Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00350503 | Yapı Uygulama Projesi | 3 | Güz | 5 | 2+2+0 | 8 | 8 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Her öğrencinin, dönem çalışması için belirlenen konuya ait seçtiği şematik yapı örneklerinin, uygulamaya yönelik değişik aşamalar halinde detaylandırılarak projelendirilmesi ve her aşama için ayrı ayrı verilen notlarla değerlendirilmesi. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Kemal ERVAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Kemal ERVAN | A-202 | [email protected] | 7342 | Çarşamba 09:00 - 11:00 |
Dersin İçeriği
Öğrencilerin belirlenen şematik bir mimari projeyi, tüm uygulama detaylarını geliştirerek yeniden tasarlamaları.
Dersin Amacı
Mimari tasarıma teknik bakış açısı geliştirmek; bina yapım projesinin gerekliliği olan detay geliştirmeyi öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 5 |
P9 | Yapı yapım ve üretiminde çevre ve iş güvenliğinde bilinçli olarak etkin iş organizasyonu ve planlaması geliştirebilecek bilgi ve beceriye sahip olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | P.1.1 | 7 |
Ö2 | Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | P.1.2 | 7 |
Ö3 | Lisans öğretim programında yer alan uygulamalı yapım bilgisi derslerinde öğrenilen bilgileri projeye aktarma, yönetmeliklere uygun uygulama projesi hazırlama. | P.9.6 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Ders programı ve işleyişi hakkında tanıtımın yapılması, öğrenci çalışma konusu hakkında bilgi verilmesi. Öğrenci çalışma projelerinin seçimi. |
2 | 1/100 Ölçek: Bodrum Kat, Zemin Kat, Normal Kat ve Çatı Katı Plânları. |
3 | 1/50 Ölçek: Bodrum Kat, Zemin Kat, Normal Kat ve Çatı Katı Plânları. |
4 | 1/50 Ölçek: Bodrum Kat, Zemin Kat, Normal Kat ve Çatı Katı Plânları. |
5 | 1/50 Ölçek: Çatı Çözüm Plânı, 2 Adet Kesit (Bir Tanesi Merdivenden Geçecek). |
6 | 1/50 Ölçek: 2 Adet Kesit, 4 Adet Görünüş. |
7 | 1/50 ÖLÇEKTE VİZE SINAVI İÇİN PLAN, KESİT VE GÖRÜNÜŞLERİN TESLİMİ. |
8 | VİZE SINAVI İÇİN TESLİM EDİLEN ARA PROJELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE PROJELERİN ÖĞRENCİLERE TESLİMİ (Ara Sınav). |
9 | 1/200 Ölçek: Vaziyet + Aplikasyon Plânı; 2 Adet 1/200 Ölçek Şematik Kesit. |
10 | 1/20 Ölçek: Merdiven Plân ve Kesitleri; 1/10 Ölçek Enine ve Boyuna Basamak Kesitleri, (Korkuluklar ve duvar dibi gösterilecektir). |
11 | 1/20 Ölçek: Islak Hacim (Banyo, WC, Isı Merkezi, Su Deposu) Plân ve Kesitler. |
12 | 1/20 Ölçek: Islak Hacim (Mutfak + Kiler) Plânları ve 2'şer adet Kesit. |
13 | 1/10 Ölçek: Döşeme ve Tavan Kaplama Detayları; Oda-Koridor, Islak Hacim-Koridor, Oda-Balkon, Oda-Teras Döşeme Dengelemeleri. |
14 | 1/10 Ölçek: Mantolama Detayı, Temel Yalıtım ve Drenaj Detayı, Saçak Detayı. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Bayındırlık ve İskan Bakanlığı "Mimari Proje Düzenleme Esasları |
Mimarlar Odası Genel Merkezi "Mimari Proje Çizim ve Sunuş Standartları | |
Ramsey,Sleeper "Architectural Graphic Standards"(Wiley) | |
Toydemir, Bulut "Çatılar", (YEM Yayın) | |
Yücesoy "Temeller, Duvarlar, Döşemeler", (Yapı Yayın) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 14 | 10 | 140 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 238 | ||
Toplam Yük / 30 | 7,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P9 |
---|---|---|---|
Ö1 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | 5 | - |
Ö2 | Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | 5 | - |
Ö3 | Lisans öğretim programında yer alan uygulamalı yapım bilgisi derslerinde öğrenilen bilgileri projeye aktarma, yönetmeliklere uygun uygulama projesi hazırlama. | - | 5 |