İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99801007 Sanat Felsefesi 4 Güz 7 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Canan DELİDUMAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Canan DELİDUMAN - [email protected]
Dersin İçeriği
Felsefe, sanat, sanat felsefesi tanımlarının yapılması ve estetik kavramına giriş: Felsefe, evrensel bilginin bilimi olarak adlandırılır. Sanat duygu, çoşku ve sevgiye dayanır. Bir yönü akıl (felsefe), bir yönü sevgi (sanat) olan sanat felsefesi hakkında çerçeve bilgi verilecektir.
Dersin Amacı
1.Sanat felsefesinin kuramlarını, amaçlarını kavrayabilmek. 2.Güzeli ve güzel olmayanı ayırt edecek entelektüel birikimi sağlayabilmek. 3.Sanat eseri nedir@f20 Ne değildir@f21 Ayrımını yapıp yorumlayabilmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme bilgisine sahip olma 1
P2 Mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk taşıma ve bunların yasal sonuçları hakkında bilgi sahibi olma 2
P8 Etkin iletişim(okuma, yazma, fikirlerini ifade edebilme) kurabilme becerisine sahip olma 3
P9 Gerektiğinde farklı disiplinlerle birlikte takım çalışması yapabilme yetkinliğine sahip olma 4
P11 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Çevre ve insan ilişkisinin temel kavramlarını algılama ve bir bağ oluşturma becerisini kazanma P.1.7 1
Ö2 Çevre ve iç mekân arasında bir bağ oluşturmayı öğrenme P.1.9 1
Ö3 Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek P.4.1 1
Ö4 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. P.4.6 6
Ö5 Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma P.6.1 1
Ö6 Doğal ve yapay aydınlatma açısından bina-çevre etkileşimine dayalı kavramları tasarıma aktarabilme P.6.6 1
Ö7 İç mimarlık ve sanat tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma P.3.2 1
Ö8 Fikri mülkiye hakları, tasarım hukuku ve toplumsal hukuk alanlarını bilme P.2.4 1
Ö9 Etik değerlerin yapılı ve doğal çevrenin tasarımını nasıl etkilediğini ifade edebilecektir. P.2.7 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Felsefede Temel Kavramlar
2 Sanat Felsefesi ve Kapsamı
3 Sanat Kuramları
4 Yansıtma Kuramları
5 Biçimci Sanat Kuramı
6 Anlatımcı Sanat Kuramı
7 İşlevsel Sanat Kuramı
8 Kavramsal Sanat
9 Sanatta Yaratıcılık
11 Enstalasyon sanatı
12 Düşünceler-Önyargılar
14 Postmodernizm ve Sanat, Küreselleşme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Boydaş, Nihat, 2004 Sanat Eleştirisine Giriş, Ankara.
Cevizci, Ahmet, 2007. Felsefeye Giriş Yılmaz,
Sanatın Felsefesi Felsefenin Sanatı, Ankara
Tolstoy, 2009. Sanat Nedir? İstanbul
Tunalı, İsmail, 2005. Estetik. İstanbul.
Yetkin, Suut Kemal, 1979. Estetik ve Ana Sorunları, İstanbul.
ERİNÇ, Sıtkı, Sanata Giriş ve Estetik, Anadolu Üniversitesi Yayınları,Eskişehir 1993
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 7 7 49
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 2 2 4
Alan Çalışması 2 4 8
Dönem Sonu Sınavı 1 2 2
Diğer 5 5 25
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P4 P6
Ö1 Çevre ve insan ilişkisinin temel kavramlarını algılama ve bir bağ oluşturma becerisini kazanma 1 - - - -
Ö2 Çevre ve iç mekân arasında bir bağ oluşturmayı öğrenme - - - - -
Ö3 Fikri mülkiye hakları, tasarım hukuku ve toplumsal hukuk alanlarını bilme - - - - -
Ö4 Etik değerlerin yapılı ve doğal çevrenin tasarımını nasıl etkilediğini ifade edebilecektir. - - - - -
Ö5 İç mimarlık ve sanat tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma - - - - -
Ö6 Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek - - - - -
Ö7 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. - - - - -
Ö8 Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma - - - - -
Ö9 Doğal ve yapay aydınlatma açısından bina-çevre etkileşimine dayalı kavramları tasarıma aktarabilme - - - - -