P1) Mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak.
P.1.1) Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. |
P.1.2) Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. |
P.1.3) Mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırtedebilme, tanımlayabilme. |
P.1.4) Mimari tasarımın bir fikrin maddileşmesi durumu olduğunu kavrama. |
P.1.5) Mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek. |
P.1.6) Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. |
|
P2) Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme becerisine sahip olma.
P.2.1) Mimari tasarım sürecinin bileşenlerinden olan çevre analizini ve mekan organizasyonunu ifade edebilme. |
P.2.2) Mimari mekan tasarım sürecinin, işleve ve mekan organizasyonuna ait bilgisini mimari program, işlev ve dolaşım şemaları üzerinden ilişkilendirebilme. |
P.2.3) Verilen tasarım problemine ilişkin doğal/yapılı çevre verileri ile mimari program arasındaki ilişkileri, biçim, işlev, strüktür, konstrüksiyon, bağlam, malzeme, kamusal-özel alan, peyzaj gibi temel mimarlık kavramları aracılığıyla değerlendirebilme. |
P.2.4) Verilen tasarım önceliklerini, mimari bir ana fikir üzerine odaklayarak mimari çözümler üretebilme. |
P.2.5) Araştırma, analiz, sentez ve tekrarlama süreçleri sonunda üretilen özgün tasarım düşüncelerini ve mimari çözümlerini farklı teknik ve ölçeklerde mimari sunumlarda bütünleştirerek ifade edebilme. |
P.2.6) Yüksek seviyede görsel ve yazınsal sunuş ile iletişim becerilerini kazanmak. |
|
P3) Mimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma.
P.3.1) Mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi. |
P.3.2) Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi. |
P.3.3) Sınırlı ölçüde temel teknolojik problemleri çözebilme ve malzeme, sistem tercihlerini öneri proje üzerinde yansıtabilme yetisi. |
P.3.4) Morfolojik ilişkiler bağlamında yerleşim dokusunun irdeleyebilme. |
P.3.5) Öneri ihtiyaç programını yerin bağlamı üzerinden yorumlayabilme. |
P.3.6) Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak. |
|
P4) Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma.
P.4.1) Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma. |
P.4.2) Kullanıcı konforuna ilişkin yasal düzenleme ve standartları anlama ve tasarımında uygulama becerisi kazanma. |
P.4.3) İç mekan konfor koşullarının sağlanması için dış ve iç konfor şartlarını belirleyebilme. |
P.4.4) Görsel, işitsel ve ısıl konfor koşullarının önemini anlama. |
P.4.5) Yapı konstrüksiyonu çözümlerinde ısı, su ve nemin olumsuz etkilerine karşı detaylar tasarlayabilme. |
P.4.6) Doğal ve yapay aydınlatma açısından bina-çevre etkileşimine dayalı kavramları tasarıma aktarabilme. |
|
P5) Bina tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olma.
P.5.1) Yapı malzemelerinin üretimlerinden kullanımlarına kadar, yapılarının ve özelliklerinin öğrenilmesi. |
P.5.2) Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. |
P.5.3) Yapı malzemelerinin doğru yerlerde kullanılma becerisinin kazanılması. |
P.5.4) Yapı malzemesi ile ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama becerisinin kazanılması. |
P.5.5) Malzeme seçiminde ilgili standartlar hakkında bilgi sahibi olmak. |
P.5.6) Çevresel etkenler hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanıcı gereksinmelerinin belirlenmesi. |
|
P6) Ulusal ve uluslararası ölçekte sanat ve mimarlık tarihinde bilgi sahibi olma.
P.6.1) Mimarlığın tarihsel anlamını kavrama, dönemlerin gelişimlerini izleme ve farklılıklarını analiz edebilme. |
P.6.2) Mimarlık ve sanat tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma. |
P.6.3) Mimarlık ve sanat tarihindeki karakteristik dönemleri anahatlarıyla tanıma, görseller üzerinden okuyabilme. |
P.6.4) Türklerin Anadolu'da meydana getirdikleri mimari mirası tanır, mimari terminolojiye hakim olur, dönem yapılarını görsel üzerinden okuyabilir. |
P.6.5) Anadolu Selçuklu, Beylikler, Erken, Klasik ve Geç Dönem Osmanlı mimarlığı hakkında bilgi sahibi olur, dönemlerin mimari karakterlerini ve tipolojilerini ayırt edebilir ve dönem sanatını yorumlayabilir. |
P.6.6) Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. |
|
P7) Tarihi çevreyi koruma bilinci kazanarak, restorasyon projesi hazırlayacak bilgi ve beceriye sahip olmak.
P.7.1) Tarihi çevreyi tanır ve koruma bilincini kazanır. |
P.7.2) Tarihi yapıları belgeleme yöntemlerini ve rölöve alma tekniklerini öğrenir. Bu teknikleri bir tarihi yapıda uygulayarak pratiğini artırır. |
P.7.3) Tarihi yapıları belgeledikten sonra restitüsyon ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli teknikleri öğrenir. Bu öğrendiği bilgileri bir kültür varlığında uygulama yapma becerisini kazanır. |
P.7.4) Kültür varlıklarının korunması için ilgili örgütlenme, yasama ve koruma eğitimini öğrenir. Uygulama olarak yaptığı projede bu bilgileri kullanma becerisini kazanır. |
P.7.5) Kültür varlıklarını ve bunların değerlendirme ölçütlerini kazanır. |
P.7.6) Grup halinde çalışma becerisini kazanır. |
|
P8) Bina yapım ve kullanım maliyetine ilişkin temel etkenleri anlama.
P.8.1) İnşaat sektörünün genel özelliklerinin anlama. |
P.8.2) Proje yönetimi kavramlarını tanımlamak. |
P.8.3) Yapı üretim sürecinde paydaşları tanıma, bunlar arasındaki ilişki ve koordinasyon sorunlarını anlama, danışmanları ve uygun ekipleri oluşturma ile proje teslim yöntemleri önermeyi anlama. |
P.8.4) Yapım yönetiminde organizasyon, risk, kalite, sözleşme, proje planlama, süre, maliyet gibi proje yönetimi süreçlerini anlama. |
P.8.5) Yapım Yönetiminde üretim merkezi olan şantiyelerin oluşum sürecini anlama. |
P.8.6) Mimarın mesleki hizmet alanlarının ve sorumluluklarının tanıtılması ve mesleki yükümlülüklerin oluşmasına katkıda bulunan etik konularının anlaşılması. |
|
P9) Yapı yapım ve üretiminde çevre ve iş güvenliğinde bilinçli olarak etkin iş organizasyonu ve planlaması geliştirebilecek bilgi ve beceriye sahip olma.
P.9.1) Yapının tarihsel gelişimini ve yapım sistemlerini açıklayabilir. |
P.9.2) Zeminlerin özelliklerini açıklayabilir. Temeller, kolonlar, duvarlar ve döşemelerin yapım detaylarını çizebilir. Yığma ve karkas sistemlerin uygulamalarını çizebilir. |
P.9.3) Duvar kaplamaları ve malzemeleri, zemin kaplamaları ve malzemeleri, tavan kaplamaları ve malzemelerinin uygulama esaslarını bilir. |
P.9.4) Detay oluşturmada temel prensipleri belirleyebilir. |
P.9.5) Çatılar, merdivenler gibi mimari yapı bileşenleri sınıflandırabileceklerdir. |
P.9.6) Lisans öğretim programında yer alan uygulamalı yapım bilgisi derslerinde öğrenilen bilgileri projeye aktarma, yönetmeliklere uygun uygulama projesi hazırlama. |
|
P10) Bina tasarımında, strüktürel, çevresel, güvenlik, yapı kabuğu ve bina servis sistemlerini değerlendirme, seçme ve entegre edebilme becerisine sahip olma.
P.10.1) Mimari tasarım ve bina servis sistemleri ilişkisi hakkında bilgi sahibi olma. |
P.10.2) Mimarlığın yapısal ve teknik ana konularında teorik,metodolojik ve uygulama bilgilerini etkin olarak kullanabilme. |
P.10.3) Bina kabuğu sistemleri tasarımının temel ilkelerini anlama. |
P.10.4) Çevresel sistemlerin tasarımında iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini anlama. |
P.10.5) Enerji ekonomisi ve pasif sistemler hakkında bilgi sahibi olma. |
P.10.6) Mekanik sistemlerin tasarım gereksinimlerini analiz edebilme. |
|
P11) Mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk taşıma ve bunların yasal sonuçları hakkında bilgi sahibi olma.
P.11.1) Etik değerlerin yapılı ve doğal çevrenin tasarımını nasıl etkilediğini ifade edebilecektir. |
P.11.2) Meslek ahlak bilimi Proje, şantiye, zaman yönetimi Mali organizasyon Yasal sorunlar kavramlarını tanımlamak. |
P.11.3) Başlangıçtan bitişe kadar mimarların tanımladığı çalışma aşamalarında etik ilkeleri uygulayabilecektir. |
P.11.4) Çağdaş mimari tasarımda yeni paradigmalar yaratmayı amaçlayan güncel uygulamaları inceleyebilecektir. |
P.11.5) Mimarın mesleki davranış kurallarını ve ilgilerini tartışabilecektir. |
P.11.6) Yakında girecekleri meslekte kendi etik konum ve hedeflerini belirleyebileceklerdir. |
|
P12) Etkin iletişim(okuma, yazma, fikirlerini ifade edebilme) kurabilme becerisine sahip olma.
P.12.1) İletişim yöntemlerini etkin bir şekilde kullanabilme. |
P.12.2) Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygulayabilme. |
P.12.3) İletişim alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve iletişim süreçlerinin tüm boyutları hakkında bilgi sahibi olma. |
P.12.4) Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olma ve bu bilgileri iletişim araçlarıyla ifade edebilme |
P.12.5) Eleştirel okuma yapabilme. |
P.12.6) En az bir yabancı dili kullanarak ulusal ve uluslararası alanda etkin iletişim kurar, akademik olarak temsil eder, akademik gelişme ve yayınları takip eder. |
|
P13) Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme veya sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
P.13.1) Mimarların yapı tasarımı ve uygulama süreçleri ile toplumlarındaki çevresel, sosyal, estetik konuları birlikte düşünebilme ve teknik becerileri kazanması. |
P.13.2) Tasarım sürecinde müşterinin, mal sahibinin, kullanıcı gruplarının, kamusal ve toplumsal alanların ihtiyaçlarını anlaması ve mimarın bu ihtiyaçlar doğrultusunda tasarım sürecini yönetmesini ve sorumluluğunu anlaması. |
P.13.3) Mesleki açıdan farklı derslerde kazandığı bilgileri içinde bulunduğu duruma göre uyarlayabilme. |
P.13.4) Durumlar, olaylar çerçevesinde karşılaştığı sorunlara çözüm üretebilme. |
P.13.5) Mimarlık ofisinin yönetimi ve hiyerarşisi hakkında bilgi sahibi olma. |
P.13.6) Bir inşaat şantiyesinin işletmesi ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olma. |
|
P14) Gerektiğinde farklı disiplinlerle birlikte takım çalışması yapabilme becerisine sahip olma.
P.14.1) Farklı disiplinler ile birlikte çalışma pratiği kazanması ve tasarım projelerinde süreçleri kavrayarak başarı ile tamamlama yetisini kazanması. |
P.14.2) Mimarın toplumsal, politik, kültürel konular ve mimari tasarım ve uygulama sorumluluğu gibi konularda mesleki yükümlülükleri ve meslek etiği konularını anlaması. |
P.14.3) Tasarım sürecinden başlayarak finansal yönetim, iş planlama, zaman yönetimi, risk yönetimi, uygulamayı etkileyen faktörleri fark etme ve mimari uygulama yönetiminin temel ilkelerini anlaması. |
P.14.4) Mimari tasarım süreci içinde müşteri ilişkileri, tasarım sürecinin yardımcı alanları ile ilişkiler ve bölgesel veya yerel otoritelerin mimari ile ilgili departmanları ile ilişkiler konusunda bilgi sahibi olma. |
P.14.5) Mimari proje ve mühendislik projeleri ile şantiye arasındaki ilişkileri kurgulayabilme |
P.14.6) Çalışma ortamında, mimar-usta başı, usta vb. çalışanlar arasında çalışma prensipleri ve ilişkileri konusunda bilgi sahibi olma. |
|
P15) Mimari projeleri çeşitli bilgisayar teknolojilerinden faydalanarak uygun sunum araçlarıyla veya gerektiğinde rapor yazarak ifade etme becerisine sahip olma.
P.15.1) Bilgisayar destekli çizim yazılımlarının kullanım mantıklarını anlama ve kullanma. |
P.15.2) Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini sağlama. |
P.15.3) Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini kendi kendine geliştirebilmeyi ve güncelleyebilmeyi sağlayacak temel yapıyı oluşturma. |
P.15.4) Öğrenci, mimari ve iç mimari teknik çizim konvansiyonlarını kullanarak bilgisayar destekli çizim yöntemiyle mimari ve iç mimari çizimler geliştirebilecektir. |
P.15.5) Öğrenci, bilgisayar destekli çizim yöntemiyle, çeşitli bilgisayar programlarının yardımıyla üç boyutlu modelleme geliştirebilecektir. |
P.15.6) Sayısal modellemeden 3B baskı yöntemleri ile fiziksel modele dönüşüm tekniklerini öğrenmek. |
|
P16) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme.
P.16.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. |
P.16.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. |
P.16.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. |
P.16.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. |
P.16.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. |
P.16.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. |
|
P17) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
P.17.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. |
P.17.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. |
P.17.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. |
P.17.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. |
P.17.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. |
P.17.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. |
|
P18) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
P.18.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. |
P.18.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. |
P.18.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. |
P.18.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. |
P.18.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. |
P.18.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. |
|
P19) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
P.19.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme. |
P.19.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme. |
P.19.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme. |
P.19.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme. |
P.19.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme. |
P.19.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme. |
|
P20) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme.
P.20.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme. |
P.20.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme. |
P.20.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme. |
P.20.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme. |
P.20.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme. |
P.20.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme. |
|
P21) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
P.21.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme. |
P.21.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme. |
P.21.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme. |
P.21.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme. |
P.21.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme. |
P.21.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme. |
P.21.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme |
P.21.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme. |
|
P22) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları.
P.22.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. |
P.22.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme. |
P.22.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme. |
P.22.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme. |
P.22.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme. |
P.22.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme. |
|