İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99801012 Minyatür 4 Güz 7 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ayşe KART
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ayşe KART - [email protected]
Dersin İçeriği
Bitki ve hayvan figürlerinin kurşun kalem ile etüdleri, bitki ve hayvan figürlerinin stilizasyonu (üslûplaştırma) ,bitki ve hayvan figürlerinden oluşan özgün bir tasarım.
Dersin Amacı
1.Minyatür hakkında bilgi vermek, Osmanlı Minyatür Sanatı tarihine giriş; dönemlere göre üsluplar ve örnek minyatürleri incelemek,
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P13 Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme veya sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 2
P14 Gerektiğinde farklı disiplinlerle birlikte takım çalışması yapabilme becerisine sahip olma. 3
P16 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Farklı disiplinler ile birlikte çalışma pratiği kazanması ve tasarım projelerinde süreçleri kavrayarak başarı ile tamamlama yetisini kazanması. P.14.1 1
Ö2 Mesleki açıdan farklı derslerde kazandığı bilgileri içinde bulunduğu duruma göre uyarlayabilme. P.13.3 1
Ö3 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. P.16.1 1
Ö4 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. P.16.3 1
Ö5 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. P.16.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Minyatür hakkında bilgi verilmesi, Osmanlı Minyatür Sanatı tarihine giriş; dönemlere göre üsluplar ve örnek minyatürler,
2 Bitki figürlerinin incelenmesi
3 Seçilen bitki figürlerinin etüdlerinin yapılması
4 Detay çizimi
5 Bitki figürünün stilizasyonu (üslûplaştırılması)
6 Bitki figürünün stilizasyonu (üslûplaştırılması)
7 Hayvan figürlerinin incelenmesi
8 Ara Sınav
9 Detay çizimi
10 Hayvan figürlerinin stilizasyonu (üslûplaştırılması)
11 Hayvan figürlerinin stilizasyonu (üslûplaştırılması)
12 Stilize edilen (üslûplaştırılan) bitki ve hayvan figürlerinden oluşan özgün bir tasarımın incelenmesi
13 Dönem içinde yapılan çalışmaların değerlendirilmesi
14 Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Banu MAHİR Osmanlı Minyatür Sanatı
Güner İNAL Türk Minyatür Sanatı
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 132
Toplam Yük / 30 4,40
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P13 P14 P16
Ö1 Mesleki açıdan farklı derslerde kazandığı bilgileri içinde bulunduğu duruma göre uyarlayabilme. 3 - -
Ö2 Farklı disiplinler ile birlikte çalışma pratiği kazanması ve tasarım projelerinde süreçleri kavrayarak başarı ile tamamlama yetisini kazanması. - 3 -
Ö3 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. - - 4
Ö4 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. - - 4
Ö5 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. - - 4