İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00341455 Mimari Animasyon 2 Bahar 4 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Halil SEVİM
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Halil SEVİM - [email protected]
Dersin İçeriği
İki aşamalı dersin ilk aşamasında, Mimarlık Fakültesi öğrencilerini, animasyon üretiminin temel grameri ile tanıştırmak hedeflenir. Fotoğraf ve animasyon analizleri üzerinden sinematografik aygıtlar tanıtılarak, kullanım olasılıkları sorgulanır. Fotoğraf ve animasyon ödevleri ile bu analizler uygulamalı olarak pekiştirilir. Dersin ikinci aşaması, bir film fikrine dönüştürülmek üzere öğrenci tarafından seçilmiş bir mekanın, önermesi olan bir animasyon fikrine dönüştürülmek üzere analiz edilmesi ile başlar. Temel çekim ve kurgu dersleriyle teknik altyapının, teorik ders ve animasyon analizleriyle harmanlanarak sunulacağı derste, dönem sonu projeleri bireysel olarak üretilecek `Mimari Animasyon` lar şeklinde olmaktadır.
Dersin Amacı
Mimari animasyon dersi, mimari analiz ve olguların, önermesi olan bir film fikrine dönüştürülerek üretilmesi aşamalarını takip etmektedir
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P5 Bina tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olma. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. P.5.2
Ö2 Çevresel etkenler hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanıcı gereksinmelerinin belirlenmesi. P.5.6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş ve Ders Tanıtımı
2 Sinematik Aygıtlar, Sinematik Karar Alma
3 Sinematik Kompozisyon Kritik An, Derinlik, Açı
4 Hareketli Görüntü ve Çekim Film Analizi
5 Sinemada ve Mimarlıkta Zaman-Mekan-Sekans Walking Perception
6 Montaj Programları
7 Montaj Teorisi Videografik Zaman ve Mekan Paralel Kurgu, Biçim Kurgusu, Derleme Kurgu
8 Film Analizi
9 Ara Sınav
10 Film Analizi
11 Prodüksiyon ve Çekim Planı
12 Final Proje Değerlendirmesi
13 Final Proje Değerlendirmesi
14 Final Jüri
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Architecture + Animation. (2001). Birleşik Krallık: Wiley.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 2 2
Diğer 14 4 56
Toplam İş Yükü: 116
Toplam Yük / 30 3,87
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P5
Ö1 Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. 3
Ö2 Çevresel etkenler hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanıcı gereksinmelerinin belirlenmesi. 4