İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00261653 Mekan Analizi 3 Bahar 6 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler vize, final
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar ön koşul bulunmamaktadır
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Kerim ÇINAR
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Kerim ÇINAR - [email protected]
Dersin İçeriği
Mimarlık tarihinin temel kavramları, Mısır uygarlığından modernizme kadar olan dönemde mekân tasarım ölçütleri ve kavramları,Seçilen yapı/mekânlarda biçim ve içerik analizleri
Dersin Amacı
Öğrenciler seçtikleri döneme ait bir mekân üzerinden mekân tasarım tarihinin geçmişten günümüze gelişimini anlamasına ve günümüzü ne şekilde etkilediğini kavramasına katkıda bulunacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme bilgisine sahip olma 4
P4 İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. 4
P3 Ulusal ve uluslararası ölçekte sanat ve içmimarlık tarihinde bilgi sahibi olma 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır P.1.2 1
Ö2 Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. P.3.5 1
Ö3 İç mimarlığın geçmiş ve bugününü anlama P.3.6 1
Ö4 İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme P.4.3 1
Ö5 İç mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek P.4.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Mısır-Yunan-Roma Uygarlıklarında temel tasarım ölçütleri ve biçim işlev arasındaki ilişki
2 Erken Hıristiyan-Bizans-Gotik dönemlerinde temel tasarım ölçütleri ve biçim işlev arasındaki ilişki
3 Selçuklu'da temel tasarım ölçütleri ve biçim işlev arasındaki ilişki
4 Osmanlı'da temel tasarım ölçütleri ve biçim işlev arasındaki ilişki
5 Barok-rokoko-Rönesans'da temel tasarım ölçütleri ve biçim işlev arasındaki ilişki
6 Öğrencilerin analiz yapacağı dönemi ve yapıyı belirlemesi
7 Öğrencilerin analiz yapacağı dönemi ve yapıyı belirlemesi
8 Seçilen yapılar hakkında tartışma
9 Ara Sınav
10 Seçilen yapılar için yapılan analizlerin değerlendirilmesi
11 Seçilen yapılar için yapılan analizlerin değerlendirilmesi
12 Seçilen yapılar için yapılan analizlerin değerlendirilmesi
13 Seçilen yapılar için yapılan analizlerin değerlendirilmesi
14 Seçilen yapılar için yapılan analizlerin değerlendirilmesi
15 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar A. Şenel (2006): ""Kemirgenlerden Sürüngenlere İnsanlık Tarihi"", İmge Kitap Evi.
B. S. Tanilli (2007): ""Uygarlık Tarihi"" Alkım Kitap evi.
L.M. Roth (2000): ""Mimarlığın Öyküsü"" Kabalcı
Moussavi, F. 2009. (Biçimin İşlevi). Yem Yayın
R.G. Tasey (1999): ""Art Through The Ages"" HBJ
Unwin, S. ( 2020) Analysing Architecture: The universal language of place-making, Routledge
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 10 6 60
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 1 1
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P4
Ö1 Mekan ve kullanıcıyı tekrar sorgulayarak yeni bir bakış açısı kazanır 4 1 1
Ö2 Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. 1 5 1
Ö3 İç mimarlığın geçmiş ve bugününü anlama 1 5 1
Ö4 İç mimari tasarım fikri, bağlam ve mimari program kavramlarını ayırt edebilme, tanımlayabilme 1 1 4
Ö5 İç mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek 1 1 4