Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00351552 | Mimari Çevre Tasarımı | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Güzin DEMİRKAN TÜREL |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Güzin DEMİRKAN TÜREL | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Kent tanımı, kentsel tasarım süreci, kentsel tasarım ölçütleri, çevresel tasarım ölçütleri, çevresel mekan organizasyonu, değerlendirmesi, mekan kalitesi (Devamlılık, Çeşitlilik, Okunaklılık, Saygınlık, Görsel Uygunluk, Zenginlik, Kimlik), Tarihsel süreç içinde çevresel tasarım (Tarih öncesi kentler, Ortaçağ kentleri, Modern kentler, Post modern kentler), Kentsel Boşluklar (Meydanlar, Sokaklar ve Yeşil alanlar)
Dersin Amacı
Öğrencilere, Çevre kavramının tanımı, çevrenin insan ile etkileşimi, insanın fiziksel ve fonksiyonel temel gereksinimlerinin çevreye etkilerini teorik ve uygulamalı olarak verilerek öğrencilerin çevre tasarımı kavramına tasarımcı gözüyle bir bakış açısı geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 3 |
P3 | Mimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma. | 3 |
P4 | Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek. | P.1.5 | 3 |
Ö2 | Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi. | P.3.2 | 3 |
Ö3 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma. | P.4.1 | 3 |
Ö4 | Kullanıcı konforuna ilişkin yasal düzenleme ve standartları anlama ve tasarımında uygulama becerisi kazanma. | P.4.2 | 3 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | 1. Çevre kavramının tanımı ve türleri, 1.1. Giriş 1.2. Çevre nedir? 1.3. Çevrenin türleri nelerdir? 1.4. Çevre ile ilgili araştırma sunum konusunun verilmesi. |
2 | Çevrenin tanımı ve türleri ile ilgili araştırmaların sunumu, |
3 | Çevre ve türleri ile ilgili örneklerin çeşitlendirilerek tartışılması |
4 | Birinci Proje çalışmasının verilmesi(4maket) 4.1. İnsan-çevre ilişkisinin fiziki ve fonksiyonel boyutunun tartışılması |
5 | Birinci proje çalışmasının (Maket) 5.1. kritik edilmesi 5.2. insan/ölçek /oran |
6 | İkinci Maket Çalışmasının Verilmesi 6.1. Giriş 6.2. Malzeme, renk, doku, ilkimi yön ve ışık |
7 | İkinci Maket Çalışmasının Verilmesi 6.3 kritik edilmesi |
8 | . İkinci Maket Çalışmasının Verilmesi 6.3 kritik edilmesi |
9 | Ara sınav |
10 | 7. İkinci Maket Çalışmasının Verilmesi 7.1. kritik edilmesi |
11 | 8. Final için Maket ve çizim Çalışmasının verilmesi 8.1. Giriş 8.2. Mekân, boyut ve eylem ilişkileri |
12 | 8. final için Maket ve çizim Çalışmasının verilmesi 8.1. Kritik edilmesi |
13 | 8. Final için Maket ve çizim Çalışmasının verilmesi 8.1. Kritik edilmesi |
14 | 8. Final için Maket ve çizim Çalışmasının verilmesi 8.1. Kritik edilmesi |
15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ş. Çakın (1990): ""Mimari Tasarım İnsan Toplum ve Çevre İlişkileri"" Özal Mat. İstanbul |
J. Erzen (1): ""Çevre Estetiği"". | |
S.E. Rasmussen (2009): ""Yaşanan Mimari"" Remzi K.E. İstanbul |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 40 | 40 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 122 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P4 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek. | 4 | - | - |
Ö2 | Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi. | - | 3 | - |
Ö3 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma. | - | - | 4 |
Ö4 | Kullanıcı konforuna ilişkin yasal düzenleme ve standartları anlama ve tasarımında uygulama becerisi kazanma. | - | - | 4 |