İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99900002 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II 1 Bahar 2 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Ömer AKDAĞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Ömer AKDAĞ C-233 [email protected] 7472 Çarşamba
14.00-15.00
Prof. Dr. Ömer AKDAĞ C-233 [email protected] 7472 Çarşamba
14,00-15,00
Dersin İçeriği
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi
Dersin Amacı
Türkiye Cumhuriyeti'nin genel hedefleri doğrultusunda, öğrencilerle paylaşmanın ilk dersidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P18 Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. P.18.1 1
Ö2 Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. P.18.2 1
Ö3 Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. P.18.3 1
Ö4 Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. P.18.4 1
Ö5 Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. P.18.5 1
Ö6 Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. P.18.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Kavramlar ve Osmanlı Devleti'nin temel dinamikleri.
2 Osmanlı Klasik döneminde toplum yapısı.
3 Avrupa Gelişmeleri, Sanayi İnkılabı ve Fransız İhtilali
4 Yeni Osmanlılar, Tanzimat ve Islahat Fermanları ve İttihat ve Terakki Cemiyeti
5 I.ve II. Meşrutiyet Dönemi, Trablusgarp ve Balkan muharebeleri
6 I. Dünya Savaşı, Mondros Mütarekesi
7 Wilson Prensipleri, Paris Konferansı
8 Millî Mücadele'ye Hazırlık Dönemi
9 Mitingler ve Kongreler
10 Meclis-i Mebusanın Açılışı ve Misak-ı Milli
11 TBMM'nin Açılışı ve Teşkilat-ı Esasiye Kanunu
12 Doğu ve Batı cephesinde askeri harekatlar
13 Millî Mücadele devresinde yapılan Antlaşmalar
14 Lozan Antlaşması ve Cumhuriyet'in ilanı.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ömer AKDAĞ, Türk İnkılap Tarihi, Literatürk Yayınları, 2016, Konya; M. Kemal Atatürk, Nutuk,
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 1 10 10
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P18
Ö1 Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. 3
Ö2 Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. 3
Ö3 Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. 3
Ö4 Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. 5
Ö5 Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. 5
Ö6 Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. 5