bildiği yabancı dillere ait kuralları ifade edebilme. | P.3.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Hemze'nin başta ortada ve sonda yazılışları öğretildi. Hangi durumlarda Elif, Nekra ve Müstakil olarak yazılır? |
| 2 | Vasıl ve Katı'Hemzelerinin tanımı ve özellikleri üzerinde duruldu. Vasıl hemzesi olan isim ve filler hangilerinin olduğu belirtildi. Katı'hemzesi hangi isim harf ve fillerde olması gerektiği öğretildi. Konularla ilgili bol örnek yazıldı ve ödev verildi. |
| 3 | Ne zaman noktalı, ne zaman noktasız yazılır örneklerle izah edildi. |
| 4 | -e rağmen ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. .... sebebiyle ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. |
| 5 | Ama ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. Çünkü ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. |
| 6 | Ancak ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. Dolayısıyla ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. |
| 7 | ... olduğu kesindir kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. ... mümkündür kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. ... muhtemeldir kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. |
| 8 | buna göre kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. buna uygun olarak kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. |
| 9 | sırasında, esnasında kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. Ayrıca, bunun yanında ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. |
| 10 | Küçümsenmemesi gerekir, dikkate değer, yabana atılmaz kalıplarıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. |
| 11 | Her ne zaman, her seferinde, her defasında ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. fakat, ama, oysa ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. |
| 12 | eşi benzeri olmayan/benzersiz/eşsiz kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. kaçınılmaz/gerekli/zorunlu kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. |
| 13 | dahası kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. bir taraftan ... diğer taraftan kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. |
| 14 | buna bağlı olarak, bunun üzerine kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. bunun sonucu/neticesi kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Arapça Tabirler Ramazan Sönmez Konya 2022. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Farklı konularda yazılı ya da sözlü olarak kendini ifade edebilme. | 5 | - |
| Ö2 | Yazılı ve sözlü çeviri yapabilme. | 3 | - |
| Ö3 | Yazılı ya da sözlü kaynak metni analiz edebilme. | 4 | - |
| Ö4 | Bildiği yabancı dillere ait kuralları ifade edebilme. | - | 5 |
