İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00350501 Mimari Proje V 3 Güz 5 4+4+0 8 8
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Tasarım tashihleri
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Mimari proje IV den başarılı olmak.
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Halil SEVİM
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Kapsam: Yaklaşık,. 1500-2500 m2, El çizimi ve Bilgisayar tasarımı.
Dersin Amacı
Ders öğrencilerin aşağıda belirtilen bilgi ve bilinç düzeylerine ulaşmalarını amaçlamaktadır. 1.Var olan çevreye ait kentsel ve mimari verileri okuyabilmek, algılayabilmek bunlar arasında bağlam(senaryo-konsept) geliştirebilmek. Örnek proje konuları:Kent müzesi/Kültür merkezi/ gençlik merkezi/
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. 5
P2 Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme becerisine sahip olma. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. P.1.2 7
Ö2 Mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırtedebilme, tanımlayabilme. P.1.3 7
Ö3 Yüksek seviyede görsel ve yazınsal sunuş ile iletişim becerilerini kazanmak. P.2.6 7
Ö4 Verilen tasarım önceliklerini, mimari bir ana fikir üzerine odaklayarak mimari çözümler üretebilme. P.2.4 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Konuların Tanıtımı ve Dersin Amaçlarının Belirlenmesi-Stüdyo Programının Duyurulması
2 Sunum (Bağlam)
3 Çevre Analiz Çalışmaları
4 Çevre Analiz Çalışmaları
5 Ara Jüri
6 Program Geliştirme
7 Mimari Ana Fikir Çalışmaları
8 Bireysel Kritikler
9 Bireysel Kritikler
10 Ara Jüri
11 Bireysel Kritikler
12 Bireysel Kritikler
13 Bireysel Kritikler
14 Çizim Haftası
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Z. Ahunbay , 1996,Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyonlar, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 2 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 8 112
Ara Sınav 2 4 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 1 10 10
Toplam İş Yükü: 242
Toplam Yük / 30 8,07
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2
Ö1 Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. 5 5
Ö2 Mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırtedebilme, tanımlayabilme. 5 5
Ö3 Verilen tasarım önceliklerini, mimari bir ana fikir üzerine odaklayarak mimari çözümler üretebilme. 5 5
Ö4 Yüksek seviyede görsel ve yazınsal sunuş ile iletişim becerilerini kazanmak. 5 5