Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99801012 | Minyatür | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ayşe KART |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Ayşe KART | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Bitki ve hayvan figürlerinin kurşun kalem ile etüdleri, bitki ve hayvan figürlerinin stilizasyonu (üslûplaştırma) ,bitki ve hayvan figürlerinden oluşan özgün bir tasarım.
Dersin Amacı
1.Minyatür hakkında bilgi vermek, Osmanlı Minyatür Sanatı tarihine giriş; dönemlere göre üsluplar ve örnek minyatürleri incelemek,
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P13 | Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme veya sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 2 |
P14 | Gerektiğinde farklı disiplinlerle birlikte takım çalışması yapabilme becerisine sahip olma. | 3 |
P16 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Farklı disiplinler ile birlikte çalışma pratiği kazanması ve tasarım projelerinde süreçleri kavrayarak başarı ile tamamlama yetisini kazanması. | P.14.1 | 1 |
Ö2 | Mesleki açıdan farklı derslerde kazandığı bilgileri içinde bulunduğu duruma göre uyarlayabilme. | P.13.3 | 1 |
Ö3 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | P.16.1 | 1 |
Ö4 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. | P.16.3 | 1 |
Ö5 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.16.4 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Minyatür hakkında bilgi verilmesi, Osmanlı Minyatür Sanatı tarihine giriş; dönemlere göre üsluplar ve örnek minyatürler, |
2 | Bitki figürlerinin incelenmesi |
3 | Seçilen bitki figürlerinin etüdlerinin yapılması |
4 | Detay çizimi |
5 | Bitki figürünün stilizasyonu (üslûplaştırılması) |
6 | Bitki figürünün stilizasyonu (üslûplaştırılması) |
7 | Hayvan figürlerinin incelenmesi |
8 | Ara Sınav |
9 | Detay çizimi |
10 | Hayvan figürlerinin stilizasyonu (üslûplaştırılması) |
11 | Hayvan figürlerinin stilizasyonu (üslûplaştırılması) |
12 | Stilize edilen (üslûplaştırılan) bitki ve hayvan figürlerinden oluşan özgün bir tasarımın incelenmesi |
13 | Dönem içinde yapılan çalışmaların değerlendirilmesi |
14 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Banu MAHİR Osmanlı Minyatür Sanatı |
Güner İNAL Türk Minyatür Sanatı |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 15 | 15 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 132 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,40 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P13 | P14 | P16 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Mesleki açıdan farklı derslerde kazandığı bilgileri içinde bulunduğu duruma göre uyarlayabilme. | 3 | - | - |
Ö2 | Farklı disiplinler ile birlikte çalışma pratiği kazanması ve tasarım projelerinde süreçleri kavrayarak başarı ile tamamlama yetisini kazanması. | - | 3 | - |
Ö3 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | - | - | 4 |
Ö4 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. | - | - | 4 |
Ö5 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | - | - | 4 |