Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00341453 | Binalarda Sirkülasyon Alanları | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Ara sınav, ödev, final. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Ön koşul bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Betül HATİPOĞLU ŞAHİN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Betül HATİPOĞLU ŞAHİN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Mekan kavramı ve mekan örgütlenmesi, sirkülasyon tanımı, sirkülasyon alanlarının belirleyicileri, kentsel mekanda sirkülasyon ulaşım sistemi ve yol ağları binalarda sirkülasyon ve çağdaş mimarların katkıları, konutta sirkülasyon, yüksek yapılarda sirkülasyon, sirkülasyon tasarımı ve plan okuma
Dersin Amacı
1. Yatay ve Düşey sirkülasyon sistemleri ile ilgili kapsamlı ve derin bilgi kazandırmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme becerisine sahip olma. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Mimari mekan tasarım sürecinin, işleve ve mekan organizasyonuna ait bilgisini mimari program, işlev ve dolaşım şemaları üzerinden ilişkilendirebilme. | P.2.2 | 1 |
Ö2 | Verilen tasarım problemine ilişkin doğal/yapılı çevre verileri ile mimari program arasındaki ilişkileri, biçim, işlev, strüktür, konstrüksiyon, bağlam, malzeme, kamusal-özel alan, peyzaj gibi temel mimarlık kavramları aracılığıyla değerlendirebilme. | P.2.3 | 1 |
Ö3 | Mimari tasarım sürecinin bileşenlerinden olan çevre analizini ve mekan organizasyonunu ifade edebilme. | P.2.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Mekân Kavramı Ve Mekân Örgütlenmesi |
2 | Sirkülasyon Tanımı, Yatay-Düşey Sirkülasyon elemanları |
3 | Kentsel Mekânda Sirkülasyon |
4 | Sirkülasyon alanlarının belirleyicileri |
5 | Kentsel alanda sirkülasyon |
6 | Sınıf içi uygulama |
7 | Vize |
8 | Konutta sirkülasyon |
9 | Sirkülasyon Tasarımı Ve Plan Okuma |
10 | Ofis mekanlarında sirkülasyon |
11 | Yangın- Yangın kaçışları, merdivenleri |
12 | Öğrenci sunumları |
13 | Öğrenci sunumları |
14 | Öğrenci sunumları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Blanc, A., Internal Components, Mitchell's Building Series, Longman, 1994. |
Blanc, A., Stairs, Steps and Ramps, Butterworth Architecture, 1996 | |
Chueca p., Staircases: selection and details, 2008. | |
Conrad, F., Johannsen, K., Paschen, H., Treppen, Lehrbuch der Hochbaukonstruktionen (ed: E. Cziesielski) Teil 11, s467-487, Stuttgart: B.G. Teubner Verlag, 1990. Gladischefski, H., Halmburger, K.: Treppen in Stahl, Weisbaden und Berlin: Bauverlag, Gmbh, 1974. | |
Jiricna, E., Staircases, Laurence King Publishing, London 2001. | |
Meyer-Bohe, W., Elemente des Bauens: Treppen, Stuttgart: Verlagsanstalt Alexander Koch Gmbh, 1975. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 3 | 15 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 3 | 2 | 6 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 121 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,03 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 |
---|---|---|
Ö1 | Mimari tasarım sürecinin bileşenlerinden olan çevre analizini ve mekan organizasyonunu ifade edebilme. | 4 |
Ö2 | Mimari mekan tasarım sürecinin, işleve ve mekan organizasyonuna ait bilgisini mimari program, işlev ve dolaşım şemaları üzerinden ilişkilendirebilme. | 5 |
Ö3 | Verilen tasarım problemine ilişkin doğal/yapılı çevre verileri ile mimari program arasındaki ilişkileri, biçim, işlev, strüktür, konstrüksiyon, bağlam, malzeme, kamusal-özel alan, peyzaj gibi temel mimarlık kavramları aracılığıyla değerlendirebilme. | 4 |