Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00341451 | Kırsal Mimari | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | vize, final |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | ön koşul bulunmamaktadır |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Kerim ÇINAR |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Kerim ÇINAR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Ders, kolay anlaşılabilir olması açısından teorik bilgilerin görsel materyallerle desteklenerek sunu haline getirilmesi ve derste sunulması şeklinde anlatılmaktadır. Farklı kırsal yerleşimler konut tipolojilerine ait örnekler power point sunusu halinde derslerde sunulmaktadır. Ayrıca teorik bilginin desteklenmesi amacıyla alan çalışması ve teknik gezi yapılmaktadır.
Dersin Amacı
Yerleşme ve kırsal yerleşme kavramlarını tanımlamak ve geleneksel konut dokusu ve plan tipolojilerini öğrenmek. Kırsal yerleşim dokusu, plan şeması, iç mekân donatı elemanları hakkında bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak. Bunun yanı sıra kırsal konutu alan çalışması ile öğrenmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Mimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma. | 4 |
P5 | Bina tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olma. | 4 |
P4 | Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi. | P.3.2 | 1 |
Ö2 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma. | P.4.1 | 1 |
Ö3 | Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. | P.5.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Kavramsal yaklaşım, kırsal alan, köy, kırsal kalkınma kavramları |
2 | Kırsal kalkınma politikaları |
3 | Kırsal alanın çevresel faktörlere göre biçimleniş ilkeleri |
4 | Kırsal alanın ve çevresel faktörlere göre biçimleniş ilkeleri |
5 | Kırsal yerleşimler ve türler |
6 | Konya ovası plansız yerleşim örneği köyler |
7 | Konya ovası planlı yerleşim örneği köyler |
8 | Dağlık ve dağınık yerleşimler |
9 | Ara Sınav |
10 | Öğrenci sunumları (alan çalışması ile ilgili) |
11 | Öğrenci sunumları (alan çalışması ile ilgili) |
12 | Öğrenci sunumları (alan çalışması ile ilgili) |
13 | Öğrenci sunumları (alan çalışması ile ilgili) |
14 | Öğrenci sunumları (alan çalışması ile ilgili) |
15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Aran, K., (2000). Barınaktan Öte: Anadolu Kır Yapıları, Ankara: TEPE Mimarlık Kültürü Merkezi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 121 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,03 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P5 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi. | 4 | 1 | 1 |
Ö2 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma. | 1 | 5 | 1 |
Ö3 | Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. | 1 | 1 | 4 |