İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Arapça Mütercim ve Tercümanlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04411001 Dilbilgisi I 1 Güz 1 3+0+0 5 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Alaaddin KİRAZ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Alaaddin KİRAZ - [email protected]
Dersin İçeriği
Daha önce öğretilmeyen Dilbilgisi kurallarının ve detaya girilmeyen konuların ayrıntılı olarak öğretilmesi
Dersin Amacı
Arapçanın yapısal özelliklerini, kelimelerin yapılarını ve türlerini ve cümle bilgisini kavratmaktır. Öğrencinin sarf ve nahve dair edinilen dilbilgisi kurallarını cümlelerde uygulayarak Arapça Dilbilgisi alanında yetkinlik kazanması hedeflenmektedir
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P10 Dilin ses ve dilbilgisi özellikleri veya incelikleri gibi hedef dile ve kültürüne ait unsurları öğrenme. 5
P15 Bireysel olarak ve takım çalışmasında etkin rol alarak çeviri uygulamalarının gerektirdiği becerileri edinme ve bu alanda deneyim kazanma. 4
P1 Mütercim-tercümanlığın gerektirdiği teknik ve teorik bilgi ile bunları kullanma becerisine sahip olma. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Dilin ses ve dilbilgisi özellikleri veya incelikleri gibi unsurları ifade edebilme. P.10.1 1
Ö2 Hedef dilin ses bilgisi, dilbilgisi ve sanatsal dil kullanımı gibi dil özelliklerini kavrama. P.10.2 1
Ö3 Hedef dildeki dilbilgisi ve diğer dil özelliklerine uygun hedef metinler oluşturabilme. P.10.3 1
Ö4 Hedef dilin dilbilgisel ve anlamsal özelliklerini analiz edebilme. P.10.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 İSİM, FİİL, HARF VE HARF-İ CERLER Arapçada kelimenin çeşitleri olan isim, fiil ve harfin tarifleri yapıldı, her birinin türü hakkında bilgiler aktarıldıktan sonra onlardan her birine örnekler verilerek daha iyi anlaşılması sağlandı. Öğrencilere bu üç türle ilgili sorular soruldu, her bir tür için örnekler vermeleri istendi, tam olarak anlaşılıp anlaşılmadığını kontrol amacıyla hep birlikte uygulamalar yapıldı. Harfler grubunda yer alan harfi cerlere özel bir yer ayrıldı, harfi cerlerin tamamı anlamlarıyla birlikte açıklandı, cümlelerde kullanımları sağlandı. Ayrıca farklı anlamlara gelen harfi cerler üzerinde özel olarak duruldu. Konunun tam olarak anlaşıldığından emin olunmak amacıyla sonraki derste yapıp getirmeleri için öğrencilere ev ödevi verildi. Bu ödeve ek olarak onlardan, Arapça Dilbilgisi Alıştırmaları ve Çözümleri adlı kitaptaki konuyla ilgili alıştırmaların tamamının bir sonraki derse çözülüp hazır edilmesi istendi. Sonraki derste işlenecek konu hakkında kısa bir bilgi verildi.
2 MARİFE NEKRE VE MÜZEKKER MÜENNES Marife ve Nekrenin tarifi yapıldı, her birinin özelliği açıklandı, dilbilgisindeki yeri ve önemi üzerinde duruldu. Nekre isimlerin nasıl marife yapıldığı, bazı marife isimlerin (örneğin başına ?? takısı alan ve muzaf (tamlanan) durumda olan cins isimler gibi) isimlerin nasıl nekre yapıldığı açıklandı. Marifenin altı çeşidi tek tek ele alınarak özellikleri ve marife olma nedenleri anlatıldı. Her biri için örnekler verildi, Öğrencilerden, konuyla ilgili örnekler bulmaları istendi ve örneklerin birlikte değerlendirilmesi yapıldı. Dilbilgisi Alıştırmaları ve Çözümleri adlı alıştırma kitabının konuyla ilgili alıştırmaları bir sonraki derse yapılıp hazır edilmek üzere öğrencilere ev ödevi olarak verildi. Müzekker ve Müennesin tarifleri yapıldı, özellikleri açıklandı tek tek anlatıldı, müenneslik işaretleri ( ??? ?? ? ( verildi, müenneslerin cümlelerdeki kullanımları üzerinde duruldu, tesniye ve cemi yapılış şekilleri örneklerle anlatıldı. Müennesin türlerinden olan ve belli bir kuralı bulunmayan semâî (duyularak öğrenilen) müennes üzerinde özellikle duruldu. Dilbilgisi Alıştırmaları ve Çözümleri adlı alıştırma kitabındaki konuyla ilgili alıştırmalar bir sonraki derse yapılıp hazır edilmek üzere ev ödevi olarak verildi.
3 TESNİYE VE CEM-İ MÜZEKKER SALİM Müfred, tesniye ve ceminin tarifleri yapıldı, her birine örnek verildi, öğrencilerden örnekler bulmaları istendi. Tesniyenin yapılışı olduğunda yapısında gerçekleşen değişiklik ve cümlede yer alışı örneklerle izah edildi. Dilbilgisi ders kitabındaki tesniye ile ilgili alıştırmalar öğrencilere çözdürüldü. Ayrıca tesniyenin cümlelerde yer alışı ile ilgili uygulamalar yapıldı. Dilbilgisi Alıştırmaları ve Çözümleri adlı kitaptaki tesniyeye dair alıştırmaların tamamı bir sonraki derse yapılıp hazır edilmek üzere öğrencilere ev ödevi olarak verildi. Cemilerden Cem-i Müzekker Salimin (kurallı/düzenli eril çoğul) yapılışı, raf, nasb ve cer hallerinde kullanılışı, muzaf olduğunda yapısında gerçekleşen değişiklik anlatıldı. Müfred kelimelerin Cemi Müzekker Salim yapılışı ile ilgili örnekler verildi, cümlelerde kullanımları sağlandı, ders kitabındaki konuyla ilgili alıştırmalar çözüldü. Dilbilgisi Alıştırmaları ve Çözümler adlı alıştırma kitabındaki Cemi Müzekker Salimle ilgili alıştırmaların sonraki derse yapılıp hazır edilmesi öğrencilerden istendi. Bir sonraki dersle ilgili kısa bir bilgi verildi.
4 CEM-İ MÜENNES SALİM VE CEM-İ TEKSİR Cemi Müennes Salimin tarifi yapıldı, hangi kelimelerden Cemi Müennes Salim yapıldığı ve yapılış kuralı örneklerle anlatıldı. İrabı (raf, nasb ve cer hallerinde aldığı harekeler) ve cümlelerde kullanılışı örneklerle açıklandı. Öğrencilerden Cemi Müennes Salim yoluyla cemi yapılabilen kelimelerden örnekler bulmaları ve uygulamaları istendi. Dilbilgisi ders kitabındaki konuyla ilgili alıştırmalar öğrencilere çözdürüldü ve yanlışları düzeltildi. Cemi Teksirin tarifi yapıldı, öğrencilere onun kuralsız bir çoğul olduğu ve ancak duyarak ve kitaplardan okuyarak öğrenilebileceği anlatıldı. Onlara, Cemi Teksir yoluyla cemi yapılan kelimelerin listesini yapmaları ve zaman zaman tekrar etmeleri önerildi. Cemi Teksirin irabı (raf nasb ve cer durumunda alacağı harekeler) hakkında bilgi verildi. Cemi Teksir yapılan çeşitli kelimelerden örnekler verildi, öğrencilerden bu yolla cemi yapılan kelimelerden örnekler bulmaları ve Cemi Teksir yapmaları istendi. Ders kitabındaki alıştırmalar öğrencilere çözdürüldü ve yanlışları düzeltildi. Dilbilgisi Alıştırmaları ve Çözümleri adlı alıştırma kitabındaki konuyla ilgili alıştırmalar öğrencilere, bir sonraki derse yapıp hazır etmeleri için ev ödevi olarak verildi.
5 İZAFET İsim tamlamasının ögeleri olan muzaf (tamlanan) ve muzafun ileyhin (tamlayan) izafetin neresinde yer aldıkları, her birinin özelliği, tamlamaya kattıkları anlam ve izafetin çeşitleri anlatıldı ve her birine örnek verildi. Muzaf ve Muzafun ileyhin irabı (hareke durumu), bu çerçevede muzafun harekesinin cümledeki yerine değişkenlik gösterdiği, muzafun ileyhin harekesinin ise daima mecrur olduğu, ancak irab işaretinin muzaf olan kelimenin yapısına göre değişiklik gösterdiği açıklandı ve daha iyi anlaşılmasını sağlamak amacıyla örnekler verildi. Bazı karışık kelimeler verilerek öğrencilerden onları tamlama yapmaları istendi, yanlışları düzeltildi. Dilbilgisi ders kitabındaki alıştırmalar öğrencilere çözdürüldü, yanlış olan yerlerin tashihleri yapıldı. Dilbilgisi Alıştırmaları ve Çözümleri adlı alıştırma kitabındaki konuyla ilgili alıştırmalar bir sonraki derse yapılıp hazır edilmek üzere öğrencilere ev ödevi olarak verildi. Bir sonraki dersle ilgili kısa bir bilgi verildi.
6 SIFAT MEVSUF Sıfat (niteleyen) ve mevsufun (nitelenen) tanımları yapılmış, tamlama içindeki yerleri belirtilmiş ve her birinin özelliği ayrı ayrı açıklanmıştır. Sıfatın mevsufa hareke, marife nekre, müzekker müennes ve müfred, tesniye, cemide uyum sağlaması ile ilgili kurala dair örneklerle anlatılmış ve üzerinde uygulamalar yapılmıştır. İsim Tamlamasında Muzaf durumunda olan kelimede olduğu gibi Sıfat Tamlamasında bulunan Mevsufun da cümledeki konumuna göre harekelerinin değişiklik gösterdiği hususu örneklerle izah edilmiştir. Sıfat Tamlamasındaki her iki kelime (Sıfat ve Mevsuf) cümlede yer aldığı zaman yapısına göre farklı irab işaretleri aldığı hususu öğrencilere hatırlatılmıştır. Ancak Sıfat durumundaki kelime daima mecrur konumda geldiğinden hareke olarak kesrenin yerine geçen işaretlerden birini alır. Karışık kelimeler verilerek öğrencilerden onları, Sıfat Tamlaması yapmaları istenmiş ve yanlışlar düzeltilmiştir. Arapça Dilbilgisi kitabındaki alıştırmalar öğrencilere çözdürülmüş ve yanlışların tashihi yapılmıştır. Dilbilgisi Alıştırmaları ve Çözümleri kitabındaki konuyla ilgili alıştırmalar bir sonraki derse yapılıp getirilmek üzere öğrencilere ev ödevi olarak verilmiş, daha sonra işlenecek olan konu hakkında kısa bir açıklamada bulunulmuştur.
7 İSİM CÜMLESİ Arapçada iki çeşit cümle bulunmaktadır. Bunlar, isim ve fiil cümleleridir. Bu derste İsim Cümlesi ele alındı ve İsim cümlesini oluşturan iki temel öge duruldu. Mübtedanın, İsim Cümlesinin başında bulunduğu, irab bakımından daima merfu olduğu, ancak merfuluk işaretinin, mübteda durumundaki kelimenin yapısına göre cümlede değişiklik gösterdiği vurgulandı. Haberin de genellikle mübtedadan sonra geldiği, müzekker-müennes ve müfred, tesniye, cemide ona uyduğu (bu durum müfred haber için geçerlidir) hususu açıklandı. Daha sonra haberin çeşitleri sıralandı, yapıları ve özellikleri anlatıldıktan sonra konuyla ilgili örnek cümleler oluşturuldu, bir takım kelimeler verilerek öğrencilerden onları cümle haline getirmeleri istendi, cümlelerde yapılan yanlışlar düzeltildi. Ders kitabındaki alıştırmalar öğrencilere çözdürüldü, yanlışların tashihleri yapıldı. Dilbilgisi Alıştırmaları ve Çözümleri adlı alıştırma kitabındaki konuyla ilgili alıştırmalar bir sonraki derse yapılıp getirilmek üzere öğrencilere ev ödevi olarak verildi, bir sonraki dersin kısa bir hatırlatılması yapıldı.
8 FİİL CÜMLESİ Fiil cümlesinin fiil, fail (özne) veya fiil, fail, mef'ulden (nesne ve tümleç) oluştuğu ve daima fiille başladığı, her ne kadar içinde fiil de bulunsa Arapça bir cümle fiille başlamadığı sürece adının fiil cümlesi olamayacağı hususu öğrencilere anlatıldı. Ayrıca fiilin yapısının failin müzekker veya müennes oluşuna göre değiştiği, ancak müfred, tesniye ve cemi oluşuna göre değişmediği vurgulandı. Konuyla ilgili örnekler verildi, uygulamalar yapıldı. Öğrencilere karışık halde kelimeler verilerek fiil cümleleri oluşturmaları istendi ve yanlışlar düzeltildi. Fiilin, sonuna aldığı müenneslik işaretinin mazi ve muzari fiile göre değişiklik gösterdiği ifade edildi. Ders kitabındaki alıştırmalar öğrencilere çözdürüldü, yanlışlar tashih edilerek doğru şekilleri gösterildi. Arapça Dilbilgisi Alıştırmaları ve Çözümleri adlı alıştırma kitabındaki konuyla ilgili alıştırmalar bir sonraki derse çözülüp hazır edilmek üzere öğrencilere ev ödevi olarak verildi. Gelecek dersle ilgili kısa bir hatırlatmada bulunuldu.
9 MAZİ, MUZARİ FİİLLER, VE EMİR KİPİ Arapçada üç çeşit fiil zamanın bulunduğu ve bunların mazi (geçmiş) zaman, muzari (şimdiki, geniş, gelecek) zaman ve emir kipi (emr-i hazır) olduğu belirtildi. Her birinin tarifi yapıldı ve ayrı ayrı anlatıldı. Buna göre mazi fiil, geçmiş zamanda gerçekleşen bir eylemi belirtir. Okudu, yazdı fiillerinde olduğu gibi sonuna -di, -dı, -dü, -du eklerini alır, başına ?? harfi getirildiği zaman okumuş, yazmış fiillerinde olduğu gibi sonuna -miş, -mış, -müş, -muş eklerini alarak mişli geçmiş zaman anlamı ifade eder. Altısı üçüncü şahıs, altısı ikinci şahıs ve üçü birinci şahıs olmak üzere toplam on beş sıygası (kipi) vardır. Muzari fiil, şimdiki ve geniş zamanda meydana gelen veya gelecek zamanda meydana gelecek olan bir eylemi belirten fiildir. Onun da altısı üçüncü şahıs, altısı ikinci şahıs ve üçü birinci şahıs olmak üzere toplam on beş sıygası vardır. Emir, (buradaki emir kipinden kasıt emr-i hazırdır) birinden bir şeyi yapmasını emir yoluyla/emrederek talep etmektir. Arapçada emir muhataba (karşıdaki kişiye) verildiğinden sadece altı sıygası vardır. Arapçadaki tüm fiil zamanlarının, müzekker ve müennes için ayrı ayrı kullanımları vardır. Bu konu örneklerle açıklanmış, karışık halde fiiller verilerek öğrencilerden onları zamanlarına göre ayırmaları istenmiş ve yanlışlar düzeltilmiştir. Dilbilgisi Alıştırmaları ve Çözümleri adlı alıştırma kitabındaki konuyla ilgili alıştırmalar gelecek derse yapıp getirmeleri için öğrencilere ev ödevi olarak verilmiştir
10 NASP VE CEZM EDATLARI Nasb ve Cezm edatlarının neler olduğu ve hangi işlevi gördüğü anlatıldı ve her birinin anlamı ve kullanımı ile ilgili örnekler verildi, fiiller üzerinde uygulamaları yapıldı. Bazı fiiller verilerek öğrencilerin üzerinde uygulama yapmaları sağlandı yanlışları düzeltildi. Bilindiği üzere nasb edatları ??? ? ?? ? ?? ? ?? harfleri olup muzari fiilin başına gelir ve onların harekelerini fethaya çevirir ve her biri fiile farklı anlam katar. Cezm edatları da ? ? ? ??? ? ?? ?? harfleri olup muzari fiillerin başlarına gelir, sonlarını cezm yapar/sükuna çevirir ve her bir edat fiile farklı anlam katar. Bu edatların fiillere kattığı anlamlar ve fiiller üzerindeki etkileri öğrencilere anlatıldı. Ders kitabındaki alıştırmalar derste öğrencilere çözdürüldü, yanlışları düzeltildi. Dilbilgisi Alıştırmaları ve Çözümleri adlı alıştırma kitabındaki konuyla ilgili tüm alıştırmalar gelecek derste yapıp hazır etmeleri için öğrencilere ev ödevi olarak verildi. Gelecek derste işlenecek konu kısaca öğrencilere tanıtıldı.
11 ZAMİRLER Zamirin tarifi yapıldı, anlamları verildi, cümledeki işlevleri anlatıldı, merfu munfasıl, mansup munfasıl, merfu muttasıl, mansup muttasıl ve mecrur muttasıl olarak ayrı ayrı kısımları üzerinde duruldu ve örneklerle açıklandı. Zamirin, ismin yerini tutan kelimeler olarak tarifi yapıldığı için metin içerisinde ve cümlelerde sık sık uygulamaları yapıldı ve öğrencilerin, zamirleri kendilerinin oluşturdukları cümlelerde kullanmaları sağlandı. Ders kitabındaki zamirlerle ilgili alıştırmaların tamamı sınıfta öğrencilere çözdürüldü, yanlışları düzeltildi, doğru şekilleri tahtaya yazılarak onlardan düzeltmeleri istendi. Dilbilgisi Alıştırmaları ve Çözümleri adlı alıştırma kitabındaki alıştırmalar bir sonraki derse çözüp getirmeleri için öğrencilere ev ödevi olarak verildi. Gelecek dersin içeriği ile ilgili kısa bir sunum yapıldı ve öğrencilerden hazırlanıp gelmeleri istendi.
12 İŞARET İSİMLERİ Türkçede işaret zamirleri ve işaret sıfatları, Arapçada ise İşaret İsimleri olarak bilinen bu yapıların tarifi yapıldı ele alındı, cümlelerdeki kullanımları her birine örnek verilerek anlatıldı. Ayrıca yer belirten İşaret İsimleri de incelendi, cümleye kattıkları anlamlar örneklerle açıklandı. İşaret İsimlerinden sonra gelen ve işaret edilen varlığı gösteren, adına Arapçada Müşarun İleyh denilen kelimelerin İşaret İsimleri ile olan ilişkileri, irabları, bu kelimelerin bazen İşaret İsminden de önce gelebileceği ifade edildi. İşaret İsimlerinin mebni olup harekelerinin değişmediği cümlelerde alacağı harekelerin mahalline verildiği/mahalli irab aldığı, sadece tesniyeleri olan ? ???/????? ? ????/ ???? yapılarının murab olduğu (harekesinin değiştiği) öğrencilere hatırlatıldı. Ders kitabındaki alıştırmalar sınıfta öğrencilere çözdürüldü, yanlışlar düzeltildi. Dilbilgisi Alıştırmaları ve Çözümleri adlı alıştırma kitabındaki konuyla ilgili alıştırmalar sonraki derse yapılıp hazır edilmek üzere öğrencilere ev ödevi olarak verildi, bir sonraki dersin kısa bir sunumu yapıldı.
13 İSM-İ MEVSULLER Türkçede en yakın karşılığı İlgi Zamiri olan Arapçadaki İsm-i Mevsul konusu, İsm-i Mevsulden sonra gelen sıla cümlesi, bu cümlenin İsm-i Mevsulle olan bağlantısı, sıla cümlesindeki İsm-i Mevsule dönen ait zamir, sıla cümlesinin türleri etraflıca anlatıldı, öğrencilerin sınıfta yapmaları için İsm-i Mevsullu cümleler ödev olarak verildi, kontrolleri yapıldı, yanlışlar düzeltildi. İşaret isimlerinde olduğu gibi İsm-i Mevsullerin de tesniyeleri dışındaki yapıları mebnidir (hareke değişikliğine uğramazlar), ancak tesniyeleri muraptır (hareke değişikliğine uğrarlar). Tesniyeleri ? ????/?????? ? ??????/?????? şeklinde gelir. Öğrencilere Has İsm-i Mevsullerin, gösterdiği şahsa göre değiştiği, Müşterek İsm-i Mevsullerin ise akıllılar için ?? akılsızlar için ?? olduğu hatırlatıldı. Ders kitabındaki konuyla ilgili alıştırmalar sınıfta öğrencilere çözdürüldü, yanlışları tashih edildi, Dilbilgisi Alıştırmaları ve Çözümleri kitabındaki alıştırmalar sonraki derse yapıp getirilmek üzere öğrencilere ev ödevi olarak verildi, bir sonraki dersin kısa bir tanıtımı yapıldı.
14 SORU EDATLARI Soru Edatları tek tek ele alındı, cümleye kattıkları anlam örnek cümleler üzerinde uygulamalı olarak izah edildi. Her bir Soru Edatıyla ilgili ayrı ayrı cümle kuruldu, ve her cümlenin anlamı verildi. Soru Edatlarının ??) hangi, hangisi) hariç diğer yapılarının tamamının mebni olduğu, cümlede hiçbir şekilde harekesinin değişmediği, ayrıca Soru Edatlarının daima cümlenin başında yer aldığı öğrencilere hatırlatıldı. İçlerinde Soru Edatları bulunan Türkçe cümleler oluşturuldu, onlardan o cümleleri Arapçaya çevirmeleri istendi. Öğrenciler tarafından oluşturulan cümlelerdeki hatalar tashih edildi. Öğrencilere bazı Soru Edatı verilerek onlarla cümle kurmaları istendi. Ders kitabındaki, konuyla ilgili alıştırmaların tamamı sınıfta öğrencilere çözdürüldü, yanlışları düzeltildi. Dilbilgisi Alıştırmaları ve Çözümleri adlı alıştırma kitabındaki konuyla dair alıştırmalar, bir sonraki derse yapıp getirmeleri için öğrencilere ev ödevi olarak verildi, sınav uygulaması yapıldı ve öğrencilere başarılar dilenerek ders sonlandırıldı.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Arap Dili Dilbilgisi Yazar: Hasan AKDAĞ
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 1 60 60
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 60 60
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 162
Toplam Yük / 30 5,40
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P10
Ö1 Dilin ses ve dilbilgisi özellikleri veya incelikleri gibi unsurları ifade edebilme. 5
Ö2 Hedef dilin ses bilgisi, dilbilgisi ve sanatsal dil kullanımı gibi dil özelliklerini kavrama. 4
Ö3 Hedef dildeki dilbilgisi ve diğer dil özelliklerine uygun hedef metinler oluşturabilme. 5
Ö4 Hedef dilin dilbilgisel ve anlamsal özelliklerini analiz edebilme. 5