İç Mimarlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
İç Mimarlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00261651 | Mimari ve Psikoloji | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Özlem DEMİRKAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Özlem DEMİRKAN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
İnsan gereksinmeleri ve psikolojik temelleri. İnsan çevre ilişkisi kuramları. İnsanın çevre içindeki davranışları. Mekan kullanımında mahremiyet, güvenlik, kişisel mekan, egemenlik alanı, vb. kavramlar. Mimari tasarım süreci ve psikolojik temelleri. Temel kavram ve kuramlar. Problem çözme yaratıcı/ mantıksal süreçler, teknikler, tekniklerin uygulanması.
Dersin Amacı
1. Mekan kavramını ve insan-çevre ilişkilerini anlamak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Fiziksel, toplumsal ve ekonomik unsurları dikkate alarak, çevreye duyarlı, evrensel tasarım ve planlama yapabilme bilgisine sahip olma | 5 |
P6 | Çevresel verileri, arazi şartları ve kullanıcı ihtiyaçlarını dikkate alarak tasarım yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma | 1 |
P2 | Mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk taşıma ve bunların yasal sonuçları hakkında bilgi sahibi olma | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Çevre ve insan ilişkisinin temel kavramlarını algılama ve bir bağ oluşturma becerisini kazanma | P.1.7 | 1 |
Ö2 | İnsan-çevre etkileşiminin boyutsal ve fonksiyonel temel gereksinimlerini tasarımlarında kullanma | P.1.8 | 1 |
Ö3 | Çevre ve iç mekân arasında bir bağ oluşturmayı öğrenme | P.1.9 | 1 |
Ö4 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma | P.6.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tasarlama psikolojisi |
2 | Tasarlamada bilişsel süreçler, Gestalt düşüncesi, davranışçı akım, algısal yaklaşım |
3 | Tasarlamada yaratıcı düşünce ve problem çözme |
4 | Tek başına tasarlama, birlikte tasarlama ortamları |
5 | Dijital, sanal ortamlarda tasarlama deneyimi |
6 | Kullanıcı-tasarımcı etkileşimi |
7 | Öğrenci sunumları |
8 | Çevre ve mekan psikolojisi |
9 | Ara sınav |
10 | Algılama, kavrama ve mekansal davranış örüntüleri |
11 | Mekan içgüdüsü, kalabalık ve mahremiyet kavramları |
12 | Çevreye uyum, çevreyi değiştirme ve diğer ilişki modelleri |
13 | Tasarlama düşüncesi ve mekan deneyimi ilişkileri |
14 | Mekanı yaratmak ve mekanda yaşamak, mekanın anlamı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Canter, D., 1977, The Psychology of Place, The Architectural Press, London. |
Feireiss, L. (Ed.), 2011, Testify! The Consequences of Architecture, NAİ Publishers | |
Franck, K.A. and Lepori, R.B., 2007, Architecture from the Inside Out, WileyAcademy |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | 5 | 20 (%) |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 20 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 6 | 30 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P6 |
---|---|---|---|
Ö1 | Çevre ve insan ilişkisinin temel kavramlarını algılama ve bir bağ oluşturma becerisini kazanma | 5 | 1 |
Ö2 | İnsan-çevre etkileşiminin boyutsal ve fonksiyonel temel gereksinimlerini tasarımlarında kullanma | 4 | 1 |
Ö3 | Çevre ve iç mekân arasında bir bağ oluşturmayı öğrenme | 4 | 1 |
Ö4 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olma | 1 | 3 |