İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00261653 | Mekan Analizi | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | vize, final |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | ön koşul bulunmamaktadır |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Kerim ÇINAR |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Kerim ÇINAR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Mimarlık tarihinin temel kavramları, Mısır uygarlığından modernizme kadar olan dönemde mekân tasarım ölçütleri ve kavramları,Seçilen yapı/mekânlarda biçim ve içerik analizleri
Dersin Amacı
Öğrenciler seçtikleri döneme ait bir mekân üzerinden mekân tasarım tarihinin geçmişten günümüze gelişimini anlamasına ve günümüzü ne şekilde etkilediğini kavramasına katkıda bulunacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme bilgisine sahip olma | 4 |
P4 | İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 4 |
P3 | Ulusal ve uluslararası ölçekte sanat ve içmimarlık tarihinde bilgi sahibi olma | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır | P.1.2 | 1 |
Ö2 | Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. | P.3.5 | 1 |
Ö3 | İç mimarlığın geçmiş ve bugününü anlama | P.3.6 | 1 |
Ö4 | İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme | P.4.3 | 1 |
Ö5 | İç mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek | P.4.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Mısır-Yunan-Roma Uygarlıklarında temel tasarım ölçütleri ve biçim işlev arasındaki ilişki |
2 | Erken Hıristiyan-Bizans-Gotik dönemlerinde temel tasarım ölçütleri ve biçim işlev arasındaki ilişki |
3 | Selçuklu'da temel tasarım ölçütleri ve biçim işlev arasındaki ilişki |
4 | Osmanlı'da temel tasarım ölçütleri ve biçim işlev arasındaki ilişki |
5 | Barok-rokoko-Rönesans'da temel tasarım ölçütleri ve biçim işlev arasındaki ilişki |
6 | Öğrencilerin analiz yapacağı dönemi ve yapıyı belirlemesi |
7 | Öğrencilerin analiz yapacağı dönemi ve yapıyı belirlemesi |
8 | Seçilen yapılar hakkında tartışma |
9 | Ara Sınav |
10 | Seçilen yapılar için yapılan analizlerin değerlendirilmesi |
11 | Seçilen yapılar için yapılan analizlerin değerlendirilmesi |
12 | Seçilen yapılar için yapılan analizlerin değerlendirilmesi |
13 | Seçilen yapılar için yapılan analizlerin değerlendirilmesi |
14 | Seçilen yapılar için yapılan analizlerin değerlendirilmesi |
15 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | A. Şenel (2006): ""Kemirgenlerden Sürüngenlere İnsanlık Tarihi"", İmge Kitap Evi. |
B. S. Tanilli (2007): ""Uygarlık Tarihi"" Alkım Kitap evi. | |
L.M. Roth (2000): ""Mimarlığın Öyküsü"" Kabalcı | |
Moussavi, F. 2009. (Biçimin İşlevi). Yem Yayın | |
R.G. Tasey (1999): ""Art Through The Ages"" HBJ | |
Unwin, S. ( 2020) Analysing Architecture: The universal language of place-making, Routledge |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 6 | 60 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P4 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır | 4 | 1 | 1 |
Ö2 | Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. | 1 | 5 | 1 |
Ö3 | İç mimarlığın geçmiş ve bugününü anlama | 1 | 5 | 1 |
Ö4 | İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme | 1 | 1 | 4 |
Ö5 | İç mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek | 1 | 1 | 4 |