İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99801007 | Sanat Felsefesi | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Canan DELİDUMAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Canan DELİDUMAN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Felsefe, sanat, sanat felsefesi tanımlarının yapılması ve estetik kavramına giriş: Felsefe, evrensel bilginin bilimi olarak adlandırılır. Sanat duygu, çoşku ve sevgiye dayanır. Bir yönü akıl (felsefe), bir yönü sevgi (sanat) olan sanat felsefesi hakkında çerçeve bilgi verilecektir.
Dersin Amacı
1.Sanat felsefesinin kuramlarını, amaçlarını kavrayabilmek. 2.Güzeli ve güzel olmayanı ayırt edecek entelektüel birikimi sağlayabilmek. 3.Sanat eseri nedir@f20 Ne değildir@f21 Ayrımını yapıp yorumlayabilmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme bilgisine sahip olma | 1 |
| P2 | Mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk taşıma ve bunların yasal sonuçları hakkında bilgi sahibi olma | 2 |
| P8 | Etkin iletişim(okuma, yazma, fikirlerini ifade edebilme) kurabilme becerisine sahip olma | 3 |
| P9 | Gerektiğinde farklı disiplinlerle birlikte takım çalışması yapabilme yetkinliğine sahip olma | 4 |
| P11 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Çevre ve insan ilişkisinin temel kavramlarını algılama ve bir bağ oluşturma becerisini kazanma | P.1.7 | 1 |
| Ö2 | Çevre ve iç mekân arasında bir bağ oluşturmayı öğrenme | P.1.9 | 1 |
| Ö3 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | P.4.1 | 1 |
| Ö4 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | P.4.6 | 6 |
| Ö5 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma | P.6.1 | 1 |
| Ö6 | Doğal ve yapay aydınlatma açısından bina-çevre etkileşimine dayalı kavramları tasarıma aktarabilme | P.6.6 | 1 |
| Ö7 | İç mimarlık ve sanat tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma | P.3.2 | 1 |
| Ö8 | Fikri mülkiye hakları, tasarım hukuku ve toplumsal hukuk alanlarını bilme | P.2.4 | 1 |
| Ö9 | Etik değerlerin yapılı ve doğal çevrenin tasarımını nasıl etkilediğini ifade edebilecektir. | P.2.7 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Felsefede Temel Kavramlar |
| 2 | Sanat Felsefesi ve Kapsamı |
| 3 | Sanat Kuramları |
| 4 | Yansıtma Kuramları |
| 5 | Biçimci Sanat Kuramı |
| 6 | Anlatımcı Sanat Kuramı |
| 7 | İşlevsel Sanat Kuramı |
| 8 | Kavramsal Sanat |
| 9 | Sanatta Yaratıcılık |
| 11 | Enstalasyon sanatı |
| 12 | Düşünceler-Önyargılar |
| 14 | Postmodernizm ve Sanat, Küreselleşme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Boydaş, Nihat, 2004 Sanat Eleştirisine Giriş, Ankara. |
| Cevizci, Ahmet, 2007. Felsefeye Giriş Yılmaz, | |
| Sanatın Felsefesi Felsefenin Sanatı, Ankara | |
| Tolstoy, 2009. Sanat Nedir? İstanbul | |
| Tunalı, İsmail, 2005. Estetik. İstanbul. | |
| Yetkin, Suut Kemal, 1979. Estetik ve Ana Sorunları, İstanbul. | |
| ERİNÇ, Sıtkı, Sanata Giriş ve Estetik, Anadolu Üniversitesi Yayınları,Eskişehir 1993 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 7 | 7 | 49 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 2 | 2 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
| Alan Çalışması | 2 | 4 | 8 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Diğer | 5 | 5 | 25 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Çevre ve insan ilişkisinin temel kavramlarını algılama ve bir bağ oluşturma becerisini kazanma | 1 | - | - | - | - |
| Ö2 | Çevre ve iç mekân arasında bir bağ oluşturmayı öğrenme | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Fikri mülkiye hakları, tasarım hukuku ve toplumsal hukuk alanlarını bilme | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Etik değerlerin yapılı ve doğal çevrenin tasarımını nasıl etkilediğini ifade edebilecektir. | - | - | - | - | - |
| Ö5 | İç mimarlık ve sanat tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma | - | - | - | - | - |
| Ö6 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | - | - | - | - | - |
| Ö7 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | - | - | - | - | - |
| Ö8 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma | - | - | - | - | - |
| Ö9 | Doğal ve yapay aydınlatma açısından bina-çevre etkileşimine dayalı kavramları tasarıma aktarabilme | - | - | - | - | - |
