Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00330301 | Mimari Proje III | 2 | Güz | 3 | 4+4+0 | 8 | 8 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Güzin DEMİRKAN TÜREL |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Güzin DEMİRKAN TÜREL | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Mimari proje-1 mimari tasarıma belli bir amaca yönelik tasarım problemini bütüncül olarak ele alarak çözüm geliştirme; doğal ve kültürel çevre koşullarının tasarım içindeki rolünün tartışılması; mimarinin kuramsal yönünün tasarım problemleri yoluyla irdelenmesi; mimarlık ile ilgili terminolojiye ve kavramlara hakim olma ve kullanabilmeyi içerir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerde, belirlenen doğal/yapılı çevrede, özel-kamusal alan ilişkilerine ve kapalı-yarı açık-açık mekanların organizasyonuna dayanan basit mekânsal ilişkileri az katlı tek yapı tasarımı ve çevre düzenlemesiyle kurmasını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 5 |
P2 | Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme becerisine sahip olma. | 5 |
P3 | Mimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma. | 3 |
P15 | Mimari projeleri çeşitli bilgisayar teknolojilerinden faydalanarak uygun sunum araçlarıyla veya gerektiğinde rapor yazarak ifade etme becerisine sahip olma. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | P.1.1 | 7 |
Ö2 | Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | P.1.2 | 7 |
Ö3 | Mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırtedebilme, tanımlayabilme. | P.1.3 | 7 |
Ö4 | Mimari tasarımın bir fikrin maddileşmesi durumu olduğunu kavrama. | P.1.4 | 7 |
Ö5 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | P.1.6 | 7 |
Ö6 | Mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek. | P.1.5 | 7 |
Ö7 | Mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi. | P.3.1 | 7 |
Ö8 | Mimari mekan tasarım sürecinin, işleve ve mekan organizasyonuna ait bilgisini mimari program, işlev ve dolaşım şemaları üzerinden ilişkilendirebilme. | P.2.2 | 7 |
Ö9 | Verilen tasarım önceliklerini, mimari bir ana fikir üzerine odaklayarak mimari çözümler üretebilme. | P.2.4 | 7 |
Ö10 | Araştırma, analiz, sentez ve tekrarlama süreçleri sonunda üretilen özgün tasarım düşüncelerini ve mimari çözümlerini farklı teknik ve ölçeklerde mimari sunumlarda bütünleştirerek ifade edebilme. | P.2.5 | 7 |
Ö11 | Öneri ihtiyaç programını yerin bağlamı üzerinden yorumlayabilme. | P.3.5 | 7 |
Ö12 | Mimari tasarım sürecinin bileşenlerinden olan çevre analizini ve mekan organizasyonunu ifade edebilme. | P.2.1 | 7 |
Ö13 | Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini sağlama. | P.15.2 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin kapsam, içerik, amaç ve yöntemi üzerine genel tanıtım Konu ve yarıyıl programına ilişkin bilgilendirme |
2 | Çevre Analizi Arazi gezisi |
3 | Arazi analizleri Arazi analizleri teslimi Mimari program ve mekan organizasyonu sunumu |
4 | Kritikler |
5 | Kritikler |
6 | Arazi maketi teslimi |
7 | Kritikler |
8 | Kritikler |
9 | Ara jüri |
10 | Kritikler |
11 | Kritikler |
12 | Kritikler |
13 | Ön teslim Sunum teknikleri ve malzeme seçimi sunumu Kritikler |
14 | Çizim Haftası |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Neufert, E., Architects Data, Oxford, Blackwell Publishing, 1983 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 2 | 20 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 80 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 6 | 72 |
Ara Sınav | 2 | 20 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 254 | ||
Toplam Yük / 30 | 8,47 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P15 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | 5 | 4 | 3 | 2 |
Ö2 | Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | 5 | 4 | 3 | 2 |
Ö3 | Mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırtedebilme, tanımlayabilme. | 5 | 1 | - | - |
Ö4 | Mimari tasarımın bir fikrin maddileşmesi durumu olduğunu kavrama. | 5 | - | - | - |
Ö5 | Mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek. | 5 | 4 | 3 | - |
Ö6 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | 5 | 4 | 4 | 4 |
Ö7 | Mimari tasarım sürecinin bileşenlerinden olan çevre analizini ve mekan organizasyonunu ifade edebilme. | 3 | 5 | 3 | 2 |
Ö8 | Mimari mekan tasarım sürecinin, işleve ve mekan organizasyonuna ait bilgisini mimari program, işlev ve dolaşım şemaları üzerinden ilişkilendirebilme. | 4 | 5 | 3 | 2 |
Ö9 | Verilen tasarım önceliklerini, mimari bir ana fikir üzerine odaklayarak mimari çözümler üretebilme. | 4 | 5 | 3 | - |
Ö10 | Araştırma, analiz, sentez ve tekrarlama süreçleri sonunda üretilen özgün tasarım düşüncelerini ve mimari çözümlerini farklı teknik ve ölçeklerde mimari sunumlarda bütünleştirerek ifade edebilme. | 4 | 5 | 3 | 3 |
Ö11 | Mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi. | 4 | 4 | 5 | - |
Ö12 | Öneri ihtiyaç programını yerin bağlamı üzerinden yorumlayabilme. | 3 | 3 | 5 | - |
Ö13 | Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini sağlama. | 3 | 3 | 3 | 5 |