Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00381853 | Tarihi Çevrede Mimari Tasarım | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Fatma Nur BACAK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Fatma Nur BACAK | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Tarihi çevrede yeni yapı ilkeleri, koruma ve restorasyon tanımları, uygulamaları, örnekleri
Dersin Amacı
Geleceğin mimarlarını tarihi çevrede yeni tasarımlar yapma konusunda, Anadolu'nun tarihi değerleri koruyarak, eskiye uyum ve saygı duyarlılığı kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Mimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma. | 5 |
P7 | Tarihi çevreyi koruma bilinci kazanarak, restorasyon projesi hazırlayacak bilgi ve beceriye sahip olmak. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak. | P.3.6 | 7 |
Ö2 | Tarihi çevreyi tanır ve koruma bilincini kazanır. | P.7.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Giriş, Dersin amaç, içerik ve işleniş yönteminin tanıtılması |
2 | Tarihi çevre ve Koruma Kavramı |
3 | Korumanın amacı, tarihi çevrenin korunma nedenleri. |
4 | Tarihsel kent dokusu inceleme gezisi. |
5 | Korunacak eserlerin belirlenmesine yönelik değerler sistemi |
6 | Restorasyon kavramı. |
7 | Dünya Kültür Mirası listesi ve bu kapsamdaki eserler üzerine tartışma |
8 | Yaşadığımız kent olarak Konya'nın tarihsel değerlerine bakış, koruma yaklaşım ve sorunları |
9 | Diğer tarihi yerleşimlere ilişkin örnekler |
10 | Ara sınav |
11 | Anadolu'nun tarihi yerlerine ilişkin örnekler |
12 | Anadolu'nun tarihi yerlerine ilişkin örnekler |
13 | Anadolu'nun tarihi yerlerine ilişkin örnekler |
14 | Türkiye'de Koruma ve Restorasyon Olgusuna Bakış |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Altınoluk, Ülkü, Binaların Yeniden Kullanımı, İstanbul, 1998 |
Erder, Cevat, Tarihi Çevre Bilinci, Ankara, 1975 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 14 | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Alan Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 | P7 |
---|---|---|---|
Ö1 | Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak. | 5 | 5 |
Ö2 | Tarihi çevreyi tanır ve koruma bilincini kazanır. | 5 | 5 |