İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00370701 Mimari Proje VII 4 Güz 7 4+4+0 8 8
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ayşenur DAĞ GÜRCAN
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Örnek proje konuları:Eğitim yapıları/Kültür ve rekreasyon yapıları/ Konaklama yapıları Kapsam: Yaklaşık,. 5000-7000 m2, El çizimi ve Bilgisayar tasarımı.
Dersin Amacı
Ders öğrencilerin aşağıda belirtilen bilgi ve bilinç düzeylerine ulaşmalarını amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. 5
P2 Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme becerisine sahip olma. 5
P3 Mimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma. 3
P15 Mimari projeleri çeşitli bilgisayar teknolojilerinden faydalanarak uygun sunum araçlarıyla veya gerektiğinde rapor yazarak ifade etme becerisine sahip olma. 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. P.1.1 7
Ö2 Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. P.1.2 7
Ö3 Mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırtedebilme, tanımlayabilme. P.1.3 7
Ö4 Mimari tasarımın bir fikrin maddileşmesi durumu olduğunu kavrama. P.1.4 7
Ö5 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. P.1.6 7
Ö6 Mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek. P.1.5 7
Ö7 Mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi. P.3.1 7
Ö8 Mimari mekan tasarım sürecinin, işleve ve mekan organizasyonuna ait bilgisini mimari program, işlev ve dolaşım şemaları üzerinden ilişkilendirebilme. P.2.2 7
Ö9 Verilen tasarım önceliklerini, mimari bir ana fikir üzerine odaklayarak mimari çözümler üretebilme. P.2.4 7
Ö10 Araştırma, analiz, sentez ve tekrarlama süreçleri sonunda üretilen özgün tasarım düşüncelerini ve mimari çözümlerini farklı teknik ve ölçeklerde mimari sunumlarda bütünleştirerek ifade edebilme. P.2.5 7
Ö11 Öneri ihtiyaç programını yerin bağlamı üzerinden yorumlayabilme. P.3.5 7
Ö12 Mimari tasarım sürecinin bileşenlerinden olan çevre analizini ve mekan organizasyonunu ifade edebilme. P.2.1 7
Ö13 Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini sağlama. P.15.2 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin kapsam, içerik, amaç ve yöntemi üzerine genel tanıtım Konu ve yarıyıl programına ilişkin bilgilendirme
2 Çevre Analizi Arazi gezisi
3 Arazi analizleri Arazi analizleri teslimi Mimari program ve mekan organizasyonu sunumu
4 Kritikler
5 Kritikler
6 Kritikler
7 Ara Jüri
8 Kritikler
9 Kritikler
10 Kritikler
11 Kritikler
12 Ara jüri
13 Ön teslim Sunum teknikleri ve malzeme seçimi sunumu Kritikler
14 Ön teslim Sunum teknikleri ve malzeme seçimi sunumu Kritikler
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Neufert, E., Neufert, P. (2019). Architects' Data. Birleşik Krallık: Wiley.
The Routledge Companion for Architecture Design and Practice: Established and Emerging Trends. (2015). Birleşik Krallık: Taylor & Francis.
Simitch, A., Warke, V. (2014). The Language of Architecture: 26 Principles Every Architect Should Know. Birleşik Krallık: Rockport Publishers.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 2 20 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 80 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 12 6 72
Ara Sınav 2 20 40
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 30 30
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 254
Toplam Yük / 30 8,47
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P15
Ö1 Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. 5 4 3 2
Ö2 Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. 5 4 3 2
Ö3 Mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırtedebilme, tanımlayabilme. 5 1 - -
Ö4 Mimari tasarımın bir fikrin maddileşmesi durumu olduğunu kavrama. 5 1 - -
Ö5 Mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek. 5 4 3 -
Ö6 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. 5 4 4 4
Ö7 Mimari tasarım sürecinin bileşenlerinden olan çevre analizini ve mekan organizasyonunu ifade edebilme. 3 5 2 -
Ö8 Mimari mekan tasarım sürecinin, işleve ve mekan organizasyonuna ait bilgisini mimari program, işlev ve dolaşım şemaları üzerinden ilişkilendirebilme. 4 5 3 2
Ö9 Verilen tasarım önceliklerini, mimari bir ana fikir üzerine odaklayarak mimari çözümler üretebilme. 4 5 3 -
Ö10 Araştırma, analiz, sentez ve tekrarlama süreçleri sonunda üretilen özgün tasarım düşüncelerini ve mimari çözümlerini farklı teknik ve ölçeklerde mimari sunumlarda bütünleştirerek ifade edebilme. 4 5 3 3
Ö11 Mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi. 4 4 5 -
Ö12 Öneri ihtiyaç programını yerin bağlamı üzerinden yorumlayabilme. 3 3 5 -
Ö13 Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini sağlama. 3 3 3 5