İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00350504 Tarihi Çevre Düzenleme İlkeleri 3 Güz 5 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Fatma Nur BACAK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Fatma Nur BACAK - [email protected]
Dersin İçeriği
Tarihi çevre, koruma ve restorasyon tanımları, uygulamaları, örnekleri
Dersin Amacı
Geleceğin mimarlarını tarihi çevre ve restorasyon olgusu, Anadolu'nun tarihi değerleri konularında bilgilendirmek, tarihi çevrede yeni yapı yapılması konusuna yaklaşımda eskiye uyum ve saygı duyarlılığı kazandırmaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P7 Tarihi çevreyi koruma bilinci kazanarak, restorasyon projesi hazırlayacak bilgi ve beceriye sahip olmak. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tarihi çevreyi tanır ve koruma bilincini kazanır. P.7.1 1
Ö2 Kültür varlıklarının korunması için ilgili örgütlenme, yasama ve koruma eğitimini öğrenir. Uygulama olarak yaptığı projede bu bilgileri kullanma becerisini kazanır. P.7.4 1
Ö3 Kültür varlıklarını ve bunların değerlendirme ölçütlerini kazanır. P.7.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş, Dersin amaç, içerik ve işleniş yönteminin tanıtılması
2 Tarihi çevre ve Koruma Kavramı
3 Korumanın amacı, tarihi çevrenin korunma nedenleri.
4 Tarihsel kent dokusu inceleme gezisi.
5 Korunacak eserlerin belirlenmesine yönelik değerler sistemi
6 Restorasyon kavramı.
7 Dünya Kültür Mirası listesi ve bu kapsamdaki eserler üzerine tartışma
8 Yaşadığımız kent olarak Konya'nın tarihsel değerlerine bakış, koruma yaklaşım ve sorunları
9 Diğer tarihi yerleşimlere ilişkin örnekler
10 Ara sınav
11 Anadolu'nun tarihi yerlerine ilişkin örnekler
12 Anadolu'nun tarihi yerlerine ilişkin örnekler
13 Anadolu'nun tarihi yerlerine ilişkin örnekler
14 Türkiye'de Koruma ve Restorasyon Olgusuna Bakış
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Altınoluk, Ülkü, Binaların Yeniden Kullanımı, İstanbul, 1998
Erder, Cevat, Tarihi Çevre Bilinci, Ankara, 1975
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 7 2 14
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 1 1
Diğer 1 11 11
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P7
Ö1 Tarihi çevreyi tanır ve koruma bilincini kazanır. 5
Ö2 Kültür varlıklarının korunması için ilgili örgütlenme, yasama ve koruma eğitimini öğrenir. Uygulama olarak yaptığı projede bu bilgileri kullanma becerisini kazanır. 5
Ö3 Kültür varlıklarını ve bunların değerlendirme ölçütlerini kazanır. 5