(Program Yeterlilikleri, kilit ve alt yeterlilikler olarak aşağıda sıralı olarak verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
P1) Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme bilgisine sahip olma
P.1.1) Herkes için tasarım kavramını ve ilkelerini kavrar |
P.1.2) Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır |
P.1.3) Her bireyin beceri ve yeteneklerini anlayarak mekan kullanıcısını tekrar sorgular |
P.1.4) Kültür ve mekan ilişkisini irdeleme ve güncel yaşamda kullanma becerisini elde etme |
P.1.5) İç mimari projeler için çevreye duyarlı çözümler önerebilme |
P.1.6) Toplumdaki ekolojik anlayışın ihtiyaçlarına karşı duyarlılık geliştirebilme |
P.1.7) Çevre ve insan ilişkisinin temel kavramlarını algılama ve bir bağ oluşturma becerisini kazanma |
P.1.8) İnsan-çevre etkileşiminin boyutsal ve fonksiyonel temel gereksinimlerini tasarımlarında kullanma |
P.1.9) Çevre ve iç mekân arasında bir bağ oluşturmayı öğrenme |
|
P2) Mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk taşıma ve bunların yasal sonuçları hakkında bilgi sahibi olma
P.2.1) Meslek ahlakını öğrenme |
P.2.2) Proje, şantiye, zaman yönetimi bilme |
P.2.3) Mali organizasyon ve yasal zorunlulukları bilme |
P.2.4) Fikri mülkiye hakları, tasarım hukuku ve toplumsal hukuk alanlarını bilme |
P.2.5) Yakında girecekleri meslekte kendi etik konum ve hedeflerini belirleyebileceklerdir. |
P.2.6) Başlangıçtan bitişe kadar mimarların tanımladığı çalışma aşamalarında etik ilkeleri uygulayabilecektir. |
P.2.7) Etik değerlerin yapılı ve doğal çevrenin tasarımını nasıl etkilediğini ifade edebilecektir. |
|
P3) Ulusal ve uluslararası ölçekte sanat ve içmimarlık tarihinde bilgi sahibi olma
P.3.1) İç mimarlığın tarihsel anlamını kavrama, dönemlerin gelişimlerini izleme ve farklılıklarını analiz edebilme |
P.3.2) İç mimarlık ve sanat tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma |
P.3.3) İç mimarlık ve sanat tarihindeki karakteristik dönemleri ana hatlarıyla tanıma, görseller üzerinden okuyabilme |
P.3.4) Türklerin Anadolu'da meydana getirdikleri mimari mirası tanır, mimari terminolojiye hakim olur, dönem yapılarını görsel üzerinden okuyabilir. |
P.3.5) Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. |
P.3.6) İç mimarlığın geçmiş ve bugününü anlama |
|
P4) İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak.
P.4.1) Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek |
P.4.2) Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek |
P.4.3) İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme |
P.4.4) İç mimari tasarımın bir fikrin maddileşmesi durumu olduğunu kavrama, |
P.4.5) İç mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek |
P.4.6) Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. |
|
P5) Mekan tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olma
P.5.1) Yapı malzemelerinin üretimlerinden kullanımlarına kadar, yapılarının ve özelliklerinin öğrenilmesi. |
P.5.2) Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. |
P.5.3) Yapı malzemelerinin doğru yerlerde kullanılma becerisinin kazanılması. |
P.5.4) Yapı malzemesi ile ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama becerisinin kazanılması. |
P.5.5) Malzeme seçiminde ilgili standartlar hakkında bilgi sahibi olmak |
P.5.6) Çevresel etkenler hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanıcı gereksinmelerinin belirlenmesi |
|
P6) Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma
P.6.1) Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma |
P.6.2) Kullanıcı konforuna ilişkin yasal düzenleme ve standartları anlama ve tasarımında uygulama becerisi kazanma |
P.6.3) İç mekan konfor koşullarının sağlanması için dış ve iç konfor şartlarını belirleyebilme |
P.6.4) Görsel, işitsel ve ısıl konfor koşullarının önemini anlama |
P.6.5) Yapı konstrüksiyonu çözümlerinde ısı, su ve nemin olumsuz etkilerine karşı detaylar tasarlayabilme |
P.6.6) Doğal ve yapay aydınlatma açısından bina-çevre etkileşimine dayalı kavramları tasarıma aktarabilme |
|
P7) İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma
P.7.1) İç mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi |
P.7.2) Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi |
P.7.3) Sınırlı ölçüde temel teknolojik problemleri çözebilme ve malzeme, sistem tercihlerini öneri proje üzerinde yansıtabilme yetisi |
P.7.4) Morfolojik ilişkiler bağlamında yerleşim dokusunun irdeleyebilme |
P.7.5) Öneri ihtiyaç programını yerin bağlamı üzerinden yorumlayabilme |
P.7.6) Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak |
|
P8) Etkin iletişim(okuma, yazma, fikirlerini ifade edebilme) kurabilme becerisine sahip olma
P.8.1) İletişim yöntemlerini etkin bir şekilde kullanabilme |
P.8.2) Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygulayabilme |
P.8.3) İletişim alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve iletişim süreçlerinin tüm boyutları hakkında bilgi sahibi olma |
P.8.4) Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olma ve bu bilgileri iletişim araçlarıyla ifade edebilme |
P.8.5) Eleştirel okuma yapabilme |
P.8.6) En az bir yabancı dili kullanarak ulusal ve uluslararası alanda etkin iletişim kurar, akademik olarak temsil eder, akademik gelişme ve yayınları takip eder |
|
P9) Gerektiğinde farklı disiplinlerle birlikte takım çalışması yapabilme yetkinliğine sahip olma
P.9.1) Farklı disiplinler ile birlikte çalışma pratiği kazanması ve tasarım projelerinde süreçleri kavrayarak başarı ile tamamlama yetisini kazanması. |
P.9.2) İç mimarın toplumsal, politik, kültürel konular ve mimari tasarım ve uygulama sorumluluğu gibi konularda mesleki yükümlülükleri ve meslek etiği konularını anlaması. |
P.9.3) Tasarım sürecinden başlayarak finansal yönetim, iş planlama, zaman yönetimi, risk yönetimi, uygulamayı etkileyen faktörleri fark etme ve mimari uygulama yönetiminin temel ilkelerini anlaması. |
P.9.4) İç mimari tasarım süreci içinde müşteri ilişkileri, tasarım sürecinin yardımcı alanları ile ilişkiler ve bölgesel veya yerel otoritelerin im mimarı ile ilgili departmanları ile ilişkiler konusunda bilgi sahibi olma |
P.9.5) İç mimari, mimari proje ve mühendislik projeleri ile şantiye arasındaki ilişkileri kurgulayabilme |
P.9.6) Çalışma ortamında, mimar-usta başı, usta vb. çalışanlar arasında çalışma prensipleri ve ilişkileri konusunda bilgi sahibi olma |
|
P10) İç mimari projeleri çeşitli bilgisayar teknolojilerinden faydalanarak uygun sunum araçlarıyla veya gerektiğinde rapor yazarak ifade etme yetkinliğine sahip olma
P.10.1) Bilgisayar destekli çizim yazılımlarının kullanım mantıklarını anlama ve kullanma |
P.10.2) Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini sağlama |
P.10.3) Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini kendi kendine geliştirebilmeyi ve güncelleyebilmeyi sağlayacak temel yapıyı oluşturma. |
P.10.4) Öğrenci, mimari ve iç mimari teknik çizim konvansiyonlarını kullanarak bilgisayar destekli çizim yöntemiyle mimari ve iç mimari çizimler geliştirebilecektir. |
P.10.5) Öğrenci, bilgisayar destekli çizim yöntemiyle, çeşitli bilgisayar programlarının yardımıyla üç boyutlu modelleme geliştirebilecektir. |
P.10.6) Sayısal modellemeden 3B baskı yöntemleri ile fiziksel modele dönüşüm tekniklerini öğrenmek |
|
P11) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme
P.11.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme |
P.11.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme |
P.11.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme |
P.11.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. |
P.11.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. |
P.11.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme |
|
(Program Yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt yeterlilikleri olarak aşağıda verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) |
P1) Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme bilgisine sahip olma
P.1.1) Herkes için tasarım kavramını ve ilkelerini kavrar |
P.1.2) Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır |
P.1.3) Her bireyin beceri ve yeteneklerini anlayarak mekan kullanıcısını tekrar sorgular |
P.1.4) Kültür ve mekan ilişkisini irdeleme ve güncel yaşamda kullanma becerisini elde etme |
P.1.5) İç mimari projeler için çevreye duyarlı çözümler önerebilme |
P.1.6) Toplumdaki ekolojik anlayışın ihtiyaçlarına karşı duyarlılık geliştirebilme |
P.1.7) Çevre ve insan ilişkisinin temel kavramlarını algılama ve bir bağ oluşturma becerisini kazanma |
P.1.8) İnsan-çevre etkileşiminin boyutsal ve fonksiyonel temel gereksinimlerini tasarımlarında kullanma |
P.1.9) Çevre ve iç mekân arasında bir bağ oluşturmayı öğrenme |
|
P2) Mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk taşıma ve bunların yasal sonuçları hakkında bilgi sahibi olma
P.2.1) Meslek ahlakını öğrenme |
P.2.2) Proje, şantiye, zaman yönetimi bilme |
P.2.3) Mali organizasyon ve yasal zorunlulukları bilme |
P.2.4) Fikri mülkiye hakları, tasarım hukuku ve toplumsal hukuk alanlarını bilme |
P.2.5) Yakında girecekleri meslekte kendi etik konum ve hedeflerini belirleyebileceklerdir. |
P.2.6) Başlangıçtan bitişe kadar mimarların tanımladığı çalışma aşamalarında etik ilkeleri uygulayabilecektir. |
P.2.7) Etik değerlerin yapılı ve doğal çevrenin tasarımını nasıl etkilediğini ifade edebilecektir. |
|
P3) Ulusal ve uluslararası ölçekte sanat ve içmimarlık tarihinde bilgi sahibi olma
P.3.1) İç mimarlığın tarihsel anlamını kavrama, dönemlerin gelişimlerini izleme ve farklılıklarını analiz edebilme |
P.3.2) İç mimarlık ve sanat tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma |
P.3.3) İç mimarlık ve sanat tarihindeki karakteristik dönemleri ana hatlarıyla tanıma, görseller üzerinden okuyabilme |
P.3.4) Türklerin Anadolu'da meydana getirdikleri mimari mirası tanır, mimari terminolojiye hakim olur, dönem yapılarını görsel üzerinden okuyabilir. |
P.3.5) Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. |
P.3.6) İç mimarlığın geçmiş ve bugününü anlama |
|
P4) İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak.
P.4.1) Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek |
P.4.2) Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek |
P.4.3) İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme |
P.4.4) İç mimari tasarımın bir fikrin maddileşmesi durumu olduğunu kavrama, |
P.4.5) İç mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek |
P.4.6) Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. |
|
P6) Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma
P.6.1) Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma |
P.6.2) Kullanıcı konforuna ilişkin yasal düzenleme ve standartları anlama ve tasarımında uygulama becerisi kazanma |
P.6.3) İç mekan konfor koşullarının sağlanması için dış ve iç konfor şartlarını belirleyebilme |
P.6.4) Görsel, işitsel ve ısıl konfor koşullarının önemini anlama |
P.6.5) Yapı konstrüksiyonu çözümlerinde ısı, su ve nemin olumsuz etkilerine karşı detaylar tasarlayabilme |
P.6.6) Doğal ve yapay aydınlatma açısından bina-çevre etkileşimine dayalı kavramları tasarıma aktarabilme |
|
P7) İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma
P.7.1) İç mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi |
P.7.2) Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi |
P.7.3) Sınırlı ölçüde temel teknolojik problemleri çözebilme ve malzeme, sistem tercihlerini öneri proje üzerinde yansıtabilme yetisi |
P.7.4) Morfolojik ilişkiler bağlamında yerleşim dokusunun irdeleyebilme |
P.7.5) Öneri ihtiyaç programını yerin bağlamı üzerinden yorumlayabilme |
P.7.6) Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak |
|
|
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) |
P4) İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak.
P.4.1) Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek |
P.4.2) Bilimsel ve teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek |
P.4.3) İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme |
P.4.4) İç mimari tasarımın bir fikrin maddileşmesi durumu olduğunu kavrama, |
P.4.5) İç mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek |
P.4.6) Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. |
|
P5) Mekan tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olma
P.5.1) Yapı malzemelerinin üretimlerinden kullanımlarına kadar, yapılarının ve özelliklerinin öğrenilmesi. |
P.5.2) Çevresel etmenler ve kullanıcı gereksinimlerine bağlı olarak gerekli niteliklerin belirlenmesi ve malzeme seçiminde doğru kararların alınması. |
P.5.3) Yapı malzemelerinin doğru yerlerde kullanılma becerisinin kazanılması. |
P.5.4) Yapı malzemesi ile ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama becerisinin kazanılması. |
P.5.5) Malzeme seçiminde ilgili standartlar hakkında bilgi sahibi olmak |
P.5.6) Çevresel etkenler hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanıcı gereksinmelerinin belirlenmesi |
|
P6) Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma
P.6.1) Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma |
P.6.2) Kullanıcı konforuna ilişkin yasal düzenleme ve standartları anlama ve tasarımında uygulama becerisi kazanma |
P.6.3) İç mekan konfor koşullarının sağlanması için dış ve iç konfor şartlarını belirleyebilme |
P.6.4) Görsel, işitsel ve ısıl konfor koşullarının önemini anlama |
P.6.5) Yapı konstrüksiyonu çözümlerinde ısı, su ve nemin olumsuz etkilerine karşı detaylar tasarlayabilme |
P.6.6) Doğal ve yapay aydınlatma açısından bina-çevre etkileşimine dayalı kavramları tasarıma aktarabilme |
|
P7) İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma
P.7.1) İç mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi |
P.7.2) Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi |
P.7.3) Sınırlı ölçüde temel teknolojik problemleri çözebilme ve malzeme, sistem tercihlerini öneri proje üzerinde yansıtabilme yetisi |
P.7.4) Morfolojik ilişkiler bağlamında yerleşim dokusunun irdeleyebilme |
P.7.5) Öneri ihtiyaç programını yerin bağlamı üzerinden yorumlayabilme |
P.7.6) Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak |
|
P8) Etkin iletişim(okuma, yazma, fikirlerini ifade edebilme) kurabilme becerisine sahip olma
P.8.1) İletişim yöntemlerini etkin bir şekilde kullanabilme |
P.8.2) Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygulayabilme |
P.8.3) İletişim alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve iletişim süreçlerinin tüm boyutları hakkında bilgi sahibi olma |
P.8.4) Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olma ve bu bilgileri iletişim araçlarıyla ifade edebilme |
P.8.5) Eleştirel okuma yapabilme |
P.8.6) En az bir yabancı dili kullanarak ulusal ve uluslararası alanda etkin iletişim kurar, akademik olarak temsil eder, akademik gelişme ve yayınları takip eder |
|
|
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
P9) Gerektiğinde farklı disiplinlerle birlikte takım çalışması yapabilme yetkinliğine sahip olma
P.9.1) Farklı disiplinler ile birlikte çalışma pratiği kazanması ve tasarım projelerinde süreçleri kavrayarak başarı ile tamamlama yetisini kazanması. |
P.9.2) İç mimarın toplumsal, politik, kültürel konular ve mimari tasarım ve uygulama sorumluluğu gibi konularda mesleki yükümlülükleri ve meslek etiği konularını anlaması. |
P.9.3) Tasarım sürecinden başlayarak finansal yönetim, iş planlama, zaman yönetimi, risk yönetimi, uygulamayı etkileyen faktörleri fark etme ve mimari uygulama yönetiminin temel ilkelerini anlaması. |
P.9.4) İç mimari tasarım süreci içinde müşteri ilişkileri, tasarım sürecinin yardımcı alanları ile ilişkiler ve bölgesel veya yerel otoritelerin im mimarı ile ilgili departmanları ile ilişkiler konusunda bilgi sahibi olma |
P.9.5) İç mimari, mimari proje ve mühendislik projeleri ile şantiye arasındaki ilişkileri kurgulayabilme |
P.9.6) Çalışma ortamında, mimar-usta başı, usta vb. çalışanlar arasında çalışma prensipleri ve ilişkileri konusunda bilgi sahibi olma |
|
P10) İç mimari projeleri çeşitli bilgisayar teknolojilerinden faydalanarak uygun sunum araçlarıyla veya gerektiğinde rapor yazarak ifade etme yetkinliğine sahip olma
P.10.1) Bilgisayar destekli çizim yazılımlarının kullanım mantıklarını anlama ve kullanma |
P.10.2) Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini sağlama |
P.10.3) Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini kendi kendine geliştirebilmeyi ve güncelleyebilmeyi sağlayacak temel yapıyı oluşturma. |
P.10.4) Öğrenci, mimari ve iç mimari teknik çizim konvansiyonlarını kullanarak bilgisayar destekli çizim yöntemiyle mimari ve iç mimari çizimler geliştirebilecektir. |
P.10.5) Öğrenci, bilgisayar destekli çizim yöntemiyle, çeşitli bilgisayar programlarının yardımıyla üç boyutlu modelleme geliştirebilecektir. |
P.10.6) Sayısal modellemeden 3B baskı yöntemleri ile fiziksel modele dönüşüm tekniklerini öğrenmek |
|
P11) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme
P.11.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme |
P.11.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme |
P.11.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme |
P.11.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. |
P.11.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. |
P.11.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme |
|
|