Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00351551 | Ekolojik Tasarım | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Nazım KOÇU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Nazım KOÇU | A-205 | [email protected] | 0000 |
Dersin İçeriği
Bu ders, eko sistemi, ekolojik yapım yöntemlerini, bioiklimsel tasarımı, çevresel problemleri inceler. Çevre ile etkileşimde ekolojik prensiplerin araştırılması için yol gösterir. Ayrıca ders kapsamında pasif güneş mimarisi, gün ışığı kullanımı, yenilenebilir enerji teknolojileri, beşikten mezara tasarım, sökülebilir tasarım, sıfır karbon/emisyon stratejileri ve diğer sürdürülebilir tasarım ilkeleri ele alınacaktır. Örnek projeler incelenecek, başarılı ve başarısız yönleri irdelenecektir
Dersin Amacı
Bu ders, özellikle ekolojik ve sürdürülebilir tasarım konusunda duyarlılığı ve bilgi birikimini güçlendirmeyi amaçlar
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P5 | Bina tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olma. | 2 |
P4 | Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma. | 3 |
P10 | Bina tasarımında, strüktürel, çevresel, güvenlik, yapı kabuğu ve bina servis sistemlerini değerlendirme, seçme ve entegre edebilme becerisine sahip olma. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma. | P.4.1 | 1 |
Ö2 | Çevresel sistemlerin tasarımında iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini anlama. | P.10.4 | 1 |
Ö3 | Enerji ekonomisi ve pasif sistemler hakkında bilgi sahibi olma. | P.10.5 | 1 |
Ö4 | Yapı konstrüksiyonu çözümlerinde ısı, su ve nemin olumsuz etkilerine karşı detaylar tasarlayabilme. | P.4.5 | 1 |
Ö5 | Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. | P.5.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Ekolojik tasarıma giriş |
2 | Ekoloji, ekosistem kavramı ve önemi |
3 | Sürdürülebilirlik, yapı tasarımında sürdürebilirlik |
4 | Doğa ile tasarım yapmak |
5 | Doğa ile tasarım yapmak |
6 | Enerji Verimli Bina Tasarımı |
7 | Sürdürülebilir Malzeme ve Sistemlerle Bina Tasarımı |
8 | Farklı ölçeklerde ekolojik tasarım |
9 | Ara Sınav |
10 | Yenilenebilir enerji kaynakları ve teknolojileri |
11 | Bina ve elemanların pasif güneş enerji tasarımı |
12 | Mevcut yapılar üzerinden yenilenebilir enerji teknolojilerinin izlenmesi |
13 | Yeşil çatı ve duvar uygulamaları |
14 | Uygulama |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Daniel D. Chiras (2000). The Natural House: A Complete Guide to Healthy, Energy-Efficient, Environmental Homes. Chelsea Green Publishing Company, Paperback |
Lucas, D. (2021). Ecological Buildings: New Strategies for Sustainable Architecture. Braun Publishing. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 77 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,57 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P4 | P5 | P10 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma. | 3 | 1 | 2 |
Ö2 | Yapı konstrüksiyonu çözümlerinde ısı, su ve nemin olumsuz etkilerine karşı detaylar tasarlayabilme. | 3 | 1 | 2 |
Ö3 | Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. | 1 | 3 | 2 |
Ö4 | Çevresel sistemlerin tasarımında iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini anlama. | 2 | 2 | 4 |
Ö5 | Enerji ekonomisi ve pasif sistemler hakkında bilgi sahibi olma. | 2 | 2 | 4 |