Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00360601 | Mimari Proje VI | 3 | Bahar | 6 | 4+4+0 | 8 | 8 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör.Dr. Nastaran DELJAVAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Üniversite kampusu/toplu konut/ spor kompleksi/tatil köyü Yaklaşık,. 2500-5000 m2, El çizimi ve Bilgisayar tasarımı.
Dersin Amacı
Ders öğrencilerin aşağıda belirtilen bilgi ve bilinç düzeylerine ulaşmalarını amaçlamaktadır.
1.Farklı kullanıcılı, birkaç işlevli, az katlı mekansal organizasyonlar çözebilmektir.
2. Kullanılması alışagelmiş sistemleri kullanma ve yeni teknolojilere dönük deneyimlerle kendini geliştirmesi
3.Tasarım sürecini tamamlayarak proje üretebilme becerisinin kazanılması
1.Farklı kullanıcılı, birkaç işlevli, az katlı mekansal organizasyonlar çözebilmektir.
2. Kullanılması alışagelmiş sistemleri kullanma ve yeni teknolojilere dönük deneyimlerle kendini geliştirmesi
3.Tasarım sürecini tamamlayarak proje üretebilme becerisinin kazanılması
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 5 |
P2 | Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme becerisine sahip olma. | 5 |
P3 | Mimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma. | 3 |
P15 | Mimari projeleri çeşitli bilgisayar teknolojilerinden faydalanarak uygun sunum araçlarıyla veya gerektiğinde rapor yazarak ifade etme becerisine sahip olma. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | P.1.1 | 7 |
Ö2 | Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | P.1.2 | 7 |
Ö3 | Mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırtedebilme, tanımlayabilme. | P.1.3 | 7 |
Ö4 | Mimari tasarımın bir fikrin maddileşmesi durumu olduğunu kavrama. | P.1.4 | 7 |
Ö5 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | P.1.6 | 7 |
Ö6 | Mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek. | P.1.5 | 7 |
Ö7 | Mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi. | P.3.1 | 7 |
Ö8 | Mimari mekan tasarım sürecinin, işleve ve mekan organizasyonuna ait bilgisini mimari program, işlev ve dolaşım şemaları üzerinden ilişkilendirebilme. | P.2.2 | 7 |
Ö9 | Verilen tasarım önceliklerini, mimari bir ana fikir üzerine odaklayarak mimari çözümler üretebilme. | P.2.4 | 7 |
Ö10 | Araştırma, analiz, sentez ve tekrarlama süreçleri sonunda üretilen özgün tasarım düşüncelerini ve mimari çözümlerini farklı teknik ve ölçeklerde mimari sunumlarda bütünleştirerek ifade edebilme. | P.2.5 | 7 |
Ö11 | Öneri ihtiyaç programını yerin bağlamı üzerinden yorumlayabilme. | P.3.5 | 7 |
Ö12 | Mimari tasarım sürecinin bileşenlerinden olan çevre analizini ve mekan organizasyonunu ifade edebilme. | P.2.1 | 7 |
Ö13 | Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini sağlama. | P.15.2 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin kapsam, içerik, amaç ve yöntemi üzerine genel tanıtım Konu ve yarıyıl programına ilişkin bilgilendirme |
2 | Çevre Analizi Arazi gezisi |
3 | Arazi analizleri Arazi analizleri teslimi Mimari program ve mekan organizasyonu sunumu |
4 | Kritikler |
5 | Kritikler |
6 | Arazi maketi teslimi |
7 | Kritikler |
8 | Ara jüri |
9 | Kritikler |
10 | Kritikler |
11 | Kritikler |
12 | Kritikler |
13 | Ön teslim Sunum teknikleri ve malzeme seçimi sunumu Kritikler |
14 | Çizim Haftası |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Neufert, E., Architects Data, Oxford, Blackwell Publishing, 1983 |
Ching, F.D.K., Architecture: Form, Space, and Order, John Wiley & Sons, New York, 1996. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 2 | 20 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 80 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 6 | 72 |
Ara Sınav | 2 | 20 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 254 | ||
Toplam Yük / 30 | 8,47 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P15 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | 5 | 4 | 3 | 2 |
Ö2 | Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | 5 | 4 | 3 | 2 |
Ö3 | Mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırtedebilme, tanımlayabilme. | 5 | 1 | - | - |
Ö4 | Mimari tasarımın bir fikrin maddileşmesi durumu olduğunu kavrama. | 5 | - | - | - |
Ö5 | Mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek. | 5 | 4 | 3 | - |
Ö6 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | 5 | 4 | 4 | 4 |
Ö7 | Mimari tasarım sürecinin bileşenlerinden olan çevre analizini ve mekan organizasyonunu ifade edebilme. | 3 | 5 | 3 | 2 |
Ö8 | Mimari mekan tasarım sürecinin, işleve ve mekan organizasyonuna ait bilgisini mimari program, işlev ve dolaşım şemaları üzerinden ilişkilendirebilme. | 4 | 5 | 3 | 2 |
Ö9 | Verilen tasarım önceliklerini, mimari bir ana fikir üzerine odaklayarak mimari çözümler üretebilme. | 4 | 5 | 3 | - |
Ö10 | Araştırma, analiz, sentez ve tekrarlama süreçleri sonunda üretilen özgün tasarım düşüncelerini ve mimari çözümlerini farklı teknik ve ölçeklerde mimari sunumlarda bütünleştirerek ifade edebilme. | 4 | 5 | 3 | 3 |
Ö11 | Mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi. | 4 | 4 | 5 | - |
Ö12 | Öneri ihtiyaç programını yerin bağlamı üzerinden yorumlayabilme. | 3 | 3 | 5 | - |
Ö13 | Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini sağlama. | 3 | 3 | 3 | 5 |