İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00270702 Restorasyon 4 Güz 7 2+2+0 5 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör.Dr. Fatma Nur BACAK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör.Dr. Fatma Nur BACAK A-203 [email protected] 7497 Çarşamba
09.50-11.50
Dersin İçeriği
Bu derste şu soruların yanıtı aranmaktadır: Neyi koruyoruz@f8 Neden koruyoruz@f9 Nasıl koruyoruz@f10 Kimin için koruyoruz@f11 Bu tartışmalar tüm dünyadan koruma uygulaması örnekleri bağlamında tartışılmaktadır.
Dersin Amacı
Bu ders koruma ve restorasyon konusunda duyarlılık sağlayacak genel bilgileri içerir. Bu amaç için Türkiye ve yurt dışındaki uygulama örnekleri tartışılır. Kuram-kılgı arasındaki çelişkiler sorgulanır. Öğrencinin bu tartışmalara aktif katılımı beklenir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P5 Mekan tasarımında ve yapımında modern araç ve teknolojileri seçerek uygulayabilme becerisine sahip olma 5
P9 Gerektiğinde farklı disiplinlerle birlikte takım çalışması yapabilme yetkinliğine sahip olma 5
P11 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme 1
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Çevresel etkenler hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanıcı gereksinmelerinin belirlenmesi P.5.6 7
Ö2 Farklı disiplinler ile birlikte çalışma pratiği kazanması ve tasarım projelerinde süreçleri kavrayarak başarı ile tamamlama yetisini kazanması. P.9.1 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Derse giriş ve bilgilendirme
2 Kültürel Miras nedir?
3 Niye koruyoruz? Kültür ve doğa varlıklarının değerleri
4 Nasıl koruyoruz?
5 Örnekler ve tartışma
6 Arazi çalışması
7 Arazi çalışması
8 Koruma uygulamalarının tartışılması
9 Vize
10 Koruma kuramsal yaklaşımları
11 Koruma kuramsal yaklaşımları
12 Koruma kuramsal yaklaşımları ve Türkiye
13 Koruma kuramsal yaklaşımları ve Türkiye'deki ilgili kurumlar
14 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar BULLOCK, Obin (1966), The Restoration Manual, An Illustrated Manual to the Restoration and Preservation of Old Buildings, Connecticut
GROMLICH, Bonnie F. (1990). Design Guidelines for Historic Districts.
HIGHFIELD, David. (1991). The Construction of New Buildings Behind Historic Facades .
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 10 4 40
Uygulama 10 4 40
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 4 4
Diğer 1 6 6
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P5 P9
Ö1 Çevresel etkenler hakkında bilgi sahibi olmak ve kullanıcı gereksinmelerinin belirlenmesi 5 -
Ö2 Farklı disiplinler ile birlikte çalışma pratiği kazanması ve tasarım projelerinde süreçleri kavrayarak başarı ile tamamlama yetisini kazanması. - 5