Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99801008 | Marka Yaratma | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciler bir markanın marka kimliğini oluşturma ve tasarlama aşamalarını öğrenirler.
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilere, bir markanın yaratım sürecine dair tüm unsurları öğretmek ve bu süreci anlama ve analiz etme bilgisini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve bir dönem boyunca neler anlatılacağının açıklanması. Marka Olmak Marka kavramı Ürün marka ilişkisi Markalamanın yapılabileceği alanlar Markalamanın tüketiciler için yararları Marka adının belirlenmesi |
2 | Marka Yaratma Süreci |
3 | Marka Yaratma Süreci Devam |
4 | Marka Konumlandırma Konumlandırma kavramı Markanın yeniden konumlandırılması Konumlandırmada uygulanabilecek stratejiler |
5 | Marka Konumlandırma Devam |
6 | Marka Kişiliği Marka kişiliği kavramı Marka kişiliğinin yansıttığı değerler, Marka kişiliğini yaratmak Marka kişilik özellikleri Marka kişiliğinin yarattığı sembolik çağrışımlar Marka ve müşteri kişiliği uyumu |
7 | Marka Kişiliği Devam Proje: Marka Yaratma Grup Çalışması Sınıfın dört gruba ayrılması. Bir markanın yaratım sürecinin incelenmesinin istenmesi "Ben olsaydım nasıl yapardım"sorusu sorularak markanın yeniden yaratılması. Projenin başlatılması. |
8 | Ara sınav |
9 | Marka İmajı Marka imajı kavramı Marka kimliği ve imaj "Ben olsaydım nasıl yapardım"sorusu sorularak markanın yeniden yaratılması devam. Projenin incelenmesi ve geribildirimlerin verilmesi. |
10 | Marka İletişimi Reklamın markaya kattığı değer Hatırlanabilir marka adı Marka bilgisi vermek Marka iletişiminde trendler Marka kişiliği ve iletişim Proje: Marka Yaratma Grup Çalışması "Ben olsaydım nasıl yapardım"sorusu sorularak markanın yeniden yaratılması devam. Projenin incelenmesi ve geribildirimlerin verilmesi. |
11 | Marka Değeri Marka değeri kavramı Marka değerinin boyutları Marka bağlılığı Marka farkındalığı Marka gücü, marka büyüklüğü ve marka etkisi Proje: Marka Yaratma Grup Çalışması "Ben olsaydım nasıl yapardım"sorusu sorularak markanın yeniden yaratılması devam. Projenin incelenmesi ve geribildirimlerin verilmesi. |
12 | Marka Değeri Devam Proje: Marka Yaratma Grup Çalışması "Ben olsaydım nasıl yapardım"sorusu sorularak markanın yeniden yaratılması devam. Projenin incelenmesi ve geribildirimlerin verilmesi. |
13 | Marka Yayma Marka yayma kavramı Başarılı marka yayma için gerekli koşullar Marka yaymanın avantajları, dezavantajları Marka yayma stratejileri Marka Gücü Proje: Marka Yaratma Grup Çalışması "Ben olsaydım nasıl yapardım"sorusu sorularak markanın yeniden yaratılması devam. Projenin incelenmesi ve geribildirimlerin verilmesi. Projenin sonlandırılması. |
14 | Global Marka Markada globalleşme süreci Global markanın avantajları ve dezavantajları Globalleşen markalar Proje: Marka Yaratma Grup Çalışması Grup sunumlarının yapılması. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | AAKER A. D. (2009). Güçlü Markalar Yaratmak. Mediacat Yayınları. |
AKADAL B. (2019). Marka Yaratmak. Eren Akademi. | |
BATI U. (2015). Marka Yönetimi. Alfa Yayıncılık. | |
RIES A. & L. (2005). Marka Yaratmanın 22 Kuralı. Mediacat Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |