İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99801001 Sinema ve Mekan 4 Güz 7 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Özlem DEMİRKAN
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Özlem DEMİRKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Sinema Mimarlık İlişkisi Üzerine, Filmler üzerinden Sanayi devrimi ve modernizm, Sinema ve Mimarlıkta Ritm, Kurgu, Sinemada mekan deneyimi, Ütopya, Distopya, Heterotopya, Mekan İçinde Mekan, Yok Mekan
Dersin Amacı
Bu ders, filmler üzerinden mekan ve sinemekanı incelemeyi amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P12 Etkin iletişim(okuma, yazma, fikirlerini ifade edebilme) kurabilme becerisine sahip olma. 2
P14 Gerektiğinde farklı disiplinlerle birlikte takım çalışması yapabilme becerisine sahip olma. 2
P15 Mimari projeleri çeşitli bilgisayar teknolojilerinden faydalanarak uygun sunum araçlarıyla veya gerektiğinde rapor yazarak ifade etme becerisine sahip olma. 3
P16 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 İletişim alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve iletişim süreçlerinin tüm boyutları hakkında bilgi sahibi olma. P.12.3 5
Ö2 İletişim yöntemlerini etkin bir şekilde kullanabilme. P.12.1 5
Ö3 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. P.16.1 1,3
Ö4 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.16.2 1,3
Ö5 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. P.16.3 1,3
Ö6 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. P.16.4 1,3
Ö7 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. P.16.5 1,3
Ö8 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. P.16.6 1,3
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin amacının kapsamının ve yönteminin anlatılması
2 Sinema ve Mimarlık İlişkisi Üzerine
3 Sinema Üzerinden Sanayi Devrimi ve Modernizmin Okuması, Metropolis
4 Sinemada mekan deneyimi
5 Burton filmleri üzerinden mimar yönetmen benzerlikleri ve farklılıkları
6 Mimar Babam ve Louis Kahn'ın mimarlığı
7 Ütopya , distopya, heterotopya
8 Kent ve sinema ilişkisi
9 Ara Sınav
10 Film içinde kurgu mekanlar,
11 İnsan Yapımı manzaraalri
12 Mekan içinde mekanlar
13 Animasyon ve mekan ilişkisi
14 Sunumlar
15 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Foss B. 2011. "Sinema ve Televizyonda Anlatım Teknikleri ve Dramaturji". Hayalperest Yayınevi.
Öztürk M.(ed). 2008. "Sinematografik Kentler: Mekanlar, Hatıralar, Arzular"Agora Kitaplığı.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 2 10 (%)
Sunum 2 10 (%)
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 20 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 (%)
Toplam 60 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 6 12
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 2 5 10
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 2 2
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P12 P16
Ö1 İletişim yöntemlerini etkin bir şekilde kullanabilme. 5 1
Ö2 İletişim alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve iletişim süreçlerinin tüm boyutları hakkında bilgi sahibi olma. 1 1
Ö3 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. 1 4
Ö4 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. 1 4
Ö5 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. 1 5
Ö6 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. 3 4
Ö7 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. 2 3
Ö8 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. 2 2