İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00271751 | Karmaşık Fonksiyonlu Binalar | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Vize, Final |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ali ŞAHİN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Ali ŞAHİN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Karma fonksiyonlu yapı türleri Karma fonksiyonlu yapılarda fonsiyon ve kullanıcı ilişkileri Karma fonksiyonlu yapılarda iç mekan tasarımı
Dersin Amacı
Ders kapsamında öğrencilerin; çok fonksiyonlu yapılar hakkında bilgi sahibi olmak, yapı fonksiyonu ve kullanıcı ilişkilerini doğru tanımlamak, çok fonksiyonlu yapılarda iç mekan tasarım kriterleri ve süreçlerinin tanıtılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme bilgisine sahip olma | 2 |
P7 | İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma | 3 |
P4 | İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 3 |
P6 | Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma | 3 |
P8 | Etkin iletişim(okuma, yazma, fikirlerini ifade edebilme) kurabilme becerisine sahip olma | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır | P.1.2 | 1,5 |
Ö2 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | P.4.1 | 1,5 |
Ö3 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | P.4.6 | 1,5 |
Ö4 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma | P.6.1 | 1,5 |
Ö5 | Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi | P.7.2 | 1,5 |
Ö6 | Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak | P.7.6 | 1,5 |
Ö7 | Eleştirel okuma yapabilme | P.8.5 | 1,5 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Ders tanıtımı ve temel kavramlar |
2 | Mimarlık ve fonksiyon ilişkisi, Karma kullanımlı yapı tipolojisi gelişim süreci |
3 | Karma kullanımlı yapı türleri, Karma kullanımlı yapılarda tasarım stratejileri |
4 | Karma kullanımlı yapı türleri, Karma kullanımlı yapılarda tasarım stratejileri |
5 | Karma kullanımlı yapı türleri, Karma kullanımlı yapılarda tasarım stratejileri |
6 | Karma kullanımlı yapılarda kullanılan strüktür sistemleri |
7 | Karma kullanımlı yapılarda, iç mekan kurgusu |
8 | Vize haftası |
9 | Karma fonksiyonlu yapılarda, ortak alanların tasarım statejileri |
10 | Karma fonksiyonlu yapılarda, fonksiyon alanlarına yönelik iç mekan tasarım stratejileri |
11 | Öğrenci sunumları |
12 | Öğrenci sunumları |
13 | Öğrenci sunumları |
14 | Öğrenci sunumları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Sky High Living: contemporary high-rise apartment and mixed-use building, Images Publishing Dist Ac, 2006 |
This is Hybrid: An Analysis of Mixed-Use Buildings (English and Spanish Edition), A+t Architecture Publishers, 2014 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 110 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,67 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P6 | P7 | P8 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 |
Ö2 | Teorik ve kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 |
Ö3 | Görsel, sözel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmek. | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 |
Ö4 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 |
Ö5 | Var olan yapılı çevrenin farklı katmanları ile fizik-mekân, sosyal-mekân olarak okuyabilme becerisi | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 |
Ö6 | Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 |
Ö7 | Eleştirel okuma yapabilme | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 |