İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00271754 Edebiyat ve Mimarlık 4 Güz 7 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Özlem DEMİRKAN
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Özlem DEMİRKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında, her hafta farklı temalar ve seçilen edebiyat ürünleri üzerinden eleştirel mimari/mekansal okumalar ve tartışmalar yapılacaktır. Bu bağlamda ele alınacak temalar arasında, mekan-zamansallık, modernitenin eleştirisi, banliyo hayatı, kapitalist mekan, ütopya-distopyalar sayılabilir.
Dersin Amacı
Bu ders, edebiyat ve mimarlığı zaman mekân ve insan üzerinden incelemeyi amaçlamaktadır. Belirlenen temalar bu iki alanın arakesitinde incelenecektir. Edebiyatı, mimarlığın ve kentin gelişimindeki eşikleri dönemlerin ruhu ve felsefi/düşünsel kırılma noktaları üzerinden eleştirel bir bakış açısıyla ele almayı hedefler.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P8 Etkin iletişim(okuma, yazma, fikirlerini ifade edebilme) kurabilme becerisine sahip olma 4
P9 Gerektiğinde farklı disiplinlerle birlikte takım çalışması yapabilme yetkinliğine sahip olma 2
P10 İç mimari projeleri çeşitli bilgisayar teknolojilerinden faydalanarak uygun sunum araçlarıyla veya gerektiğinde rapor yazarak ifade etme yetkinliğine sahip olma 2
P11 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme P.11.2
Ö2 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme P.11.3 1,3
Ö3 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. P.11.4 1,3
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Edebiyat ve mimarlık ilişkisi
2 Metinlerde Mekan ve Zaman
3 Modernite ve Sosyal Eleştiri
4 Banliyö Hayatının Eleştirisi
5 Kapitalist Mekanın Eleştirisi
6 Mimarlığın Geleceğine Bakış -Ütopya/Distopya
7 Mimarlığın Geleceğine Bakış -Ütopya/Distopya
8 Uzayın Mimarisi
9 Edebiyatta mimar figürü
10 Kent ve edebiyat
11 Yazar ile Söyleşi 1
12 Yazar ile Söyleşi 2
13 Edebiyatta yerin ruhu
14 Yazar ile Söyleşi 3
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Hikmet Temel Akarsu, Nevnihal Erdoğan, Türkiz Özbursalı Çağdaş Dünya Edebiyatında Edebiyatta Mimarlık, 2021, Yem Yayınları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 5 20 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 20 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 5 8 40
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 14 14
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P11
Ö1 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme 4
Ö2 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme 5
Ö3 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. 3