İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00281853 | Binalarda Yeniden İşlevlendirme | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör.Dr. Fatma Nur BACAK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör.Dr. Fatma Nur BACAK | A-203 | [email protected] | 7497 | Çarşamba 09.50-11.50 |
Dersin İçeriği
Binalarda yeniden işlevlendirme ilkeleri, koruma ve restorasyon tanımları, uygulamaları, örnekleri
Dersin Amacı
Geleceğin iç mimarlarını binalarda yeniden işlevlendirme konusunda, Anadolu'nun tarihi değerleri koruyarak, eskiye uyum ve saygı duyarlılığı kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P5 | Mekan tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olma | 5 |
| P9 | Gerektiğinde farklı disiplinlerle birlikte takım çalışması yapabilme yetkinliğine sahip olma | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Çevresel etkenler hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanıcı gereksinmelerinin belirlenmesi | P.5.6 | 1 |
| Ö2 | Farklı disiplinler ile birlikte çalışma pratiği kazanması ve tasarım projelerinde süreçleri kavrayarak başarı ile tamamlama yetisini kazanması. | P.9.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş, Dersin amaç, içerik ve işleniş yönteminin tanıtılması |
| 2 | Tarihi çevrede yeni işlev ve Koruma Kavramı |
| 3 | Korumanın amacı, tarihi çevrenin korunma nedenleri. |
| 4 | Tarihsel kent dokusu inceleme gezisi. |
| 5 | Yeniden işlevlendirilecek eserlerin belirlenmesine yönelik değerler sistemi |
| 6 | Restorasyon kavramı. |
| 7 | Dünya Kültür Mirası listesi ve bu kapsamdaki eserler üzerine tartışma |
| 8 | Yaşadığımız kent olarak Konya'nın yeniden işlevlendirilen yapıların, tarihsel değerlerine bakış, koruma yaklaşım ve sorunları |
| 9 | Diğer şehirlerdeki yeniden işlevlendirilen örneklere ilişkin inceleme |
| 10 | Ara sınav |
| 11 | Diğer şehirlerdeki yeniden işlevlendirilen örneklere ilişkin inceleme |
| 12 | Farklı ülkelerdeki yeniden işlevlendirilen örneklere ilişkin inceleme |
| 13 | Anadolu'nun tarihi yerlerine ilişkin örnekler |
| 14 | Türkiye'de yeni işlev, Koruma ve Restorasyon Olgusuna Bakış |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Altınoluk, Ülkü, Binaların Yeniden Kullanımı, İstanbul, 1998 |
| Erder, Cevat, Tarihi Çevre Bilinci, Ankara, 1975 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 7 | 5 | 35 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
| Alan Çalışması | 2 | 5 | 10 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Diğer | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P5 | P9 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Çevresel etkenler hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanıcı gereksinmelerinin belirlenmesi | 5 | - |
| Ö2 | Farklı disiplinler ile birlikte çalışma pratiği kazanması ve tasarım projelerinde süreçleri kavrayarak başarı ile tamamlama yetisini kazanması. | - | 5 |
