İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00280801 İç Mekan Tasarım Stüdyosu VIII 4 Bahar 8 4+4+0 10 10
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Gösterme Deney Uygulama - Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi Rol Oynama/Dramatize Etme
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar 00270702 Restorasyon 00270701 İç Mekan Tasarım Stüdyosu VII 00260602 Mobilya Tasarımı ve Teknolojisi
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Özlem DEMİRKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Özlem DEMİRKAN A-110 [email protected] 7488 Cuma
10.00-12.00
Dersin İçeriği
Konunun tanımlanması ve analiz edilmesi. Program ve kullanıcı gereksinimlerine gore senaryo ve konseptin geliştirilmesi. Proje ile ilgili olarak program şeması ve mekan organizasyonunun geliştirilmesi. Strüktür sisteminin araştırılması Çözüm önerileri belirlenmiş olan senaryo, konsept, program ve gereksinimlere gore çözüm önerilerinin yapılması. Eskizler ve modeller yaparak konunun geliştirilmesi. Önerilerin gelişimine gore projenin yapılandırılması,uygulaması üzerinde araştırmanın yapılması, yeniden analizinin yapılması, sorgulanması tartışılması Sunum teknikleriyle ilgili çalışmaların yapılıp projenin sunuma hazırlanması.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı geniş programlı projelerin her bakımdan doğru irdelenerek, özgün bir yaklaşımla ve profesyonel bir tutumla birleştirilerek sonuçlandırılmasını sağlamaktır. Öğrenciden: eğitim sürecinde kazanılmış bilgilerin tasarıma ve projelendirme sürecine aktarılması, kişisel çözümler geliştirerek mimari sorunların çözülmesi uygun ölçek ve teknikte ifade edilerek sunumu beklenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P7 İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma 4
P4 İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. 5
P5 Mekan tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olma 2
P8 Etkin iletişim(okuma, yazma, fikirlerini ifade edebilme) kurabilme becerisine sahip olma 3
P10 İç mimari projeleri çeşitli bilgisayar teknolojilerinden faydalanarak uygun sunum araçlarıyla veya gerektiğinde rapor yazarak ifade etme yetkinliğine sahip olma 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 İç mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi P.7.1 5
Ö2 Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek P.4.1 5
Ö3 İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme P.4.3 5
Ö4 İç mimari tasarımın bir fikrin maddileşmesi durumu olduğunu kavrama, P.4.4 5
Ö5 İç mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek P.4.5 5
Ö6 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. P.4.6 5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Konunun tanımlanması ve analizi
2 Program ve kullanıcı gereksinimlerine göre senaryo ve konseptin geliştirilmesi
3 Proje ile ilgili olarak program şeması ve mekan organizasyonu geliştirilmesi Program ve kullanıcı gereksinimlerine göre senaryo ve konseptin geliştirilmesi
4 1. Ara Jüri
5 Çözüm önerileri belirlenmiş olan senaryo, konsept, program ve gereksinimlere göre çözüm önerisinin yapılması.
6 Eskizler ve modeller yaparak konunun geliştirilmesi
7 Çözüm önerileri belirlenmiş olan senaryo, konsept, program ve gereksinimlere göre çözüm önerisinin yapılması. Eskizler ve modeller yaparak konunun geliştirilmesi.
8 Mekan, mobilya ve diğer gereksinimler için strüktürel sistem araştırılmasının yapılması iç mekan görünüş ve kesitlerinin çalışılması
9 2. Ara Jüri
10 Mekan, mobilya ve diğer gereksinimler için strüktürel sistem araştırılmasının yapılması iç mekan görünüş ve kesitlerinin çalışılması
11 İç mekan görünüş ve kesitlerin çalışılması, mobilya malzeme, renk ve strüktürlerinin çalışılması
12 3. Ara Jüri
13 Sunum teknikleriyle ilgili çalışmaların yapılıp projenin sunuma hazırlanması.
14 Sunum teknikleriyle ilgili çalışmaların yapılıp projenin sunuma hazırlanması.
15 Final Jürisi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Interior spaces: space, light, material / ed. C.Schittich, Munchen: Edition detail, 2002
Time-saver standarts for interior design and space planning/ed.J.De Chiara, J. Panero, M. Zelnik, New York: Mc Graw – Hill, 2001
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 2 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 6 84
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 2 22 44
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 240
Toplam Yük / 30 8
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P4 P7
Ö1 Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek 5 -
Ö2 İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme 4 -
Ö3 İç mimari tasarımın bir fikrin maddileşmesi durumu olduğunu kavrama, 4 -
Ö4 İç mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek 3 -
Ö5 Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. 1 -
Ö6 İç mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi - 1