Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00360603 | Çağdaş Mimarlık Tarihi | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Özlem DEMİRKAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Özlem DEMİRKAN | A-110 | [email protected] | 7488 | Cuma 10.00 |
Dersin İçeriği
Sanayi devrimi ve modern mimarlıkğın ortaya çıkışı, Erken Modernizm-Chicago Okulu, Ecole des Beaux Art –Viollet Le Duc , Arts and Crafts, Art Nouveau , Glasgow, Viyana Okulu, Avusturya ve Secessionistler, Extreme modern; Expresyonizm, Fütürizm, Konstrüktivism, De stijl, Frank Lloyd Wright, Adolf Loos, Le Corbusier, Purizm, Mies Van der Rohe, Fonksiyonalizm, Geç Modernizm, Şirket Stili, High-tech, Organik Mimarlık, Art Deco-Art Modern Güney Amerika ve Japonya, 1960lar, teknoloji, ekoloji, Postmodernizm ,Venturi, Scott Brown, Rossi, Tafuri, IAUS, NewYork Beşlisi, Anlamın Kritiği, Five on Five, Gri ve Beyaz, Post modernizmin Kritiği,Chicago High –Rise, Alman Mühendisliği, İngiliz Rönesansı, Eisenmann, Tschumi, Minimalism, Neo-modernism, Fenomolojik Mimari, Dekonstrüktivizm, Kinetik Mimarlık, Refleksiv Mimarlık
Dersin Amacı
Modern ve postmodern mimarlık üzerinden çağdaş mimarlık akımlarını incelemek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Mimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma. | 1 |
P6 | Ulusal ve uluslararası ölçekte sanat ve mimarlık tarihinde bilgi sahibi olma. | 5 |
P16 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Mimarlığın tarihsel anlamını kavrama, dönemlerin gelişimlerini izleme ve farklılıklarını analiz edebilme. | P.6.1 | 1 |
Ö2 | Mimarlık ve sanat tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma. | P.6.2 | 1 |
Ö3 | Mimarlık ve sanat tarihindeki karakteristik dönemleri anahatlarıyla tanıma, görseller üzerinden okuyabilme. | P.6.3 | 1 |
Ö4 | Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. | P.6.6 | 1 |
Ö5 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. | P.16.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sanayi devrimi ve modern mimarlıkğın ortaya çıkışı, |
2 | Erken Modernizm-Chicago Okulu, Deutscher Werkbund. P. Behrens T. Garnier, A. Perret, |
3 | Ecole des Beaux Art –Viollet Le Duc , Arts and Crafts, Art Nouveau |
4 | Glasgow, Viyana Okulu, Avusturya ve Secessionistler |
5 | Extreme Modernizm : Fütürizm, Konstrüktivizm, Expresyonizm, De Stijl |
6 | Bauhaus |
7 | Frank Lloyd Wright, Adolf Loos, |
8 | Le Corbusier, Purizm |
9 | Mies Van der Rohe, Fonksiyonalizm |
10 | Geç Modernizm, Şirket Stili, High-tech, Organik Mimarlık, |
11 | Art Deco-Art Modern Güney Amerika ve Japonya, 1960lar, teknoloji, ekoloji |
12 | Postmodernizm ,Venturi, Scott Brown, Rossi, Tafuri, IAUS, NewYork Beşlisi, Anlamın Kritiği, Five on Five |
13 | Gri ve Beyaz, Post modernizmin Kritiği, Chicago High –Rise, Alman Mühendisliği, İngiliz Rönesansı, Eisenmann, Tschumi, Minimalism, |
14 | Neo-modernism, Fenomolojik Mimari, Dekonstrüktivizm, Kinetik Mimarlık, Refleksiv Mimarlık |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Banham, R., 1960, Theory and Design in the First Machine Age |
Conrads, U,1970, Programs and manifesteos in Architecture on 20 th Century Architecture, The MIT Press | |
Leach, N, 1997, Rethinking Architecture, Routledge | |
Nesbitt, K., 1996, Theorizing a New Agenda for Architecture:: An Anthology of Architectural Theory 1965 – 1995, Princeton Architectural Press | |
Pawley, M, 1990, Theory and Design in the Second Machine Age,Black well | |
Ventury, R, 1977 , Complexity and Contradiction in Architecture,Teh Museum Of Modern Art Papers, | |
Ventury, R.,Brown, D., S., 1977 , Las Vegas'ın Öğrettikleri, Şevki Vanlı Vakfı yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü: | 60 | ||
Toplam Yük / 30 | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P6 | P16 |
---|---|---|---|
Ö1 | Mimarlığın tarihsel anlamını kavrama, dönemlerin gelişimlerini izleme ve farklılıklarını analiz edebilme. | 5 | - |
Ö2 | Mimarlık ve sanat tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma. | 5 | - |
Ö3 | Mimarlık ve sanat tarihindeki karakteristik dönemleri anahatlarıyla tanıma, görseller üzerinden okuyabilme. | 5 | - |
Ö4 | Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. | 5 | - |
Ö5 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. | - | 3 |