İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00281852 Mekan Temsilinin Tarihsel Gelişimi 4 Bahar 8 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler vize, ödev, final
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar ön koşul bulunmamaktadır
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Merve ATMACA
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Merve ATMACA A-206 [email protected] 7359 Perşembe
10:00-1200
Dersin İçeriği
Mimari temsil kavramını anlama, tarihi süreçteki değişimini inceleme ve çeşitlerine bakma.
Dersin Amacı
Geçmişten günümüze mimari temsil araçlarını anlamak. Bir problem üzerinden çözüm önerilerini bu mimari temsiller aracılığıyla sunmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme bilgisine sahip olma 5
P3 Ulusal ve uluslararası ölçekte sanat ve içmimarlık tarihinde bilgi sahibi olma 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Çevre ve insan ilişkisinin temel kavramlarını algılama ve bir bağ oluşturma becerisini kazanma P.1.7 1
Ö2 İnsan-çevre etkileşiminin boyutsal ve fonksiyonel temel gereksinimlerini tasarımlarında kullanma P.1.8 1
Ö3 Çevre ve iç mekân arasında bir bağ oluşturmayı öğrenme P.1.9 1
Ö4 İç mimarlığın tarihsel anlamını kavrama, dönemlerin gelişimlerini izleme ve farklılıklarını analiz edebilme P.3.1 1,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Ders içeriği ve vize / final ödevlerini anlatma / ödev dağılımı
2 Çizim / Çizme eylemi nedir?
3 İnsan neden çizer? Mekan tasarımcısı neden çizer?
4 Mimari temsil kavramı
5 Mimari temsil tarihçesi
6 Mimari temsil tarihçesi (devamı)
7 Mimari temsil yöntemleri
8 Ara Sınav
9 Problem belirleme ve tartışma / öğrenci grupları oluşturma
10 Problem ile ilgili verileri sunması
11 Problem çözümünün mimari temsiller aracılığıyla okunması
12 Problem çözümünün mimari temsiller aracılığıyla okunması
13 Problem çözümünün mimari temsiller aracılığıyla okunması
14 Problem çözümünün mimari temsiller aracılığıyla okunması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Akçakoca, M. (2018).Müge Akçakoca, Yeni nesil çizim. İnsan ve insan. 5(18), 259-277.
Gürer, T. K. ve Yücel, A. (2005). Bir paradigma olarak mimari temsilin incelenmesi. İTÜ dergisi/a mimarlık, planlama, tasarım. 4(1), 84-96.
Kandemir,Ö ve Küçükersen, F ( 2019). Mekân Tasarımcısı İçin Çizme Eyleminin Bilinci: Çizim Araçları-Ortamlarının Değerlendirilmesi. Uluslararası Hakemli Tasarım ve Mimarlık Dergisi. 16 (sonbahar-kış), 163-198.
Kıyıcı, G. (2017). Üretken bir diyaloğun aracısı olarak mimari çizim. İTÜ Mimarlık Anabilim Dalı, İstanbul.
Tan, F. (2013). Çizim mimarlığı: Mimari bir motivasyon olarak çizim. İTÜ Mimarlık Anabilim Dalı, İstanbul.
World Architecture Festival https://www.worldarchitecturefestival.com/live/en/page/why-attend
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 1 20 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 20 20
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 2 6 12
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 1 20 20
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3
Ö1 Çevre ve insan ilişkisinin temel kavramlarını algılama ve bir bağ oluşturma becerisini kazanma 5 -
Ö2 İnsan-çevre etkileşiminin boyutsal ve fonksiyonel temel gereksinimlerini tasarımlarında kullanma 5 -
Ö3 Çevre ve iç mekân arasında bir bağ oluşturmayı öğrenme 5 -
Ö4 İç mimarlığın tarihsel anlamını kavrama, dönemlerin gelişimlerini izleme ve farklılıklarını analiz edebilme - 5