P1) Mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak.
| P.1.1) Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. |
| P.1.2) Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. |
| P.1.3) Mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırtedebilme, tanımlayabilme. |
| P.1.4) Mimari tasarımın bir fikrin maddileşmesi durumu olduğunu kavrama. |
| P.1.5) Mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek. |
| P.1.6) Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. |
|
P2) Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme becerisine sahip olma.
| P.2.1) Mimari tasarım sürecinin bileşenlerinden olan çevre analizini ve mekan organizasyonunu ifade edebilme. |
| P.2.2) Mimari mekan tasarım sürecinin, işleve ve mekan organizasyonuna ait bilgisini mimari program, işlev ve dolaşım şemaları üzerinden ilişkilendirebilme. |
| P.2.3) Verilen tasarım problemine ilişkin doğal/yapılı çevre verileri ile mimari program arasındaki ilişkileri, biçim, işlev, strüktür, konstrüksiyon, bağlam, malzeme, kamusal-özel alan, peyzaj gibi temel mimarlık kavramları aracılığıyla değerlendirebilme. |
| P.2.4) Verilen tasarım önceliklerini, mimari bir ana fikir üzerine odaklayarak mimari çözümler üretebilme. |
| P.2.5) Araştırma, analiz, sentez ve tekrarlama süreçleri sonunda üretilen özgün tasarım düşüncelerini ve mimari çözümlerini farklı teknik ve ölçeklerde mimari sunumlarda bütünleştirerek ifade edebilme. |
| P.2.6) Yüksek seviyede görsel ve yazınsal sunuş ile iletişim becerilerini kazanmak. |
|
P3) Mimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma.
| P.3.1) Mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi. |
| P.3.2) Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi. |
| P.3.3) Sınırlı ölçüde temel teknolojik problemleri çözebilme ve malzeme, sistem tercihlerini öneri proje üzerinde yansıtabilme yetisi. |
| P.3.4) Morfolojik ilişkiler bağlamında yerleşim dokusunun irdeleyebilme. |
| P.3.5) Öneri ihtiyaç programını yerin bağlamı üzerinden yorumlayabilme. |
| P.3.6) Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak. |
|
P4) Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma.
| P.4.1) Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma. |
| P.4.2) Kullanıcı konforuna ilişkin yasal düzenleme ve standartları anlama ve tasarımında uygulama becerisi kazanma. |
| P.4.3) İç mekan konfor koşullarının sağlanması için dış ve iç konfor şartlarını belirleyebilme. |
| P.4.4) Görsel, işitsel ve ısıl konfor koşullarının önemini anlama. |
| P.4.5) Yapı konstrüksiyonu çözümlerinde ısı, su ve nemin olumsuz etkilerine karşı detaylar tasarlayabilme. |
| P.4.6) Doğal ve yapay aydınlatma açısından bina-çevre etkileşimine dayalı kavramları tasarıma aktarabilme. |
|
P5) Bina tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olma.
| P.5.1) Yapı malzemelerinin üretimlerinden kullanımlarına kadar, yapılarının ve özelliklerinin öğrenilmesi. |
| P.5.2) Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. |
| P.5.3) Yapı malzemelerinin doğru yerlerde kullanılma becerisinin kazanılması. |
| P.5.4) Yapı malzemesi ile ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama becerisinin kazanılması. |
| P.5.5) Malzeme seçiminde ilgili standartlar hakkında bilgi sahibi olmak. |
| P.5.6) Çevresel etkenler hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanıcı gereksinmelerinin belirlenmesi. |
|
P6) Ulusal ve uluslararası ölçekte sanat ve mimarlık tarihinde bilgi sahibi olma.
| P.6.1) Mimarlığın tarihsel anlamını kavrama, dönemlerin gelişimlerini izleme ve farklılıklarını analiz edebilme. |
| P.6.2) Mimarlık ve sanat tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma. |
| P.6.3) Mimarlık ve sanat tarihindeki karakteristik dönemleri anahatlarıyla tanıma, görseller üzerinden okuyabilme. |
| P.6.4) Türklerin Anadolu'da meydana getirdikleri mimari mirası tanır, mimari terminolojiye hakim olur, dönem yapılarını görsel üzerinden okuyabilir. |
| P.6.5) Anadolu Selçuklu, Beylikler, Erken, Klasik ve Geç Dönem Osmanlı mimarlığı hakkında bilgi sahibi olur, dönemlerin mimari karakterlerini ve tipolojilerini ayırt edebilir ve dönem sanatını yorumlayabilir. |
| P.6.6) Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. |
|
P7) Tarihi çevreyi koruma bilinci kazanarak, restorasyon projesi hazırlayacak bilgi ve beceriye sahip olmak.
| P.7.1) Tarihi çevreyi tanır ve koruma bilincini kazanır. |
| P.7.2) Tarihi yapıları belgeleme yöntemlerini ve rölöve alma tekniklerini öğrenir. Bu teknikleri bir tarihi yapıda uygulayarak pratiğini artırır. |
| P.7.3) Tarihi yapıları belgeledikten sonra restitüsyon ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli teknikleri öğrenir. Bu öğrendiği bilgileri bir kültür varlığında uygulama yapma becerisini kazanır. |
| P.7.4) Kültür varlıklarının korunması için ilgili örgütlenme, yasama ve koruma eğitimini öğrenir. Uygulama olarak yaptığı projede bu bilgileri kullanma becerisini kazanır. |
| P.7.5) Kültür varlıklarını ve bunların değerlendirme ölçütlerini kazanır. |
| P.7.6) Grup halinde çalışma becerisini kazanır. |
|
P8) Bina yapım ve kullanım maliyetine ilişkin temel etkenleri anlama.
| P.8.1) İnşaat sektörünün genel özelliklerinin anlama. |
| P.8.2) Proje yönetimi kavramlarını tanımlamak. |
| P.8.3) Yapı üretim sürecinde paydaşları tanıma, bunlar arasındaki ilişki ve koordinasyon sorunlarını anlama, danışmanları ve uygun ekipleri oluşturma ile proje teslim yöntemleri önermeyi anlama. |
| P.8.4) Yapım yönetiminde organizasyon, risk, kalite, sözleşme, proje planlama, süre, maliyet gibi proje yönetimi süreçlerini anlama. |
| P.8.5) Yapım Yönetiminde üretim merkezi olan şantiyelerin oluşum sürecini anlama. |
| P.8.6) Mimarın mesleki hizmet alanlarının ve sorumluluklarının tanıtılması ve mesleki yükümlülüklerin oluşmasına katkıda bulunan etik konularının anlaşılması. |
|
P9) Yapı yapım ve üretiminde çevre ve iş güvenliğinde bilinçli olarak etkin iş organizasyonu ve planlaması geliştirebilecek bilgi ve beceriye sahip olma.
| P.9.1) Yapının tarihsel gelişimini ve yapım sistemlerini açıklayabilir. |
| P.9.2) Zeminlerin özelliklerini açıklayabilir. Temeller, kolonlar, duvarlar ve döşemelerin yapım detaylarını çizebilir. Yığma ve karkas sistemlerin uygulamalarını çizebilir. |
| P.9.3) Duvar kaplamaları ve malzemeleri, zemin kaplamaları ve malzemeleri, tavan kaplamaları ve malzemelerinin uygulama esaslarını bilir. |
| P.9.4) Detay oluşturmada temel prensipleri belirleyebilir. |
| P.9.5) Çatılar, merdivenler gibi mimari yapı bileşenleri sınıflandırabileceklerdir. |
| P.9.6) Lisans öğretim programında yer alan uygulamalı yapım bilgisi derslerinde öğrenilen bilgileri projeye aktarma, yönetmeliklere uygun uygulama projesi hazırlama. |
|
P10) Bina tasarımında, strüktürel, çevresel, güvenlik, yapı kabuğu ve bina servis sistemlerini değerlendirme, seçme ve entegre edebilme becerisine sahip olma.
| P.10.1) Mimari tasarım ve bina servis sistemleri ilişkisi hakkında bilgi sahibi olma. |
| P.10.2) Mimarlığın yapısal ve teknik ana konularında teorik,metodolojik ve uygulama bilgilerini etkin olarak kullanabilme. |
| P.10.3) Bina kabuğu sistemleri tasarımının temel ilkelerini anlama. |
| P.10.4) Çevresel sistemlerin tasarımında iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini anlama. |
| P.10.5) Enerji ekonomisi ve pasif sistemler hakkında bilgi sahibi olma. |
| P.10.6) Mekanik sistemlerin tasarım gereksinimlerini analiz edebilme. |
|
P11) Mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk taşıma ve bunların yasal sonuçları hakkında bilgi sahibi olma.
| P.11.1) Etik değerlerin yapılı ve doğal çevrenin tasarımını nasıl etkilediğini ifade edebilecektir. |
| P.11.2) Meslek ahlak bilimi Proje, şantiye, zaman yönetimi Mali organizasyon Yasal sorunlar kavramlarını tanımlamak. |
| P.11.3) Başlangıçtan bitişe kadar mimarların tanımladığı çalışma aşamalarında etik ilkeleri uygulayabilecektir. |
| P.11.4) Çağdaş mimari tasarımda yeni paradigmalar yaratmayı amaçlayan güncel uygulamaları inceleyebilecektir. |
| P.11.5) Mimarın mesleki davranış kurallarını ve ilgilerini tartışabilecektir. |
| P.11.6) Yakında girecekleri meslekte kendi etik konum ve hedeflerini belirleyebileceklerdir. |
|
P12) Etkin iletişim(okuma, yazma, fikirlerini ifade edebilme) kurabilme becerisine sahip olma.
| P.12.1) İletişim yöntemlerini etkin bir şekilde kullanabilme. |
| P.12.2) Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygulayabilme. |
| P.12.3) İletişim alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve iletişim süreçlerinin tüm boyutları hakkında bilgi sahibi olma. |
| P.12.4) Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olma ve bu bilgileri iletişim araçlarıyla ifade edebilme |
| P.12.5) Eleştirel okuma yapabilme. |
| P.12.6) En az bir yabancı dili kullanarak ulusal ve uluslararası alanda etkin iletişim kurar, akademik olarak temsil eder, akademik gelişme ve yayınları takip eder. |
|
P13) Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme veya sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
| P.13.1) Mimarların yapı tasarımı ve uygulama süreçleri ile toplumlarındaki çevresel, sosyal, estetik konuları birlikte düşünebilme ve teknik becerileri kazanması. |
| P.13.2) Tasarım sürecinde müşterinin, mal sahibinin, kullanıcı gruplarının, kamusal ve toplumsal alanların ihtiyaçlarını anlaması ve mimarın bu ihtiyaçlar doğrultusunda tasarım sürecini yönetmesini ve sorumluluğunu anlaması. |
| P.13.3) Mesleki açıdan farklı derslerde kazandığı bilgileri içinde bulunduğu duruma göre uyarlayabilme. |
| P.13.4) Durumlar, olaylar çerçevesinde karşılaştığı sorunlara çözüm üretebilme. |
| P.13.5) Mimarlık ofisinin yönetimi ve hiyerarşisi hakkında bilgi sahibi olma. |
| P.13.6) Bir inşaat şantiyesinin işletmesi ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olma. |
|
P14) Gerektiğinde farklı disiplinlerle birlikte takım çalışması yapabilme becerisine sahip olma.
| P.14.1) Farklı disiplinler ile birlikte çalışma pratiği kazanması ve tasarım projelerinde süreçleri kavrayarak başarı ile tamamlama yetisini kazanması. |
| P.14.2) Mimarın toplumsal, politik, kültürel konular ve mimari tasarım ve uygulama sorumluluğu gibi konularda mesleki yükümlülükleri ve meslek etiği konularını anlaması. |
| P.14.3) Tasarım sürecinden başlayarak finansal yönetim, iş planlama, zaman yönetimi, risk yönetimi, uygulamayı etkileyen faktörleri fark etme ve mimari uygulama yönetiminin temel ilkelerini anlaması. |
| P.14.4) Mimari tasarım süreci içinde müşteri ilişkileri, tasarım sürecinin yardımcı alanları ile ilişkiler ve bölgesel veya yerel otoritelerin mimari ile ilgili departmanları ile ilişkiler konusunda bilgi sahibi olma. |
| P.14.5) Mimari proje ve mühendislik projeleri ile şantiye arasındaki ilişkileri kurgulayabilme |
| P.14.6) Çalışma ortamında, mimar-usta başı, usta vb. çalışanlar arasında çalışma prensipleri ve ilişkileri konusunda bilgi sahibi olma. |
|
P15) Mimari projeleri çeşitli bilgisayar teknolojilerinden faydalanarak uygun sunum araçlarıyla veya gerektiğinde rapor yazarak ifade etme becerisine sahip olma.
| P.15.1) Bilgisayar destekli çizim yazılımlarının kullanım mantıklarını anlama ve kullanma. |
| P.15.2) Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini sağlama. |
| P.15.3) Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini kendi kendine geliştirebilmeyi ve güncelleyebilmeyi sağlayacak temel yapıyı oluşturma. |
| P.15.4) Öğrenci, mimari ve iç mimari teknik çizim konvansiyonlarını kullanarak bilgisayar destekli çizim yöntemiyle mimari ve iç mimari çizimler geliştirebilecektir. |
| P.15.5) Öğrenci, bilgisayar destekli çizim yöntemiyle, çeşitli bilgisayar programlarının yardımıyla üç boyutlu modelleme geliştirebilecektir. |
| P.15.6) Sayısal modellemeden 3B baskı yöntemleri ile fiziksel modele dönüşüm tekniklerini öğrenmek. |
|
P16) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme.
| P.16.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. |
| P.16.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. |
| P.16.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. |
| P.16.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. |
| P.16.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. |
| P.16.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. |
|
P17) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
| P.17.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. |
| P.17.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. |
| P.17.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. |
| P.17.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. |
| P.17.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. |
| P.17.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. |
|
P18) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
| P.18.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. |
| P.18.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. |
| P.18.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. |
| P.18.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. |
| P.18.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. |
| P.18.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. |
|
P19) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
| P.19.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme. |
| P.19.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme. |
| P.19.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme. |
| P.19.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme. |
| P.19.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme. |
| P.19.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme. |
|
P20) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme.
| P.20.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme. |
| P.20.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme. |
| P.20.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme. |
| P.20.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme. |
| P.20.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme. |
| P.20.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme. |
|
P21) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
| P.21.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme. |
| P.21.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme. |
| P.21.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme. |
| P.21.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme. |
| P.21.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme. |
| P.21.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme. |
| P.21.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme |
| P.21.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme. |
|
P22) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları.
| P.22.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. |
| P.22.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme. |
| P.22.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme. |
| P.22.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme. |
| P.22.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme. |
| P.22.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme. |
|