İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00261652 Geleneksel Türk Mimarisi 3 Bahar 6 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör.Dr. Ayşenur DAĞ GÜRCAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör.Dr. Ayşenur DAĞ GÜRCAN A-207 [email protected] 7604 Çarşamba
10.00-10.45
Dersin İçeriği
Yerleşme ve kırsal yerleşme, halk mimarisi kavramlarını tanımlamak ve geleneksel konut dokusu ve plan tipolojilerini öğrenmek. Sokak dokusu, plan şeması, iç mekan donatı elemanları hakkında bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak
Dersin Amacı
Geleceğin mimarlarını toplumun ürünü olan halk yapı sanatı ve geleneksel mimari konusunda bilgilendirmek; evrensel problemlere getirdikleri çözümler incelemek ve kendinden dersler alınması gereken yerel ve geleneksel mimariyi tanıtmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P7 İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma 3
P4 İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. 2
P3 Ulusal ve uluslararası ölçekte sanat ve içmimarlık tarihinde bilgi sahibi olma 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Morfolojik ilişkiler bağlamında yerleşim dokusunun irdeleyebilme P.7.4 5
Ö2 Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak P.7.6 5
Ö3 İç mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek P.4.5 1
Ö4 İç mimarlık ve sanat tarihindeki karakteristik dönemleri ana hatlarıyla tanıma, görseller üzerinden okuyabilme P.3.3 1
Ö5 Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. P.3.5 1,5
Ö6 İç mimarlığın geçmiş ve bugününü anlama P.3.6 1,5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş, Dersin amaç, içerik ve işleniş yönteminin tanıtılması
2 Geleneksel mimari kavramı
3 Yerel Mimariye ilişkin kavramlar, Dünya'dan yöre mimarisi örnekleri
4 Anadolu`da yerel mimari
5 Türk Evi kavramı ve gelişimi, yerleşim- planlama özellikleri
6 Türk evi kavramı, sınıflandırılması ve özellikleri
7 Türk Odası
8 Türk evinde süsleme
9 Ara sınav
10 Türk evinde cephe, malzeme ve yapım tekniği
11 Safranbolu Evleri, Safranbolu'da Zaman Belgeseli
12 Konya Evleri, Akşehir Evleri / Teknik Gezi (Akşehir/Kilistra)
13 Anadolu`dan yöre mimarisi örnekleri: İç Anadolu Bölgesi (Öğrencileri sunumları)
14 Anadolu`dan yöre mimarisi örnekleri: Karadeniz Bölgesi (Öğrenci sunumları)
15 Anadolu`dan yöre mimarisi örnekleri: Ege ve Akdeniz Bölgesi (Öğrenci sunumları)
16 Anadolu`dan yöre mimarisi örnekleri: Güneydoğu – Doğu Anadolu Bölgesi (Öğrenci sunumları)
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Kuban, D., 1996. Türk Hayat'lı Evi. Eren, İstanbul,
Eldem, S.H. (1968). Türk Evi Plan Tipleri (2.Baskı). İstanbul. İTÜ. Mimarlık Fakültesi Yayınları
Bektaş, C., 2019. Türk Evi, Yem Yayınları,
Küçükerman, Ö., 1985. Kendi Mekanının Arayışı İçinde Türk Evi, Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu Yayınları,
Aran, K., Barınaktan Öte, Anadolu Kır Yapıları, Ankara, 2000
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum 1 25 (%)
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 25 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 20 20
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 108
Toplam Yük / 30 3,60
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P4 P7
Ö1 İç mimarlık ve sanat tarihindeki karakteristik dönemleri ana hatlarıyla tanıma, görseller üzerinden okuyabilme 5 - -
Ö2 Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. 5 - -
Ö3 İç mimarlığın geçmiş ve bugününü anlama 4 - -
Ö4 İç mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek - 3 -
Ö5 Morfolojik ilişkiler bağlamında yerleşim dokusunun irdeleyebilme - - 4
Ö6 Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak - - 4