İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00281858 | İhale Kanunu ve Esasları | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Dersler sunum şeklinde yapılacak olup mevzuat hakkında gerekli bilgilendirmeler yapılacaktır. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Ön koşul yok. |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KAŞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KAŞ | A BLOK-109 | [email protected] | 7341 | Salı 09.30-11.00 |
Dersin İçeriği
Türkiye İhale Tarihçesi, Kamu İhale mevzuatı, Kanun, kanun hükmünde kararname ve yönetmelikler, Fiyat farkı esasları, İhale türleri ve usulleri, Türkiye'de ihale mevzuatının eleştirisi, Kamu İhale Kurumu ,Tebliğ ve Düzenleyici kararlar ile mal ve hizmet alımı
Dersin Amacı
Kamu hukukuna tâbi olan veya kamunun denetimi altında bulunan veyahut kamu kaynağı kullanan kamu kurum ve kuruluşlarınca Kamu İhale Kanununa göre yapılan ihalelere ilişkin sözleşmelerin düzenlenmesi ve uygulanması ile ilgili esas ve usulleri öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme bilgisine sahip olma | 2 |
P7 | İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma | 3 |
P4 | İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 2 |
P5 | Mekan tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olma | 2 |
P6 | Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma | 3 |
P3 | Ulusal ve uluslararası ölçekte sanat ve içmimarlık tarihinde bilgi sahibi olma | 2 |
P2 | Mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk taşıma ve bunların yasal sonuçları hakkında bilgi sahibi olma | 2 |
P8 | Etkin iletişim(okuma, yazma, fikirlerini ifade edebilme) kurabilme becerisine sahip olma | 2 |
P9 | Gerektiğinde farklı disiplinlerle birlikte takım çalışması yapabilme yetkinliğine sahip olma | 3 |
P10 | İç mimari projeleri çeşitli bilgisayar teknolojilerinden faydalanarak uygun sunum araçlarıyla veya gerektiğinde rapor yazarak ifade etme yetkinliğine sahip olma | 2 |
P11 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Proje, şantiye, zaman yönetimi bilme | P.2.2 | 5 |
Ö2 | Mali organizasyon ve yasal zorunlulukları bilme | P.2.3 | 5 |
Ö3 | Yapı malzemelerinin üretimlerinden kullanımlarına kadar, yapılarının ve özelliklerinin öğrenilmesi. | P.5.1 | 7 |
Ö4 | Malzeme seçiminde ilgili standartlar hakkında bilgi sahibi olmak | P.5.5 | 7 |
Ö5 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.11.4 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Türkiye İhale Tarihçesi |
2 | Kamu İhale Mevzuatı |
3 | Kanun, KHK ve Yönetmelikler |
4 | 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu |
5 | 4735 Sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu |
6 | Fiyat Farkı Esasları |
7 | İhale Uygulamaları Yönetmelikleri |
8 | Ara Sınav |
9 | Muayene ve Kabul Yönetmelikleri |
10 | Kamu İhale Kurulu Düzenleyici Kararları |
11 | Kamu İhale Kurumu Tebliğleri |
12 | İstisnalar |
13 | İhale Türleri ve Usulleri |
14 | İhale Uygulama İlkeleri |
15 | Yarıyıl sonu sınavları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Devlet İhale Mevzuatı – İ.Pınar 2001,Seçkin yayınları Ankara |
Kamu İhale Hukuku Mevzuatı-S.A.Hakkakul,2014 Bilge Yayınları, Ankara | |
Kamu İhale Kanunu,yönetmelikleri | |
Kamu İhale mevzuatı Seminer Notları- O.Kaya-A.Özek 2010 GMD Yayınları Ankara | |
Kamu İhale mevzuatı- V.Sırabaşı 2009, Adalet Yayınları Ankara |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P5 | P11 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Proje, şantiye, zaman yönetimi bilme | 4 | 3 | 4 |
Ö2 | Mali organizasyon ve yasal zorunlulukları bilme | 4 | 4 | 4 |
Ö3 | Yapı malzemelerinin üretimlerinden kullanımlarına kadar, yapılarının ve özelliklerinin öğrenilmesi. | 3 | 3 | 3 |
Ö4 | Malzeme seçiminde ilgili standartlar hakkında bilgi sahibi olmak | 4 | 4 | 4 |
Ö5 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | 3 | 2 | 3 |