Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00381851 | Meslek Etiği | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | vize, final |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | ön koşul bulunmamaktadır |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Kerim ÇINAR |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Kerim ÇINAR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Ders profesyonel uzmanlar, meslek odaları temsilcileri ya da çeşitli eğitim kurumu öğretim görevlileri tarafından sunulacak seminerler ve söyleşiler biçiminde öğrencileri meslek uygulamaları konusunda eğitecektir
Dersin Amacı
Dersin ana amacı meslek ahlakı sorumlulukları, organizasyon ve firmaların yönetimi, proje organizasyonu, belgeleme, mesleğin mali ve yasal konularında yoğunlaşmış bir iç mimarlık uygulaması anlayışını geliştirmektir
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P5 | Bina tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olma. | 4 |
P6 | Ulusal ve uluslararası ölçekte sanat ve mimarlık tarihinde bilgi sahibi olma. | 4 |
P11 | Mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk taşıma ve bunların yasal sonuçları hakkında bilgi sahibi olma. | 2 |
P12 | Etkin iletişim(okuma, yazma, fikirlerini ifade edebilme) kurabilme becerisine sahip olma. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Mimarlığın tarihsel anlamını kavrama, dönemlerin gelişimlerini izleme ve farklılıklarını analiz edebilme. | P.6.1 | 1 |
Ö2 | Etik değerlerin yapılı ve doğal çevrenin tasarımını nasıl etkilediğini ifade edebilecektir. | P.11.1 | 1 |
Ö3 | Yakında girecekleri meslekte kendi etik konum ve hedeflerini belirleyebileceklerdir. | P.11.6 | 1 |
Ö4 | Eleştirel okuma yapabilme. | P.12.5 | 2 |
Ö5 | Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. | P.5.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Meslek Uygulamaları konusuna giriş. Ders süresince tartışılacak konuların tanıtımı. |
2 | "Mimarın çalışma alanları, görevleri ve sorumlulukları"" Ödev 1 in başlaması Yaşanılan ay içine oluşmuş ve mesleği yakından ilgilendiren bir olay. Olayın yorumlanması. |
3 | Bir özel mimarlık ofisinin organizasyonu. (Patron, tasarımcılar, şef mimarlar, deneyimli mimarlar, genç mimarlar, çizimciler, maketçiler organizasyoncular, kontrol elemanları) |
4 | Bir Mimarlık Ofisinin proje teslim organizasyonu (Gereksinimler, müşteri ve danışmanlarla temaslar, proje proramlanma aşaması, ön çizimler, uygulama ve imalat çizimleri, müşteri ve danışmanlarla toplantılar,keşif ihale evrağının hazırlanması, maketlerin hazırlanması, teslimler, uygulamanın ihaleye çıkarılması. Ödev 1in teslimi |
5 | Bir Özel Mimarlık Ofisinin mali organizasyonu. (Gelirler, kazançlar, vergiler, sigorta primleri, genel masraflar.) |
6 | Bir resmi Mimarlık Ofisinin Organizasyonu. (Bakanlar, müsteşarlar, genel müdürler, müdürler, mimarlar, çizimciler, ihale evrakı hazırlayanlar, yapı kontrol elemanları). Ödev 3ün başlaması Yaşanılan ay içine oluşmuş ve mesleği yakından ilgilendiren bir olay. Olayın yorumlanması. |
7 | Mimarlıkta Etik nedir. |
8 | Mimarlıkta telif hakları ne demektir? Ödev 3ün teslimi. |
9 | Ara Sınav |
10 | Mimarlar Odası nedir? Mimarların ve Odaların karşılıklı görevleri ve sorumlulukları nelerdir? |
11 | Bir şantiyenin organizasyonu (Zaman çizelgesi, projelendirme zamanının programlanması, giderlerin denetlenmesi, nitelik denetlenmesi, iletişim, malzeme tedariki, sözleşme yönetimi). |
12 | Özel ya da resmi şirketlerde danışmanlık yapan Mimarlar, Yetkiler ve sorumluluklar. |
13 | Sunumlar |
14 | Sunumlar |
15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Mimarlık Meslek Etiği, Mimarlar Odası Mesleki Davranış Kuralları Yönetmeliği |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 121 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,03 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P5 | P6 | P11 | P12 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. | 1 | 2 | 4 | 3 |
Ö2 | Mimarlığın tarihsel anlamını kavrama, dönemlerin gelişimlerini izleme ve farklılıklarını analiz edebilme. | 3 | 2 | 2 | 1 |
Ö3 | Etik değerlerin yapılı ve doğal çevrenin tasarımını nasıl etkilediğini ifade edebilecektir. | 5 | 2 | 2 | 4 |
Ö4 | Yakında girecekleri meslekte kendi etik konum ve hedeflerini belirleyebileceklerdir. | 2 | 1 | 2 | 3 |
Ö5 | Eleştirel okuma yapabilme. | 5 | 3 | 1 | 1 |