Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00310102 | Mimari Tasarıma Giriş | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | vize, final |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | ön koşul bulunmamaktadır |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Kerim ÇINAR |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Kerim ÇINAR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Bu ders mimarlık disiplini ve içeriksel biçimlenmesine bir giriştir.
Dersin Amacı
Mimari Tasarıma Giriş dersi, tasarım olgusu ile ilk kez karşılaşmakta olan öğrencilere mimarlık ve onun etki alanına giren konularda genel bilgiler aktarmayı hedeflemektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 1 |
P6 | Ulusal ve uluslararası ölçekte sanat ve mimarlık tarihinde bilgi sahibi olma. | 4 |
P12 | Etkin iletişim(okuma, yazma, fikirlerini ifade edebilme) kurabilme becerisine sahip olma. | 1 |
P16 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Mimarlığın tarihsel anlamını kavrama, dönemlerin gelişimlerini izleme ve farklılıklarını analiz edebilme. | P.6.1 | 1 |
Ö3 | Mimarlık ve sanat tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma. | P.6.2 | 1 |
Ö4 | Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. | P.6.6 | 1 |
Ö5 | Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygulayabilme. | P.12.2 | 2 |
Ö6 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. | P.16.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Mimarlık nedir? Mimar kimdir? |
2 | Tasarım-Tasarlama-Yaratıcılık konularının anlatılması |
3 | Mimarlıkta Mekan konusunun anlatılması |
4 | Mimari eserler |
5 | Mimari eserler |
6 | Mimari eserler |
7 | Mimari eserler |
8 | Mimari eserler |
9 | Ara Sınav |
10 | Mimari eserler |
11 | Mimari eserler |
12 | Mimari eserler |
13 | Mimari eserler |
14 | Mimari eserler |
15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ching, Francis D.K., Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 60 | ||
Toplam Yük / 30 | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P6 | P12 | P16 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek. | 1 | 4 | 1 | 1 |
Ö2 | Mimarlığın tarihsel anlamını kavrama, dönemlerin gelişimlerini izleme ve farklılıklarını analiz edebilme. | 2 | 4 | 1 | 2 |
Ö3 | Mimarlık ve sanat tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma. | 1 | 3 | 2 | 1 |
Ö4 | Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. | 1 | 4 | 1 | 1 |
Ö5 | Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygulayabilme. | 1 | 3 | 2 | 2 |
Ö6 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. | 2 | 4 | 1 | 1 |