Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00360602 | Kentsel Tasarım Projesi | 3 | Bahar | 6 | 2+2+0 | 6 | 6 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Ara sınav, ödev, final. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Ön koşul bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Betül HATİPOĞLU ŞAHİN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Betül HATİPOĞLU ŞAHİN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Şehir Planlama süreci ve tarihsel gelişimi. Şehirsel öğeler: Çalışma, yaşama, dinlenme alanları ve ulaşım. Yerleşme yoğunlukları ve yapılaşma katsayıları. İmar planları, amaçları ve uygulama araçları. İmar kanunu ve yönetmelikleri ile mimarlık ilişkileri. Şehirsel Tasarım İlkeleri. Şehirsel mekan dokusunun oluşumu.
Dersin Amacı
Öğrencinin şehir planlama süreçleri ile mimari ölçek bağlantısını algılamasını sağlamak Kentsel çevre sorun ve potansiyellerinin yorumlanması, seçeneklerin tartışılması Kent planlama ve uygulamasının yasal araçları konusunda bilgi vermek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Mimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma. | 4 |
P4 | Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Sınırlı ölçüde temel teknolojik problemleri çözebilme ve malzeme, sistem tercihlerini öneri proje üzerinde yansıtabilme yetisi. | P.3.3 | 7 |
Ö2 | Morfolojik ilişkiler bağlamında yerleşim dokusunun irdeleyebilme. | P.3.4 | 3,7 |
Ö3 | Öneri ihtiyaç programını yerin bağlamı üzerinden yorumlayabilme. | P.3.5 | 7 |
Ö4 | Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak. | P.3.6 | 7 |
Ö5 | Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi. | P.3.2 | 7 |
Ö6 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma. | P.4.1 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Giriş Şehircilik disiplini çalışma alanı ve ölçekleri |
2 | Planlama, şehir planlama ve şehirsel arazi kullanımı |
3 | Ekolojik ve sürdürülebilir kentsel tasarım |
4 | Dönem boyunca çalışılacak arazinin tanıtımı |
5 | Çevreden yaklaşım incelemeleri |
6 | Alanın tarihsel gelişim süreci |
7 | Alanın yapısal analizi |
8 | ARA SINAV |
9 | Alanın mülkiyet durumu |
10 | Alanın ulaşım-erişim analizleri |
11 | Arazi kullanım şemaları- mekansal strüktür |
12 | Alana yönelik sentez çalışması |
13 | Senaryo kurgusu |
14 | Alana ilişkin yeni tasarım-planlama yaklaşımı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Reicher, C. (2022). Urban Design. Almanya: Springer Fachmedien Wiesbaden. |
Moughtin, C. (2003). Urban Design: Method and Techniques. Hollanda: Architectural Press. | |
Waterman, T., Wall, E. (2017). Basics Landscape Architecture 01: Urban Design. Birleşik Krallık: Bloomsbury Publishing. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 4 | 15 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 4 | 15 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 4 | 40 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 180 | ||
Toplam Yük / 30 | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 |
---|---|---|---|
Ö1 | Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi. | 5 | - |
Ö2 | Sınırlı ölçüde temel teknolojik problemleri çözebilme ve malzeme, sistem tercihlerini öneri proje üzerinde yansıtabilme yetisi. | 4 | - |
Ö3 | Morfolojik ilişkiler bağlamında yerleşim dokusunun irdeleyebilme. | 4 | - |
Ö4 | Öneri ihtiyaç programını yerin bağlamı üzerinden yorumlayabilme. | 4 | - |
Ö5 | Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak. | 5 | - |
Ö6 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma. | - | 5 |