İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00271753 | Cami Mimarisi | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör.Dr. Ayşenur DAĞ GÜRCAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör.Dr. Ayşenur DAĞ GÜRCAN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Cami ve ona ilişkin kavramlar, İslamiyet'te ibadet mekanları, Cami mimarisinin tarihsel gelişimi, Çağdaş Cami mimarlığı konularını içermektedir.
Dersin Amacı
İslam döneminden günümüze ulaşan camileri plan tipleri ve özellikleri açısından ele almak, gelişimleri izlemek ve çağdaş cami mimarisi hakkında fikir sahibi olmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 3 |
| P3 | Ulusal ve uluslararası ölçekte sanat ve içmimarlık tarihinde bilgi sahibi olma | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme | P.4.3 | 6 |
| Ö2 | İç mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek | P.4.5 | 6 |
| Ö3 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | P.4.6 | 6 |
| Ö4 | Türklerin Anadolu'da meydana getirdikleri mimari mirası tanır, mimari terminolojiye hakim olur, dönem yapılarını görsel üzerinden okuyabilir. | P.3.4 | 6 |
| Ö5 | Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. | P.3.5 | 6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş, Dersin amaç, içerik ve işleniş yönteminin tanıtılması, Cami ve ona ilişkin kavramlar 1 |
| 2 | Cami ve ona ilişkin kavramlar 2 |
| 3 | Erken İslam dönemi cami mimarisine giriş |
| 4 | Erken İslam dönemi cami mimarisi (Emevi, Endülüs, Abbasi) Karahanlı, Gazneli ve Büyük Selçuklu dönemi Camileri |
| 5 | Anadolu Selçuklu Dönemi Camileri |
| 6 | Beylikler ve Erken dönem Osmanlı Cami mimarisi |
| 7 | Klasik dönem Osmanlı cami mimarisi |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Mimar Sinan'ın Cami Mimarlığını Anlamak |
| 10 | Geç dönem Osmanlı cami mimarisi |
| 11 | 20. Yüzyıl Türkiye Cami Mimarlığı |
| 12 | 21. Yüzyıl Türkiye Cami Mimarlığı |
| 13 | Çağdaş Cami Mimarlığı (öğrenci sunumları) |
| 14 | Çağdaş Cami Mimarisi (öğrenci sunumları) |
| 15 | Çağdaş Cami Mimarisi (Öğrenci sunumları) / Teknik Gezi (Konya camileri) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Aslanapa, O. (1989). Türk Sanatı (2.baskı), İstanbul: Remzi Kitabevi |
| Ayverdi, E.H., Yüksel İ.A. (1976). İlk 250 Senenin Osmanlı Mimarisi. İstanbul Fetih Cemiyeti. | |
| Evren, E. Modernlik ve Türkiye'de Modern Camiler. Mimarlar Odası Yayınları. 2013. | |
| Grabar, O. İslam Sanatının Oluşumu. Alfa. 2018. | |
| Hasol, D. (2016) Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, İstanbul. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları | |
| Kuban, D., (2002), Selçuklu Çağında Anadolu Sanatı, YKY, İstanbul | |
| Kuban, D. (2007). Osmanlı Mimarisi, Istanbul: YEM. | |
| Macaulay, D. Cami. Kaknüs. 2011. | |
| Sezgin, H. (1984). Türk Ve İslam Ülkeleri Mimarisine Toplu Bakış. İstanbul: Mimar Sinan Üniversitesi Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 20 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 20 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 14 | 14 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 28 | 28 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 112 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,73 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Türklerin Anadolu'da meydana getirdikleri mimari mirası tanır, mimari terminolojiye hakim olur, dönem yapılarını görsel üzerinden okuyabilir. | 3 | - |
| Ö2 | Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. | 3 | - |
| Ö3 | İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme | - | 4 |
| Ö4 | İç mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek | - | 3 |
| Ö5 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | - | 5 |
