Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00340403 | Yapı Elemanları ve Teknolojisi II | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Teorik olarak konuların anlatılması ve yapılan sınavlarla öğrencilerin konu ile ilgili öğrenim seviyelerinin belirlenmesi. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Kemal ERVAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Kemal ERVAN | A-202 | [email protected] | 7342 | Çarşamba 09:00 - 11:00 |
Dersin İçeriği
Öğrencilere ince yapı uygulamalarını öğretmek. Öğrencilere bina sistemleri (mekanik, elektrik, sıhhi tesisat, özel sistemler) süreçlerini öğretmek. Bina sistemleri terminolojisini, malzemeleri ve ekipmanları kapsamında öğretmek. Yapım endüstrisine ilişkin kaynaklarla öğrencilerin etkileşimini sağlamak.
Dersin Amacı
İnce yapı çözümlerine ilişkin malzemelerin tanıtılması ve detay oluşturmada temel prensiplerin kazandırılmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 5 |
P4 | Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma. | 5 |
P9 | Yapı yapım ve üretiminde çevre ve iş güvenliğinde bilinçli olarak etkin iş organizasyonu ve planlaması geliştirebilecek bilgi ve beceriye sahip olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Duvar kaplamaları ve malzemeleri, zemin kaplamaları ve malzemeleri, tavan kaplamaları ve malzemelerinin uygulama esaslarını bilir. | P.9.3 | 1 |
Ö4 | Detay oluşturmada temel prensipleri belirleyebilir. | P.9.4 | 1 |
Ö5 | Yapı konstrüksiyonu çözümlerinde ısı, su ve nemin olumsuz etkilerine karşı detaylar tasarlayabilme. | P.4.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Zemin Kaplamaları - Genel Bilgiler |
2 | Dış Mekân Zemin Kaplamaları |
3 | Dış Mekân Zemin Kaplamaları |
4 | İç Mekân Zemin Kaplamaları |
5 | İç Mekân Zemin Kaplamaları |
6 | Dış ve İç Mekân Duvar Kaplamaları |
7 | Dış ve İç Mekân Duvar Kaplamaları |
8 | VİZE SINAVI |
9 | Dış ve İç Mekân Duvar Kaplamaları |
10 | Dış ve İç Mekân Duvar Kaplamaları |
11 | Yalıtım Malzemeleri - Su Tesisatları - Islak Hacimler |
12 | Doğramalar |
13 | Akustik Duvarlar |
14 | Asma Tavan Kaplamaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Farrelly,L., (2012), Yapım + Malzeme, Çeviri: Derya Nüket Özer, Literatür yayıncılık, İstanbul. |
Sezer, G., (1988), Kaplamalar, DEÜMMF Yayınları, İzmir. | |
Tasarımında Malzeme, Literatür yayıncılık, İstanbul. | |
Toydemir,N., Gürdal, E. & Tanaçan, L., (2000), Yapı Elemanı | |
Türkçü,H.Ç.,(2009), Yapım, Birsen Yayınevi, İstanbul. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P9 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | 5 | - | - |
Ö2 | Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | 5 | - | - |
Ö3 | Yapı konstrüksiyonu çözümlerinde ısı, su ve nemin olumsuz etkilerine karşı detaylar tasarlayabilme. | - | 5 | - |
Ö4 | Duvar kaplamaları ve malzemeleri, zemin kaplamaları ve malzemeleri, tavan kaplamaları ve malzemelerinin uygulama esaslarını bilir. | - | - | 5 |
Ö5 | Detay oluşturmada temel prensipleri belirleyebilir. | - | - | 5 |