Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00350502 | Kentsel Tasarım | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Ara sınav, final. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Ön koşul bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Betül HATİPOĞLU ŞAHİN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Betül HATİPOĞLU ŞAHİN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Bu ders öğrencilere şehri mimarlığın içinde bulunduğu ortam olarak tanıtarak mimari yapıların kentsel mekanı tanımlamaktaki rollerini tartışmaktadır.
Dersin Amacı
Bu ders şehircilik tarihine ve şehir planlamaya ilişkin kavramların açıklanmasını, şehir planlama tekniklerinin tanıtımını ve şehir planlama pratiklerinin örnek alan üzerindeki uygulanması ile mimarlık öğrencilerine şehir planlama pratiğinin kazandırılmasını amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Mimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma. | 4 |
P4 | Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Morfolojik ilişkiler bağlamında yerleşim dokusunun irdeleyebilme. | P.3.4 | 1 |
Ö2 | Öneri ihtiyaç programını yerin bağlamı üzerinden yorumlayabilme. | P.3.5 | 1 |
Ö3 | Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi. | P.3.2 | 1 |
Ö4 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma. | P.4.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İnsan – çevre ilişkisi, Şehir Kavramı, İlk yerleşmeler, Roma İmparatorluğu dönemi |
2 | Ortaçağ Kentleri |
3 | Rönesans kentleri |
4 | Barok kentler |
5 | Sanayi Devrimi ve Kentler |
6 | Sanayi Kentinin Sorunlarına Çözüm Arayışları |
7 | Ara sınav |
8 | 20. yy yaklaşımları – Güzel Kent Hareketi, Garden City, Park Hareketi, Pragmatik Yaklaşımlar - Paris – Baron Haussmann |
9 | Le Corbusier – Dikey Bahçeşehir – Işıyan kent – Yarının Kent Frank Lloyd Wright – 1934 Broadacre kenti Band Şehir – Sori-y-Mata, Miljutin, Lehmbrock |
10 | Kentleşme Kentsel Planlama Süreci |
11 | Kentsel Koruma Kentsel Tasarım |
12 | Kentsel Yenileme – Kentsel Dönüşüm |
13 | Kentsel Mekanın Okunabilirliği - Kevin Lynch, Gordon Cullen |
14 | İnsan merkezli ulaşım sistemleri – Yaya – Yürünebilir Kent – Araçtan Arındırılmış Kent |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Alexander, Neis, Anninou, and King (1987) A New Theory of Urban Design |
Bademli, R. (2005), Kentsel Planlama Ve Tasarım, TMMOB Şehir Plancıları Odası, Ankara | |
Keleş, R. (1998), Kent Bilimleri Terimleri Sözlüğü, İmge Kitapevi, Ankara | |
Kostof, S. (1992) The city assembled Thames and Hudson, London | |
Lynch, K. 1984i Good City Form, MIT Press |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 |
---|---|---|---|
Ö1 | Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi. | 4 | - |
Ö2 | Morfolojik ilişkiler bağlamında yerleşim dokusunun irdeleyebilme. | 4 | - |
Ö3 | Öneri ihtiyaç programını yerin bağlamı üzerinden yorumlayabilme. | 4 | - |
Ö4 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma. | - | 4 |