Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00341456 | Mimaride Yarışma Kültürü | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Ara sınav, ödev, final. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Ön koşul bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Betül HATİPOĞLU ŞAHİN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Betül HATİPOĞLU ŞAHİN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Yarışma tanımı, Dünyada ve Türkiye'de yarışma örnekleri, konut yarışmaları, kamu binaları yarışmaları, cami yarışmaları
Dersin Amacı
Bu ders mimari yarışmanın tanımını, amacını , dünyada ve Türkiye'de yarışma türlerinin irdelenmesini amaçlamaktadır. Farklı yapı gruplarına yönelik yarışma projelerinin okunmasını ve değerlendirilmesinin yapılmasını hedeflemektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 4 |
P3 | Mimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırtedebilme, tanımlayabilme. | P.1.3 | 1 |
Ö4 | Mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi. | P.3.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Yarışmaların tanımı, yarışmaların amaç ve önemi |
2 | Yarışma Yönetmelikleri ve Yarışmaların Gruplandırılması |
3 | Yarışmalarda Süreç |
4 | Dünyada yarışma ortamında aktörler |
5 | Türkiye'de yarışma ortamında aktörler |
6 | Kamu yapılarında yarışma projeleri |
7 | Kamu yapılarında yarışma projeleri |
8 | Vize |
9 | Konut yapılarında yarışma projeleri |
10 | Camilerde yarışma projeleri |
11 | Kentsel mekanda yarışma projeleri |
12 | Öğrenci sunumları |
13 | Öğrenci sunumları |
14 | Öğrenci sunumları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Aksu, A. (2013). Mimari Tasarım/Proje Yarışmaları Kuramsal Söylemler Üretebilir Mi? Dosya 31, 1, 1-4. |
Chupin, J.P., Cucuzzella, C. ve Helal, B. (2015). Architecture Competitions and the Production of Culture, Quality and Knowledge. Montreal: Potential Architecture Books | |
Guilherme, P. (2016). The Relevance of International Design Competitions. J. E. Andersson, G. B. Zettersten, & M. Rönn içinde, Architectural Competitions As Institution and Process. 225-261. Stockholm: The Royal Institute of Technology. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 3 | 15 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 5 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 |
---|---|---|---|
Ö1 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | 4 | - |
Ö2 | Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | 4 | - |
Ö3 | Mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırtedebilme, tanımlayabilme. | 4 | - |
Ö4 | Mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi. | - | 4 |