İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00281853 Binalarda Yeniden İşlevlendirme 4 Bahar 8 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör.Dr. Fatma Nur BACAK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör.Dr. Fatma Nur BACAK A-203 [email protected] 7497 Çarşamba
09.50-11.50
Dersin İçeriği
Binalarda yeniden işlevlendirme ilkeleri, koruma ve restorasyon tanımları, uygulamaları, örnekleri
Dersin Amacı
Geleceğin iç mimarlarını binalarda yeniden işlevlendirme konusunda, Anadolu'nun tarihi değerleri koruyarak, eskiye uyum ve saygı duyarlılığı kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P5 Mekan tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olma 5
P9 Gerektiğinde farklı disiplinlerle birlikte takım çalışması yapabilme yetkinliğine sahip olma 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Çevresel etkenler hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanıcı gereksinmelerinin belirlenmesi P.5.6 1
Ö2 Farklı disiplinler ile birlikte çalışma pratiği kazanması ve tasarım projelerinde süreçleri kavrayarak başarı ile tamamlama yetisini kazanması. P.9.1 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş, Dersin amaç, içerik ve işleniş yönteminin tanıtılması
2 Tarihi çevrede yeni işlev ve Koruma Kavramı
3 Korumanın amacı, tarihi çevrenin korunma nedenleri.
4 Tarihsel kent dokusu inceleme gezisi.
5 Yeniden işlevlendirilecek eserlerin belirlenmesine yönelik değerler sistemi
6 Restorasyon kavramı.
7 Dünya Kültür Mirası listesi ve bu kapsamdaki eserler üzerine tartışma
8 Yaşadığımız kent olarak Konya'nın yeniden işlevlendirilen yapıların, tarihsel değerlerine bakış, koruma yaklaşım ve sorunları
9 Diğer şehirlerdeki yeniden işlevlendirilen örneklere ilişkin inceleme
10 Ara sınav
11 Diğer şehirlerdeki yeniden işlevlendirilen örneklere ilişkin inceleme
12 Farklı ülkelerdeki yeniden işlevlendirilen örneklere ilişkin inceleme
13 Anadolu'nun tarihi yerlerine ilişkin örnekler
14 Türkiye'de yeni işlev, Koruma ve Restorasyon Olgusuna Bakış
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Altınoluk, Ülkü, Binaların Yeniden Kullanımı, İstanbul, 1998
Erder, Cevat, Tarihi Çevre Bilinci, Ankara, 1975
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 5 5
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 2 5 10
Alan Çalışması 2 5 10
Dönem Sonu Sınavı 1 1 1
Diğer 1 30 30
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P5 P9
Ö1 Çevresel etkenler hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanıcı gereksinmelerinin belirlenmesi 5 -
Ö2 Farklı disiplinler ile birlikte çalışma pratiği kazanması ve tasarım projelerinde süreçleri kavrayarak başarı ile tamamlama yetisini kazanması. - 5