İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00261652 | Geleneksel Türk Mimarisi | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ayşenur DAĞ GÜRCAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Ayşenur DAĞ GÜRCAN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Yerleşme ve kırsal yerleşme, halk mimarisi kavramlarını tanımlamak ve geleneksel konut dokusu ve plan tipolojilerini öğrenmek. Sokak dokusu, plan şeması, iç mekan donatı elemanları hakkında bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak
Dersin Amacı
Geleceğin mimarlarını toplumun ürünü olan halk yapı sanatı ve geleneksel mimari konusunda bilgilendirmek; evrensel problemlere getirdikleri çözümler incelemek ve kendinden dersler alınması gereken yerel ve geleneksel mimariyi tanıtmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P7 | İçmimarlık alanında tasarım ve planlama yapabilecek tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlamda bilgiye sahip olarak yeni kavram geliştirerek söylem, kuram ve uygulama geliştirme becerisine sahip olma | 3 |
P4 | İç mimarlık alanında çok boyutlu bilgiye ve kavrayışa sahip olmak. İlgili alanda gerekli uygulamaları yapmak için bu bilgileri kullanabilme becerisine sahip olmak. | 2 |
P3 | Ulusal ve uluslararası ölçekte sanat ve içmimarlık tarihinde bilgi sahibi olma | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | İç mimarlık ve sanat tarihindeki karakteristik dönemleri ana hatlarıyla tanıma, görseller üzerinden okuyabilme | P.3.3 | 1 |
Ö2 | Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. | P.3.5 | 1,5 |
Ö3 | İç mimarlığın geçmiş ve bugününü anlama | P.3.6 | 1,5 |
Ö4 | İç mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek | P.4.5 | 1 |
Ö5 | Morfolojik ilişkiler bağlamında yerleşim dokusunun irdeleyebilme | P.7.4 | 5 |
Ö6 | Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak | P.7.6 | 5 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Giriş, Dersin amaç, içerik ve işleniş yönteminin tanıtılması |
2 | Geleneksel mimari kavramı |
3 | Yerel Mimariye ilişkin kavramlar |
4 | Dünya`dan yöre mimarisi örnekleri |
5 | Anadolu`da yerel mimari |
6 | Türk Evi kavramı ve gelişimi, yerleşim- planlama özellikleri |
7 | Türk evi kavramı, sınıflandırılması ve özellikleri |
8 | Ara sınav |
9 | Türk Odası |
10 | Anadolu`dan yöre mimarisi örnekleri: Karadeniz Bölgesi |
11 | Anadolu`dan yöre mimarisi örnekleri: Güneydoğu – Doğu Anadolu Bölgesi |
12 | Anadolu`dan yöre mimarisi örnekleri: Ege ve Akdeniz Bölgesi |
13 | Anadolu`dan yöre mimarisi örnekleri: İç Anadolu Bölgesi |
14 | Konya Evleri / Teknik Gezi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Aran, K., Barınaktan Öte, Anadolu Kır Yapıları, Ankara, 2000 |
Eldem, S.H. (1968). Türk Evi Plan Tipleri (2.Baskı). İstanbul. İTÜ. Mimarlık Fakültesi Yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | 1 | 25 (%) |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 25 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 108 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,60 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P7 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | İç mimarlık ve sanat tarihindeki karakteristik dönemleri ana hatlarıyla tanıma, görseller üzerinden okuyabilme | 5 | - | - |
Ö2 | Mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır. | 5 | - | - |
Ö3 | İç mimarlığın geçmiş ve bugününü anlama | 4 | - | - |
Ö4 | İç mimarlık ve yapılı çevreyi etkileyen bağlamsal faktörleri anlama becerisini elde etmek | - | 3 | - |
Ö5 | Morfolojik ilişkiler bağlamında yerleşim dokusunun irdeleyebilme | - | - | 4 |
Ö6 | Görsel ve yazılı sunum becerilerini kazanmak | - | - | 4 |