Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00381852 | Mekan Temsilinin Tarihsel Gelişimi | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | vize, ödev, final |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | ön koşul bulunmamaktadır |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Merve ATMACA |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Merve ATMACA | A-206 | [email protected] | 7359 |
Dersin İçeriği
Mimari temsil kavramını anlama, tarihi süreçteki değişimini inceleme ve çeşitlerine bakma.
Dersin Amacı
Geçmişten günümüze mimari temsil araçlarını anlamak. Bir problem üzerinden çözüm önerilerini bu mimari temsiller aracılığıyla sunmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 2 |
P6 | Ulusal ve uluslararası ölçekte sanat ve mimarlık tarihinde bilgi sahibi olma. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Mimarlığın tarihsel anlamını kavrama, dönemlerin gelişimlerini izleme ve farklılıklarını analiz edebilme. | P.6.1 | 1,7 |
Ö3 | Mimarlık ve sanat tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma. | P.6.2 | 1,7 |
Ö4 | Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. | P.6.6 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Ders içeriği ve vize / final ödevlerini anlatma / ödev dağılımı |
2 | Çizim / Çizme eylemi nedir? |
3 | İnsan neden çizer? Mekan tasarımcısı neden çizer? |
4 | Mimari temsil kavramı |
5 | Mimari temsil tarihçesi |
6 | Mimari temsil tarihçesi (devamı) |
7 | Mimari temsil yöntemleri |
8 | Ara Sınav |
9 | Problem belirleme ve tartışma / öğrenci grupları oluşturma |
10 | Problem ile ilgili verileri sunması |
11 | Problem çözümünün mimari temsiller aracılığıyla okunması |
12 | Problem çözümünün mimari temsiller aracılığıyla okunması |
13 | Problem çözümünün mimari temsiller aracılığıyla okunması |
14 | Problem çözümünün mimari temsiller aracılığıyla okunması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Akçakoca, M. (2018).Müge Akçakoca, Yeni nesil çizim. İnsan ve insan. 5(18), 259-277. |
Gürer, T. K. ve Yücel, A. (2005). Bir paradigma olarak mimari temsilin incelenmesi. İTÜ dergisi/a mimarlık, planlama, tasarım. 4(1), 84-96. | |
Kandemir,Ö ve Küçükersen, F ( 2019). Mekân Tasarımcısı İçin Çizme Eyleminin Bilinci: Çizim Araçları-Ortamlarının Değerlendirilmesi. Uluslararası Hakemli Tasarım ve Mimarlık Dergisi. 16 (sonbahar-kış), 163-198. | |
Kıyıcı, G. (2017). Üretken bir diyaloğun aracısı olarak mimari çizim. İTÜ Mimarlık Anabilim Dalı, İstanbul. | |
Tan, F. (2013). Çizim mimarlığı: Mimari bir motivasyon olarak çizim. İTÜ Mimarlık Anabilim Dalı, İstanbul. | |
World Architecture Festival https://www.worldarchitecturefestival.com/live/en/page/why-attend |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | 1 | 20 (%) |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 5 | 20 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 16 | 32 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P6 |
---|---|---|---|
Ö1 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | 5 | 3 |
Ö2 | Mimarlığın tarihsel anlamını kavrama, dönemlerin gelişimlerini izleme ve farklılıklarını analiz edebilme. | 3 | 5 |
Ö3 | Mimarlık ve sanat tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma. | 3 | 5 |
Ö4 | Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. | 4 | 4 |