Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99801002 | Serbest Resim | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Canan DELİDUMAN |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Canan DELİDUMAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini; ölçekli perspektif çizimi ve objelerin ölçekli olarak yüzey üzerinde transferi ve teknik çizimin temelleri, ölçü alma, teknik perspektif, iki boyutlu yüzeyde obje transferi oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Perspektif oluşturmada, ölçekli çizim kullanımı öğretmek ve kompozisyonda mekânı oluşturmada önem teşkil eden perspektif, bu dersle pekişmekte ve bu dönem itibariyle alınan resim dersindeki uygulamalarda pekiştirmek amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 3 |
P2 | Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme becerisine sahip olma. | 2 |
P11 | Mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk taşıma ve bunların yasal sonuçları hakkında bilgi sahibi olma. | 1 |
P13 | Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme veya sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 4 |
P14 | Gerektiğinde farklı disiplinlerle birlikte takım çalışması yapabilme becerisine sahip olma. | 5 |
P18 | Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme. | 2 |
P22 | Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | P.1.1 | 6 |
Ö2 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | P.1.6 | 5 |
Ö3 | Verilen tasarım problemine ilişkin doğal/yapılı çevre verileri ile mimari program arasındaki ilişkileri, biçim, işlev, strüktür, konstrüksiyon, bağlam, malzeme, kamusal-özel alan, peyzaj gibi temel mimarlık kavramları aracılığıyla değerlendirebilme. | P.2.3 | 7 |
Ö4 | Yüksek seviyede görsel ve yazınsal sunuş ile iletişim becerilerini kazanmak. | P.2.6 | 5 |
Ö5 | Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak. | P.3.6 | 5 |
Ö6 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma. | P.4.1 | |
Ö7 | Doğal ve yapay aydınlatma açısından bina-çevre etkileşimine dayalı kavramları tasarıma aktarabilme. | P.4.6 | |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | karakalem Tekniği |
2 | Desen Çalışması |
3 | Kompozisyon araştırmaları |
4 | Suluboya |
5 | Suluboya Çalışması |
6 | Kolaj |
7 | Vize |
8 | Kolaj |
9 | Akrilik boya tekniği |
10 | Akrilik boya tekniği |
11 | Akrilik boya tekniği |
12 | Disiplinlerarası Sanat |
13 | Dijital Sanat |
14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | ÇEVİK, M., Teknik Resme Giriş, Dokuz Eylül Üniversitesi / İnşaat Mühendisliği Bölümü Ders Notları, 2010 |
KÜÇÜK, M., Teknik Resim Temel Ders Kitabı. Devlet Kitapları, Millî Eğitim Basımevi, Ankara, 2000. | |
RESIM, Teknik. İstanbul Üniversitesi Yayın No. 4264. Orman Fakültesi Yayın, 464. | |
Şahinler, O., Artistik Perspektif, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayın No: 87, İstanbul İDGSA Matbaası, İstanbul, Türkiye, 1982. | |
Kınıklı, Oya ve Atilla Atar, Sanat ve İş Teknolojisi, Anadolu Üniversitesi yay, Eskişehir,1993 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | 2 | 3 | 2 | 4 |
Ö2 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | 2 | 3 | 2 | 1 |
Ö3 | Verilen tasarım problemine ilişkin doğal/yapılı çevre verileri ile mimari program arasındaki ilişkileri, biçim, işlev, strüktür, konstrüksiyon, bağlam, malzeme, kamusal-özel alan, peyzaj gibi temel mimarlık kavramları aracılığıyla değerlendirebilme. | - | - | - | - |
Ö4 | Yüksek seviyede görsel ve yazınsal sunuş ile iletişim becerilerini kazanmak. | 2 | - | - | - |
Ö5 | Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak. | - | 3 | - | - |
Ö6 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma. | - | - | - | 2 |
Ö7 | Doğal ve yapay aydınlatma açısından bina-çevre etkileşimine dayalı kavramları tasarıma aktarabilme. | - | 3 | - | - |