Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00320203 | Yapı Bilgisi | 1 | Bahar | 2 | 2+2+0 | 7 | 7 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Yüz yüze anlatım ve uygulama. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Kemal ERVAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Kemal ERVAN | A-202 | [email protected] | 7342 | Çarşamba 09:00 - 11:00 |
Dersin İçeriği
Yapı kavramının anlaşılarak yapı alt-sistemlerinin tanıtılması amaçlanmıştır. Yapı Taşıyıcı Sistemleri, zemin ve temel çeşitleri, temellerin yalıtımı, duvarlar, duvar boşlukları konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Yapı, yapı sınıfları, yapı alt sistemleri, yapı taşıyıcı sistemleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. Yapım yöntemlerinin farkına varılmasını sağlamak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 5 |
P9 | Yapı yapım ve üretiminde çevre ve iş güvenliğinde bilinçli olarak etkin iş organizasyonu ve planlaması geliştirebilecek bilgi ve beceriye sahip olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | P.1.2 | 7 |
Ö3 | Zeminlerin özelliklerini açıklayabilir. Temeller, kolonlar, duvarlar ve döşemelerin yapım detaylarını çizebilir. Yığma ve karkas sistemlerin uygulamalarını çizebilir. | P.9.2 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Ders Programı ve İşleyişinin Tanıtımı - Yapı Bilgisine Giriş |
2 | Mimari Yapı Örnekleri |
3 | Yapı Sistemleri Genel Bilgiler |
4 | Temel Zemini - Aplikasyon |
5 | Kazı İşleri - Tahkim İşleri - İstinat Duvarları |
6 | Temeller Genel Bilgiler - Temel Türleri - Yüzeysel ve Derin Temeller |
7 | Uygulama-1: Temeller |
8 | Vize Sınavı |
9 | Yığma Yapılar Genel Bilgiler-1: Taşıma Prensipleri - Duvarlar Genel Bilgiler |
10 | Yığma Yapılar Genel Bilgiler-2: Malzemelere Göre Duvar Çeşitleri |
11 | Uygulama-2: Yığma Binalar |
12 | Dilatasyon Derzleri - Ahşap Yapılar |
13 | Betonarme İskeletli Yapılar |
14 | Uygulama-3: Betonarme Yapılar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Charlet, A., J., "Fundamental Building Technology", Taylor&Francis Group, 2007. |
Chudley, R., Construction Technology, Longman Ltd., 1999. | |
Foster, S.J., Structure And Fabric Part I, Part II, B.T. Batsford Limited, London, 1986. | |
Newman, M., "Standard handbook of structural details for building construction", McGraw-Hill, 1993 | |
Olin, H. , Schmitt, J.L., Lewis, W. Construction, Principles, Materials, and Methods, Van Nostrand Reinhold, 1995. | |
Reid, E., Understanding Buildings, A Multidisciplinary Approach, Construction Press, 1984. | |
Simmons, H.L. Construction- Principles, Materials, and Methods, 7th ed, John Wiley, 2001. | |
Smith, R.J., Andres, J.K., "Materials of Construction", McGraw-Hill, 1988. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 3 | 26 | 78 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 210 | ||
Toplam Yük / 30 | 7 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P9 |
---|---|---|---|
Ö1 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | 5 | - |
Ö2 | Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | 5 | - |
Ö3 | Zeminlerin özelliklerini açıklayabilir. Temeller, kolonlar, duvarlar ve döşemelerin yapım detaylarını çizebilir. Yığma ve karkas sistemlerin uygulamalarını çizebilir. | - | 5 |