İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00360602 Kentsel Tasarım Projesi 3 Bahar 6 2+2+0 6 6
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Ara sınav, ödev, final.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Ön koşul bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Betül HATİPOĞLU ŞAHİN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Betül HATİPOĞLU ŞAHİN - [email protected]
Dersin İçeriği
Şehir Planlama süreci ve tarihsel gelişimi. Şehirsel öğeler: Çalışma, yaşama, dinlenme alanları ve ulaşım. Yerleşme yoğunlukları ve yapılaşma katsayıları. İmar planları, amaçları ve uygulama araçları. İmar kanunu ve yönetmelikleri ile mimarlık ilişkileri. Şehirsel Tasarım İlkeleri. Şehirsel mekan dokusunun oluşumu.
Dersin Amacı
Öğrencinin şehir planlama süreçleri ile mimari ölçek bağlantısını algılamasını sağlamak Kentsel çevre sorun ve potansiyellerinin yorumlanması, seçeneklerin tartışılması Kent planlama ve uygulamasının yasal araçları konusunda bilgi vermek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Mimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma. 4
P4 Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Sınırlı ölçüde temel teknolojik problemleri çözebilme ve malzeme, sistem tercihlerini öneri proje üzerinde yansıtabilme yetisi. P.3.3 7
Ö2 Morfolojik ilişkiler bağlamında yerleşim dokusunun irdeleyebilme. P.3.4 3,7
Ö3 Öneri ihtiyaç programını yerin bağlamı üzerinden yorumlayabilme. P.3.5 7
Ö4 Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak. P.3.6 7
Ö5 Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi. P.3.2 7
Ö6 Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma. P.4.1 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş Şehircilik disiplini çalışma alanı ve ölçekleri
2 Planlama, şehir planlama ve şehirsel arazi kullanımı
3 Ekolojik ve sürdürülebilir kentsel tasarım
4 Dönem boyunca çalışılacak arazinin tanıtımı
5 Çevreden yaklaşım incelemeleri
6 Alanın tarihsel gelişim süreci
7 Alanın yapısal analizi
8 ARA SINAV
9 Alanın mülkiyet durumu
10 Alanın ulaşım-erişim analizleri
11 Arazi kullanım şemaları- mekansal strüktür
12 Alana yönelik sentez çalışması
13 Senaryo kurgusu
14 Alana ilişkin yeni tasarım-planlama yaklaşımı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Reicher, C. (2022). Urban Design. Almanya: Springer Fachmedien Wiesbaden.
Moughtin, C. (2003). Urban Design: Method and Techniques. Hollanda: Architectural Press.
Waterman, T., Wall, E. (2017). Basics Landscape Architecture 01: Urban Design. Birleşik Krallık: Bloomsbury Publishing.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 4 15 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 4 15 60
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 10 4 40
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 180
Toplam Yük / 30 6
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P4
Ö1 Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi. 5 -
Ö2 Sınırlı ölçüde temel teknolojik problemleri çözebilme ve malzeme, sistem tercihlerini öneri proje üzerinde yansıtabilme yetisi. 4 -
Ö3 Morfolojik ilişkiler bağlamında yerleşim dokusunun irdeleyebilme. 4 -
Ö4 Öneri ihtiyaç programını yerin bağlamı üzerinden yorumlayabilme. 4 -
Ö5 Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak. 5 -
Ö6 Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma. - 5