İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00340401 Mimari Proje IV 2 Bahar 4 4+4+0 8 8
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Fatma Nur BACAK
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Kent dokusu içinde eğimli veya düz bir arazide yapılı çevre ile tasarlanacak bina arasındaki ilişkileri kurgulamak, Anafikir/ konsept üzerine odaklanan ve çoklu mekanların organizasyonuna yönelik karmaşık olmayan yapı/yapı grubu tasarım süreçleri deneyimlemek, Bu süreçte enerji verimliliği, ulaşılabilirlik vb. kavramları dikkate almak, Strüktür ve konstrüksiyona yönelik problemleri çözebilme becerisi kazandırmak.
Dersin Amacı
Ders öğrencilerin aşağıda belirtilen bilgi ve bilinç düzeylerine ulaşmalarını amaçlamaktadır. Örnek proje konuları: öğrenci yurdu/anaokulu/spor salonu/ butik otel/sanat galerisi Kapsam: yaklaşık,500-1500m2. El çizimi ve Bilgisayar tasarımı.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. 5
P3 Mimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. P.1.1 7
Ö2 Mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırtedebilme, tanımlayabilme. P.1.3 7
Ö3 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. P.1.6 7
Ö4 Mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi. P.3.1 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin kapsam, içerik, amaç ve yöntemi üzerine genel tanıtım Konu ve yarıyıl programına ilişkin bilgilendirme
2 Çevre Analizi Arazi gezisi
3 Arazi analizleri Arazi analizleri teslimi Mimari program ve mekan organizasyonu sunumu
4 Kritikler
5 Kritikler
6 Arazi maketi teslimi
7 Kritikler
8 Kritikler
9 Ara jüri
10 Kritikler
11 Kritikler
12 Kritikler
13 Ön teslim Sunum teknikleri ve malzeme seçimi sunumu Kritikler
14 Çizim Haftası
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Neufert, E., Architects Data, Oxford, Blackwell Publishing, 1983
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 2 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 12 6 72
Ara Sınav 2 16 32
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 1 10 10
Dönem Sonu Sınavı 1 8 8
Diğer 1 8 8
Toplam İş Yükü: 242
Toplam Yük / 30 8,07
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3
Ö1 Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. 5 5
Ö2 Mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırtedebilme, tanımlayabilme. 5 5
Ö3 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. 5 5
Ö4 Mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi. 5 5