İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00371751 Karmaşık Fonksiyonlu Binalar 4 Güz 7 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Vize, Final Teslimi
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ali ŞAHİN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ali ŞAHİN - [email protected]
Dersin İçeriği
Karma fonksiyonlu yapı türleri Karma fonksiyonlu yapılarda fonsiyon ve kullanıcı ilişkileri Karma fonksiyonlu yapılarda iç mekan tasarımı
Dersin Amacı
Ders kapsamında öğrencilerin; çok fonksiyonlu yapılar hakkında bilgi sahibi olmak, yapı fonksiyonu ve kullanıcı ilişkilerini doğru tanımlamak, çok fonksiyonlu yapılarda iç mekan tasarım kriterleri ve süreçlerinin tanıtılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. 4
P2 Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme becerisine sahip olma. 3
P3 Mimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma. 1
P4 Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma. 1
P10 Bina tasarımında, strüktürel, çevresel, güvenlik, yapı kabuğu ve bina servis sistemlerini değerlendirme, seçme ve entegre edebilme becerisine sahip olma. 2
P12 Etkin iletişim(okuma, yazma, fikirlerini ifade edebilme) kurabilme becerisine sahip olma. 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. P.1.1 1,5
Ö2 Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. P.1.2 1,5
Ö3 Mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırtedebilme, tanımlayabilme. P.1.3 1,5
Ö4 Mimari tasarımın bir fikrin maddileşmesi durumu olduğunu kavrama. P.1.4 1,5
Ö5 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. P.1.6 1,5
Ö6 Mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek. P.1.5 1,5
Ö7 Mimari mekan tasarım sürecinin, işleve ve mekan organizasyonuna ait bilgisini mimari program, işlev ve dolaşım şemaları üzerinden ilişkilendirebilme. P.2.2 1,5
Ö8 Verilen tasarım problemine ilişkin doğal/yapılı çevre verileri ile mimari program arasındaki ilişkileri, biçim, işlev, strüktür, konstrüksiyon, bağlam, malzeme, kamusal-özel alan, peyzaj gibi temel mimarlık kavramları aracılığıyla değerlendirebilme. P.2.3 1,5
Ö9 Araştırma, analiz, sentez ve tekrarlama süreçleri sonunda üretilen özgün tasarım düşüncelerini ve mimari çözümlerini farklı teknik ve ölçeklerde mimari sunumlarda bütünleştirerek ifade edebilme. P.2.5 1,5
Ö10 Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi. P.3.2 1,5
Ö11 Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma. P.4.1 1,5
Ö12 Mimari tasarım ve bina servis sistemleri ilişkisi hakkında bilgi sahibi olma. P.10.1 1,5
Ö13 Mimarların yapı tasarımı ve uygulama süreçleri ile toplumlarındaki çevresel, sosyal, estetik konuları birlikte düşünebilme ve teknik becerileri kazanması. P.13.1 1,5
Ö14 Eleştirel okuma yapabilme. P.12.5 1,5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Ders tanıtımı ve temel kavramlar
2 Mimarlık ve fonksiyon ilişkisi, Karma kullanımlı yapı tipolojisi gelişim süreci
3 Karma kullanımlı yapı türleri, Karma kullanımlı yapılarda tasarım stratejileri
4 Karma kullanımlı yapı türleri, Karma kullanımlı yapılarda tasarım stratejileri
5 Karma kullanımlı yapı türleri, Karma kullanımlı yapılarda tasarım stratejileri
6 Karma kullanımlı yapılarda kullanılan strüktür sistemleri
7 Karma fonksiyonlu yapılarda yatay ve düşey sirkülasyon
8 Vize haftası
9 Karma fonksiyonlu yapılarda, ortak alanların tasarım statejileri
10 Karma kullanımlı yapılarda, iç mekan kurgusu
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Sky High Living: contemporary high-rise apartment and mixed-use building, Images Publishing Dist Ac, 2006
This is Hybrid: An Analysis of Mixed-Use Buildings (English and Spanish Edition), A+t Architecture Publishers, 2014
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 15 2 30
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 30 30
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 110
Toplam Yük / 30 3,67
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P4 P10 P12 P13
Ö1 Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. 4 3 2 2 2 2 2
Ö2 Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. 3 3 2 2 2 2 2
Ö3 Mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırtedebilme, tanımlayabilme. 4 3 2 2 2 2 2
Ö4 Mimari tasarımın bir fikrin maddileşmesi durumu olduğunu kavrama. 4 3 2 3 3 2 2
Ö5 Mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek. 3 4 3 3 2 2 2
Ö6 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. 2 2 2 2 2 3 2
Ö7 Mimari mekan tasarım sürecinin, işleve ve mekan organizasyonuna ait bilgisini mimari program, işlev ve dolaşım şemaları üzerinden ilişkilendirebilme. 3 1 1 1 2 1 1
Ö8 Verilen tasarım problemine ilişkin doğal/yapılı çevre verileri ile mimari program arasındaki ilişkileri, biçim, işlev, strüktür, konstrüksiyon, bağlam, malzeme, kamusal-özel alan, peyzaj gibi temel mimarlık kavramları aracılığıyla değerlendirebilme. 3 3 2 3 2 2 2
Ö9 Araştırma, analiz, sentez ve tekrarlama süreçleri sonunda üretilen özgün tasarım düşüncelerini ve mimari çözümlerini farklı teknik ve ölçeklerde mimari sunumlarda bütünleştirerek ifade edebilme. 2 2 2 2 2 2 2
Ö10 Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi. 2 3 3 2 2 2 2
Ö11 Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma. 2 3 2 2 2 2 2
Ö12 Mimari tasarım ve bina servis sistemleri ilişkisi hakkında bilgi sahibi olma. 2 2 2 2 3 2 2
Ö13 Eleştirel okuma yapabilme. 2 2 2 2 2 3 2
Ö14 Mimarların yapı tasarımı ve uygulama süreçleri ile toplumlarındaki çevresel, sosyal, estetik konuları birlikte düşünebilme ve teknik becerileri kazanması. 3 3 2 4 2 2 2