İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00280801 | İç Mekan Tasarım Stüdyosu VIII | 4 | Bahar | 8 | 4+4+0 | 10 | 10 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Gösterme Deney Uygulama - Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi Rol Oynama/Dramatize Etme |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | 00270702 Restorasyon 00270701 İç Mekan Tasarım Stüdyosu VII 00260602 Mobilya Tasarımı ve Teknolojisi |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Özlem DEMİRKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Özlem DEMİRKAN | A-110 | [email protected] | 7488 | Cuma 10.00-12.00 |
Dersin İçeriği
Konunun tanımlanması ve analiz edilmesi. Program ve kullanıcı gereksinimlerine gore senaryo ve konseptin geliştirilmesi. Proje ile ilgili olarak program şeması ve mekan organizasyonunun geliştirilmesi. Strüktür sisteminin araştırılması Çözüm önerileri belirlenmiş olan senaryo, konsept, program ve gereksinimlere gore çözüm önerilerinin yapılması. Eskizler ve modeller yaparak konunun geliştirilmesi. Önerilerin gelişimine gore projenin yapılandırılması,uygulaması üzerinde araştırmanın yapılması, yeniden analizinin yapılması, sorgulanması tartışılması Sunum teknikleriyle ilgili çalışmaların yapılıp projenin sunuma hazırlanması.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı geniş programlı projelerin her bakımdan doğru irdelenerek, özgün bir yaklaşımla ve profesyonel bir tutumla birleştirilerek sonuçlandırılmasını sağlamaktır. Öğrenciden: eğitim sürecinde kazanılmış bilgilerin tasarıma ve projelendirme sürecine aktarılması, kişisel çözümler geliştirerek mimari sorunların çözülmesi uygun ölçek ve teknikte ifade edilerek sunumu beklenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P7 | İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma | 4 |
| P4 | İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 5 |
| P5 | Mekan tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olma | 2 |
| P8 | Etkin iletişim(okuma, yazma, fikirlerini ifade edebilme) kurabilme becerisine sahip olma | 3 |
| P10 | İç mimari projeleri çeşitli bilgisayar teknolojilerinden faydalanarak uygun sunum araçlarıyla veya gerektiğinde rapor yazarak ifade etme yetkinliğine sahip olma | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | İç mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi | P.7.1 | 5 |
| Ö2 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | P.4.1 | 5 |
| Ö3 | İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme | P.4.3 | 5 |
| Ö4 | İç mimari tasarımın bir fikrin maddileşmesi durumu olduğunu kavrama, | P.4.4 | 5 |
| Ö5 | İç mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek | P.4.5 | 5 |
| Ö6 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | P.4.6 | 5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Konunun tanımlanması ve analizi |
| 2 | Program ve kullanıcı gereksinimlerine göre senaryo ve konseptin geliştirilmesi |
| 3 | Proje ile ilgili olarak program şeması ve mekan organizasyonu geliştirilmesi Program ve kullanıcı gereksinimlerine göre senaryo ve konseptin geliştirilmesi |
| 4 | 1. Ara Jüri |
| 5 | Çözüm önerileri belirlenmiş olan senaryo, konsept, program ve gereksinimlere göre çözüm önerisinin yapılması. |
| 6 | Eskizler ve modeller yaparak konunun geliştirilmesi |
| 7 | Çözüm önerileri belirlenmiş olan senaryo, konsept, program ve gereksinimlere göre çözüm önerisinin yapılması. Eskizler ve modeller yaparak konunun geliştirilmesi. |
| 8 | Mekan, mobilya ve diğer gereksinimler için strüktürel sistem araştırılmasının yapılması iç mekan görünüş ve kesitlerinin çalışılması |
| 9 | 2. Ara Jüri |
| 10 | Mekan, mobilya ve diğer gereksinimler için strüktürel sistem araştırılmasının yapılması iç mekan görünüş ve kesitlerinin çalışılması |
| 11 | İç mekan görünüş ve kesitlerin çalışılması, mobilya malzeme, renk ve strüktürlerinin çalışılması |
| 12 | 3. Ara Jüri |
| 13 | Sunum teknikleriyle ilgili çalışmaların yapılıp projenin sunuma hazırlanması. |
| 14 | Sunum teknikleriyle ilgili çalışmaların yapılıp projenin sunuma hazırlanması. |
| 15 | Final Jürisi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Interior spaces: space, light, material / ed. C.Schittich, Munchen: Edition detail, 2002 |
| Time-saver standarts for interior design and space planning/ed.J.De Chiara, J. Panero, M. Zelnik, New York: Mc Graw – Hill, 2001 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 2 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 8 | 112 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 22 | 44 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 240 | ||
| Toplam Yük / 30 | 8 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P4 | P7 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | 5 | - |
| Ö2 | İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme | 4 | - |
| Ö3 | İç mimari tasarımın bir fikrin maddileşmesi durumu olduğunu kavrama, | 4 | - |
| Ö4 | İç mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek | 3 | - |
| Ö5 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | 1 | - |
| Ö6 | İç mimari bir sorunu belirleme, gerekli bilgiyi toplama, birleştirme ve değerlendirme becerisi | - | 1 |
