İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00331353 Mimari Anlatım Teknikleri 2 Güz 3 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Vize, Final Teslimi
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ali ŞAHİN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ali ŞAHİN - [email protected]
Dersin İçeriği
Ölçeklerine Göre Mimari Anlatımlar Mimari Anlatımda Çizgisel İfade Mimari Anlatımda Figür - Zemin İlişkisi Mimari Anlatımda Ön plan Geri Plan İlişkisi Mimari Anlatımda Perspektifin Kullanılması
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, mimarlık eğitimine yeni başlayan öğrencilere basit çizim tekniklerini aktarmak; iki ve üç boyutlu anlatım tekniği becerisi kazandırmak ve onların algılama, çözümleme, yorumlama yeteneklerini geliştirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. 2
P2 Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme becerisine sahip olma. 2
P3 Mimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma. 1
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Mimari tasarımın bir fikrin maddileşmesi durumu olduğunu kavrama. P.1.4 1,6
Ö2 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. P.1.6 1,6
Ö3 Araştırma, analiz, sentez ve tekrarlama süreçleri sonunda üretilen özgün tasarım düşüncelerini ve mimari çözümlerini farklı teknik ve ölçeklerde mimari sunumlarda bütünleştirerek ifade edebilme. P.2.5 1,6
Ö4 Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak. P.3.6 1,6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma, dersin amacının ve içeriğinin aktarılması.
2 Çizgi alıştırmaları, T Cetveli, gönye kullanımı, çizginin teknik anlatımı ve serbest el çizgi uygulamaları: Yatay-düşey, kırık-eğik çizgilerle 3.boyut ifadesinin aranması
3 Serbest eskiz uygulamaları: Resimler üzerinden soyutlama, çizgilerle tarama çalışması
4 Serbest eskiz uygulamaları: Soyutlama, karolaj üzerine soyutlama-tarama çalışması
5 Perspektif konu anlatımı; Genel konular
6 Tek kaçışlı perspektif; Konu + uygulama
9 Ara sınav
11 Çift kaçışlı perspektif: Uygulama
12 Çift kaçışlı perspektif: Uygulama
13 Serbest el çift kaçışlı eskiz
14 Serbest el çift kaçışlı eskiz
15 Değerlendirme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ching, Francis D.(2004). Architectural Graphics, New York: John Wiley&Sons
Ching, Francis D.(2004). Design Drawing, New York: John Wiley&Sons
Farrelly, L. (2011). Mimarlığın Temelleri, İstanbul: Literatür Yayınları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 15 2 30
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 15 2 30
Toplam İş Yükü: 111
Toplam Yük / 30 3,70
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3
Ö1 Mimari tasarımın bir fikrin maddileşmesi durumu olduğunu kavrama. 2 2 1
Ö2 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. 2 2 1
Ö3 Araştırma, analiz, sentez ve tekrarlama süreçleri sonunda üretilen özgün tasarım düşüncelerini ve mimari çözümlerini farklı teknik ve ölçeklerde mimari sunumlarda bütünleştirerek ifade edebilme. 2 2 1
Ö4 Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak. 2 2 1