İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00350502 Kentsel Tasarım 3 Güz 5 2+0+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Ara sınav, final.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Ön koşul bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Betül HATİPOĞLU ŞAHİN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Betül HATİPOĞLU ŞAHİN - [email protected]
Dersin İçeriği
Bu ders öğrencilere şehri mimarlığın içinde bulunduğu ortam olarak tanıtarak mimari yapıların kentsel mekanı tanımlamaktaki rollerini tartışmaktadır.
Dersin Amacı
Bu ders şehircilik tarihine ve şehir planlamaya ilişkin kavramların açıklanmasını, şehir planlama tekniklerinin tanıtımını ve şehir planlama pratiklerinin örnek alan üzerindeki uygulanması ile mimarlık öğrencilerine şehir planlama pratiğinin kazandırılmasını amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Mimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma. 4
P4 Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Morfolojik ilişkiler bağlamında yerleşim dokusunun irdeleyebilme. P.3.4 1
Ö2 Öneri ihtiyaç programını yerin bağlamı üzerinden yorumlayabilme. P.3.5 1
Ö3 Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi. P.3.2 1
Ö4 Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma. P.4.1 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 İnsan – çevre ilişkisi, Şehir Kavramı, İlk yerleşmeler, Roma İmparatorluğu dönemi
2 Ortaçağ Kentleri
3 Rönesans kentleri
4 Barok kentler
5 Sanayi Devrimi ve Kentler
6 Sanayi Kentinin Sorunlarına Çözüm Arayışları
7 Ara sınav
8 20. yy yaklaşımları – Güzel Kent Hareketi, Garden City, Park Hareketi, Pragmatik Yaklaşımlar - Paris – Baron Haussmann
9 Le Corbusier – Dikey Bahçeşehir – Işıyan kent – Yarının Kent Frank Lloyd Wright – 1934 Broadacre kenti Band Şehir – Sori-y-Mata, Miljutin, Lehmbrock
10 Kentleşme Kentsel Planlama Süreci
11 Kentsel Koruma Kentsel Tasarım
12 Kentsel Yenileme – Kentsel Dönüşüm
13 Kentsel Mekanın Okunabilirliği - Kevin Lynch, Gordon Cullen
14 İnsan merkezli ulaşım sistemleri – Yaya – Yürünebilir Kent – Araçtan Arındırılmış Kent
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Alexander, Neis, Anninou, and King (1987) A New Theory of Urban Design
Bademli, R. (2005), Kentsel Planlama Ve Tasarım, TMMOB Şehir Plancıları Odası, Ankara
Keleş, R. (1998), Kent Bilimleri Terimleri Sözlüğü, İmge Kitapevi, Ankara
Kostof, S. (1992) The city assembled Thames and Hudson, London
Lynch, K. 1984i Good City Form, MIT Press
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 2 15 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 2 15 30
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P4
Ö1 Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi. 4 -
Ö2 Morfolojik ilişkiler bağlamında yerleşim dokusunun irdeleyebilme. 4 -
Ö3 Öneri ihtiyaç programını yerin bağlamı üzerinden yorumlayabilme. 4 -
Ö4 Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma. - 4